جهان اطلاعات

جدیدترین مطالب علمی، فناوری وکاربردی جهان



راه اندازی مشاغل کوچک بر پایه ی ایده های نو از مباحث داغ این روزهاست. تفاوتی نمی کند که شما در چه حوزه ای فعالیت می کنید و یا در این زمان به راه اندازی یک کسب و کار جدید فکر می کنید یا نه. شرط لازم برای موفقیت در دنیای کسب و کار امروز، داشتن ایده های نو است.

هر کسی در اطراف شما می تواند یک ایده خوب به شما منتقل کند. یک مشتری، فروشنده سوپرمارکت محله تان و یا حتی یک غریبه. موضوع مهم این است که ما به این فرهنگ رسیده باشیم که ایده های نو را حفظ کنیم و پرورش دهیم و تکمیل کنیم تا قابلیت پیاده سازی را پیدا کنند.

برخی از شرکت ها ویکی هایی را مخصوص این کار درست می کنند که محل های خوبی برای نگهداری ایده ها هستند ولی آیا این روش برای پرورش و بازآوری ایده ها هم مناسب است؟

در این رابطه قانونی وجود دارد، زمانی ایده های نو شکل می گیرند که یک بحث فعال در جمع شکل گرفته باشد. در غیر اینصورت علی رغم حضور افراد مختلف، هیچ کس دلیلی برای بیان دیدگاه و نظر خود ندارد. بسیاری از پیشرفت ها در طول تاریخ بشر نتیجه مباحثه در جمع های دوستانه ای بوده که برای گرم شدن دور یک آتش به وجود آمده اند.


ایده ها را به بحث بگذارید

مکان مشخصی را برای بحث در مورد ایده ها در نظر بگیرید. تفاوتی نمی کند که اتاق فکر شما مجازی است یا واقعی. از یک نرم افزار استفاده می کنید و یا در محل کار خود جایی را برای این کار در نظر گرفته اید. مهم این است که فضایی برای به اشتراک گذاری نظرات در مورد هر ایده وجود داشته باشد و افراد در جمع های ایجاد شده به بحث فعال با یکدیگر بپردازند. تکامل ایده ها با استفاده از خرد جمعی بسیار سریع تر انجام می شود.


ایده ها را برچسب گذاری کنید

برای منظم کردن ایده ها، آنها را بر اساس موضوع لیبل گذاری کنید. این نوع گروهبندی موضوعی، خود عامل محرکی برای تکمیل این لیست ها، توسط افراد است. در میان جلسات ممکن است با ایده هایی ناگهانی در ارتباط با موضوعات غیر مرتبط روبرو شوید که بهتر است آنها را نیز در گروه بندی مجزایی قرارد دهید تا به صورت جداگانه تکمیل شوند.


یک گروه راهبردی تعریف کنید

فرد و یا گروهی از افراد تیم را به عنوان سرپرست و مسئول پگیری هر لیست انتخاب کنید. دقت کنید که هر یک از دسته بندی ها باید چنین تیم راهبردی را داشته باشند. شاید این یکی از مهمترین بخش های کار شما باشد که همسازترین افراد را در این موقعیت قراد دهید. این گروه باید در افراد تیم انگیزه مشارکت در مباحث را به وجود آورند و بر روی کار احساس مالکیت داشته باشند.


یک بانک از ایده ها درست کنید

ایده ها را آدرس گذاری کنید و به صورت بانک ایده نگهداری کنید. با این کار ایده های امروز شما از بین نمی روند و در زمان های دیگر حتما از آنها استفاده خواهید کرد. شاید به تناسب زمان در آنها بازنگری کنید و با تکمیل تر شدنشان در طول ایام، اجرایی شوند. برخی از آنها نیز برای اقدام امروز شما مناسبند و مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
بعد از انتخاب یک ایده، دلایل انتخاب آن را با افراد در میان بگذارید. اینکه چه ایده ای انتخاب شده است و چگونه به مرحله اجرا رسیده است به افراد کمک می کند که در مباحث بعدی مشارکت بیشتری داشته باشند و به شکلی موثر تر در این مسیر همراه باشند.

اینها را با هم جمع بزنید تا بهترین ایده را پیدا کنید و به نتایج موفق برسید.

نوشته شده در 29 دی 1391برچسب:,| ساعت 22:3| توسط حسین رستمی زاده|




تمامی توسعه دهندگان و برنامه نویس هایی که روی پروژه های بزرگ کار کرده اند، از اهمیت کامنت (توضیح = comment) گذاری هنگام کدنویسی واقف هستند. زمانی که روی یک اپلیکشن کار می کنید، به مرور با افزایش امکانات، پیچیدگی آن نیز افزایش می یابد. ممکن است در کد بارها و بارها به فانکشن ها یا متغیرهای خاصی ارجاع داده شود و از آنها اطلاعات یا مقادیر خاصی گرفته شود. آیا می دانید، اگر پس از مدتی به کد مراجعه کنید، چیز زیادی از چگونگی کارکرد آن به خاطر نخواهید داشت؟ آیا می دانید که مجبورید ساعت ها صرف کنید تا به یاد بیاورید هر کدام از قسمت های کد چه کار می کند؟ شاید تعجب کنید اما این یک واقعیت است.


علاوه بر مورد بالا، کامنت گذاری هنگام کار گروهی اهمیتی به مراتب بالاتر دارد و از واجبات است. اما بسیاری توسعه دهندگان از چگونگی این کار اطلاع کافی ندارند.
روش های استاندارد و الگوهای کامنت گذاری بین دولوپرهای مختلف متفاوت است، اما به عنوان یک اصل کلی باید آنها تمیز و خوانا باشند تا به خوبی قسمت های گیج کننده کد را توضیح دهند.


در اینجا قصد داریم راجع به بعضی اصول کامنت گذاری صحبت کنیم که با خواندن آنها قطعا ایده های بهتری برای توضیح جزییات کد در پروژه ها، به ذهن تان می رسد. علاوه بر این تعدادی مثال نیز در لابه لای مطلب آورده شده تا درک بهتری از بحث داشته باشید. امید است از این مطلب عنوان یک سکوی پرتاب برای ورود به دنیای کامنت گذاران خوب، استفاده کنید.

نوشته شده در 29 دی 1391برچسب:,| ساعت 22:3| توسط حسین رستمی زاده|



1- از اپلیکیشن های پیگیری وضعیت پروژه استفاده کنید

15-06_collaborate_online.png

احتمالا شما به تنهایی کار نمی کنید. معمولا به عنوان یک تیم توسعه دهنده و یا برای گروهی کار می کنید (مدیران و یا مشتری ها)، در این حالت باید از مزایای همکاری و پیگیری آنلاین وضعیت پروژه خود استفاده کنید. با این کار به جای صرف زمان زیاد برای موضوعات مدیریتی و یا جلسات طاقت فرسا (حتی بدتر از آن - سفر برای جلسات رو در رو) می توانید زمان بیشتری را صرف نوشتن کد خود کنید.


ابزار هایی مانند Basecamp، Lighthouse و activeCollab به شما این امکان را می دهد که یک محیط برای همکاری و پیگیری وضعیت پروژه توسط تیمتان در اختیار داشته باشید. در این ابزار ها شما با مشخص کردن مجموعه ای از نقاط عطف و هدف های پروژه با تمامی اعضای تیمتان در ارتباط بوده و همواره به راحتی می توانید وضعیت فعلی پروژه خود را بررسی کنید. همچنین این نرم افزارها شما را از صرف زمان بسیار در جلسات طولانی رهایی می بخشند. این گونه ابزار ها این امکان را در اختیارتان قرار می دهند تا موارد را الویت بندی و دسته بندی کنید و آنها را در یک محیط مرکزی ثبت کنید.


2-از ابزار هایی برای نوشتن کد به صورت قالب بندی شده و استاندارد استفاده کنید

شما همواره باید کد خود را مرتب و تحت یک قالب استاندارد و خاص بنویسید، نه به این دلیل که کد شما زیبا تر باشد و یا این کار تمرین خوبی محسوب می شود بلکه به این دلیل که اگر در صورت نیاز بعدا مجبور شدید دوباره برای بازبینی سراغ کد خود بیایید کد خودتان برایتان قابل فهم باشد.


سیستم های مرتب سازی خودکار کد به شما این امکان را می دهد تا اگر خواستید به بخشی از کد خود دسترسی پیدا کنید به جای صرف وقت بسیار برای جستجوی خط به خط و با توجه به راهنما های نوشته شده توسط خودتان تنها با یک کلیک به بخش مورد نظر بروید. همچنین تا حد بسیار زیادی میزان خطا های به وجود آمده هنگام تغییر در کد را کاهش می دهد. ابزار های بسیاری وجود دارند که این کار را برای شما انجام می دهند و بسیاری از آنها نیز تحت وب می باشند، برای مثال یکی از معروف ترین آنها  برای زبان سی اس اس CSSTidy نام دارد (Clean CSS نرم افزار آنلاینی هست که بر اساس CSSTidy ساخته شده است). برای HTML نیز می توانید از HTML Tidy استفاده کنید. همچنین برای اسکریپت ها می توانید از PHP Source Code Formatter، Ruby Script Beautifier، و Code Beautifier Plus (برای C#, ActionScript, و Java) استفاده کنید.


3- اطلاعات مورد نیازتان را جمع آوری کنید، تا در زمان صرفه جویی شود

صرف ۱۰ دقیقه زمان برای پیشگیری بهتر از صرف ۱۰ ساعت برای درمان است. با وجود این که بسیاری از مراکز آموزشی امروزه بر این باورند که صرف زمان زیاد برای برنامه ریزی و جمع آوری اطلاعات برای یک پروژه ضروری نیست، اما همچنان این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است و حتما باید توجه داشت که قبل از شروع یک پروژه همواره تمامی اطلاعات مورد نیاز برای برنامه ریزی فازهای مختلف آن را در اختیار دارید تا با این کار در آینده با مشکلات پیش‌بینی نشده مواجه نشوید و در زمان پیاده سازی صرفه جویی کنید.


4-از کد های از پیش نوشته شده استفاده کنید

15-09_use_written_scripts.png

نیاز نیست چرخ را از اول اختراع کنید! اگر شما به ایجاد امکانی فکر می کنید که یک نفر دیگر در جایی آن را قبلا برای شما نوشته است (در واقع برای همه ی ما) می توانید از آن استفاده کنید و خودتان از اول کد را ننویسید. برای PHP می توانید از PHP Classes Repository استفاده کنید که مجموعه ای از کلاس های مختلف در اختیار شما قرار می دهد. سایت Hot Scripts هم اسکریپت های از پیش آماده بسیاری برای زبان هام مختلف در اختیار شما قرار می دهد. اگر شما به دنبال قطعه کد هستید نگاهی به devSnippets بیندازید. اگر می خواهید وب سایت جدیدی راه اندازی کنید، پیش از هر چیز نگاهی به این مطلب نردبان بیاندازید:‌ ۸ قطعه کُد پُرکاربرد برای راه اندازی وب سایت جدید.


مراقب باشید: این کار تنها زمانی صحیح هست که شما اطمینان دارید به آن حد از توانایی رسیده اید که می توانید فرق بین کد خوب و بد را تشخیص دهید و گرنه در پایان با نرم افزاری پر از حفره و اشکال مواجه خواهید بود.


۱۰- وقت خود را صرف ایجاد امکانات غیر ضروری نکنید

شما باید همواره ارزیابی کنید که نرم افزار شما واقعا باید چه امکاناتی را داشته باشد زیرا زیاد شدن زمان پروژه برای ایجاد امکانات غیر ضروری بدتر از نداشتن آنهاست. آیا کاربر شما به یک خبرنامه مجزا برای هربخش از سیستم مدیریت محتوای شما نیاز دارد؟ آیا واقعا نیاز است که شکل ظاهری اپلیکیشن شما بر اساس مکان جغرافیایی کاربر تغییر کند؟


همواره بررسی کنید تا مطمئن شوید امکانات اضافه را حذف کنید. برخی از آنها حتی سیستم را پیچیده تر هم می کنند. با این کار در زمان پروژه صرفه جویی می کنید.


اگر شما هم تجربه ای در این باره دارید، آن را با گذاشتن نظر خود در اختیار دیگران قرار دهید.

نوشته شده در 29 دی 1391برچسب:,| ساعت 22:3| توسط حسین رستمی زاده|


اگر مشغول کار در دنیای توسعه نرم افزار باشید، حتما با تفاوت های انواع مختلف زبان های کامپیوتری آشنا هستید. اما جالب است که حتی برخی از توسعه دهندگان هم پیدا می شوند که با تعاریف و دسته بندی های کلی این زبان های کامپیوتری آشنا نیستند.

در کنار آن کسانی که به دنبال آموختن زبان های کامپیوتری هستند هم آنها را با یکدیگر اشتباه می گیرند و از اسامی آنها به جای یکدیگر استفاده می کنند.

ایرانی هایی که در کشورهای اروپایی یا آمریکا زندگی می کنند، یک اشتباه خارجی ها را ناراحت کننده می دانند. اینکه بعضی اوقات خارجی ها فکر می کنند، ایرانی ها به زبان عربی صحبت می کنند. می بینید که وقتی کسی زبان شما را به اشتباه نام می برد، ناراحت می شویم.

پس بیایید در ادامه مطلب، زبان های مشهور کامپیوترها را با هم مرور کنیم، تا با یکدیگر اشتباه نشود و کاری کنیم تا کامپیوترها از دست ما عصبانی نباشند.


زبان های نشانه گذاری

زبان نشانه گذاری یا همان markup language زبانی است که معمولا برای علامت گذاری اسناد و نوشته ها به کار می رود. برخی به اشتباه آن را «زبان برنامه نویسی» می نامند. در حالی که آنها زبان نشانه گذاری به حساب می آیند.

زبان های نشانه گذاری کاربردهای متعدد و متنوعی دارند. برای مثال زبان نشانه گذاری لاتک برای تهیه متون علمی مورد استفاده می کند و دستورهای آن کمک می کند که جداول، فرمول ها، نمودارها و ارجاعات و… را در متون علمی وارد کنید. در مثال زیر سمت چپ نمونه دستورهای لاتک (البته تلفظ صحیح آن لاتِخ است) قرار گرفته و در سمت راست هم نتیجه اجرا شدن این دستور را می بینید.


LateX_N.jpg

اما مشهورترین زبان نشانه گذاری دنیا HTML نام دارد. این زبان نشانه گذاری جهانی برای نمایش صفحات وب است. دستورهای این زبان نشانه گذاری درون «پرانتز شکسته» قرار میگیرند.


وقتی به این صفحه نردبان یا دیگر صفحات وب نگاه می کنید دستورهای اچ تی ام ال را نمی بینید و مرورگر شما آنها را مخفی کرده است. یادگیری زبان نشانه گذاری HTML کار آسانی است و طی چند روز یا چند هفته می توانید آن را به خوبی فرابگیرید. اما نباید آن را با زبان های برنامه نویسی مقایسه کنید. اینها دنیاهای متفاوتی به حساب می آیند. هر چند اگر علاقمند به ورود به دنیای برنامه نویسی وب هستید، لازم است ابتدا این زبان نشانه گذاری را فرا بگیرید.


زبان های اسکریپتی

زبان های اسکریپتی زبان هایی هستند که دستورات را مستقیما به سیستم ارسال می کنند. یک نرم افزار واسط، دستورها را دریافت کرده و پس از تفسیر، آنها را اجرا می کند. کامپیوتر این دستورات را خط به خط می خواند و اجرا می کنند و در صورتی که به مشکلی بر بخورد پیام خطای مناسب را نمایش می دهد.

زبان های اسکریپتی مزایا متعددی دارند. یادگیری و کار با آنها ساده است و معمولا روی سیستم عامل های متفاوت به خوبی اجرا می شوند. در عین حال همانطور که گفته شد دستورات آنها توسط یک نرم افزار واسط مفسر کامپیوتر اجرا می شود. این موضوع کار با آنها را راحت تر می کند اما در ابعاد بزرگ ممکن است با مشکل بازدهی مواجه شوید. چرا که با هر بار اجرا لازم است کد ها تفسیر شوند.


نمونه ای از کدهای جاوااسکریپت

  1. /**
  2. * nth element in the fibonacci series.
  3. * @param n >= 0
  4. * @return the nth element, >= 0.
  5. */
  6. function fib(n) {
  7. var a = 1, b = 1;
  8. var tmp;
  9. while (--n >= 0) {
  10. tmp = a;
  11. a += b;
  12. b = tmp;
  13. }
  14. return a;
  15. }
  16.  
  17. document.write(fib(10));

مشهور ترین زبان های اسکریپتی حال حاضر دنیا جاوااسکریپت، پی اچ پی، پرل و ای اس پی هستند.


زبان های برنامه نویسی

زبان های برنامه نویسی به طور کلی سریع تر از اسکریپت نویسی ها اجرا می شوند. اما یادگرفتن آنها سخت تر است و هنگام برنامه نویسی باید دقت بیشتری داشته باشید.

شما دستورها و الگوریتم را می نویسید و کامپیوتر همه آنها را با هم می خواند و آن را تبدیل به فرمتی می کند که توسط ماشین قابل اجرا است. کاری که به آن کامپایل کردن می گویند. حالا این نسخه به دفعات قابل اجرا است. (توجه کنید که در زبان های اسکریپتی کد نوشته شده هر بار در زمان اجرا تفسیر میشود)


چند خط C ببینیم!

  1. #include

  2. /* the n-th fibonacci number.
  3. */
  4. unsigned int fib(unsigned int n) {
  5. unsigned int a = 1, b = 1;
  6. unsigned int tmp;
  7. while (--n >= 0) {
  8. tmp = a;
  9. a += b;
  10. b = tmp;
  11. }
  12. return a;
  13. }

  14. main() {
  15. printf("%u", fib(10));
  16. }

زبان های برنامه نویسی زیادی وجود دارند که برخی از مشهور ترین آنها شامل C، C++ ،C# و جاوا هستند. هرچند این روزها خط جدا کننده زبان های اسکریپتی و برنامه نویسی کم رنگ شده است. برای مثال زیاد می بینیم که پی اچ پی و ای اس پی را هم جزو زبان های برنامه نویسی به حساب می آورند.


صبر کنید! پس CSS کجا است؟

اگر به دنبال ساخت وب اپلیکشن و سایت باشید بعد از HTML به شما گفته می شود که سراغ یادگیری CSS بروید. اما این یکی در کدام دسته قرار می گیرد؟ سی اس اس زبانی است که نحوه نمایش اطلاعات در صفحه را مشخص می کند. از نامش هم مشخص است که کارش تعریف استیل است! تیپ و شخصیت ظاهری اطلاعات معمولا توسط سی اس اس تعریف می شود. اینکه این متن با چه فونتی نمایش داده شود، سایز تیتر مطالب نردبان چقدر است و… همه زیر سر CSS است. اما این زبان برای خودش دسته مجزایی دارد.


مثالی از دستورهای سی اس اس

  1. /* desert scheme ported from vim to google prettify */
  2. code.prettyprint { display: block; padding: 2px; border: 1px solid #888;
  3. background-color: #333; }
  4. .str { color: #ffa0a0; } /* string - pink */
  5. .kwd { color: #f0e68c; font-weight: bold; }
  6. .com { color: #87ceeb; } /* comment - skyblue */
  7. .typ { color: #98fb98; } /* type - lightgreen */
  8. .lit { color: #cd5c5c; } /* literal - darkred */
  9. .pun { color: #fff; } /* punctuation */
  10. .pln { color: #fff; } /* plaintext */
  11. .tag { color: #f0e68c; font-weight: bold; } /* html/xml tag - lightyellow*/
  12. .atn { color: #bdb76b; font-weight: bold; } /* attribute name - khaki*/
  13. .atv { color: #ffa0a0; } /* attribute value - pink */
  14. .dec { color: #98fb98; } /* decimal - lightgreen */
  15.  

با تعریف هایی که از این دسته کردیم نامش هم مشخص شد. «زبان استایل» اینها گروهی از زبان های کامیپوتری هستند که با شکل و ظاهر اطلاعات سروکار دارند و اگر دقیق به آنها نگاه کنیم جزو زبان های نشانه گذاری نیستند و برای خودشان خانه و زندگی مجزایی دارند.


جمع بندی

اینها تمام زبان های کامیپوتری نیستند. اما مشهورترین آنها به حساب می آیند. دانستیم که کامپیوترهای زبان های مختلفی دارند که «زبان برنامه نویسی» فقط یکی از آنها به حساب می آید. به طور خلاصه «زبان های کامیپوتری» که امروز مرور کردیم اینها بود:

- زبان نشانه گذاری (MarkUp Language) مانند HTML
- زبان استایل: CSS
- زبان اسکریپتی مانند: جاوااسکریپت
- زبان برنامه نویسی مانند: C

نوشته شده در 29 دی 1391برچسب:,| ساعت 22:3| توسط حسین رستمی زاده|

Antivirus & ESET Smart Security 

Username:TRIAL-80014623
Password:c8t46xrp4h

Username:TRIAL-80014628
Password:5r43secbum

Username:TRIAL-80014631
Password:nka4k3n7mv

Username:TRIAL-80014637
Password:8mar5jkbpe

Username:TRIAL-80014642
Password:26fpr38vhh

Username:TRIAL-80014644
Password:phv3pk8bxd

Username:TRIAL-80014646
Password:v6vxjeh228

Username:TRIAL-80014654
Password:kpk52bfp84

نوشته شده در 29 دی 1391برچسب:,| ساعت 22:3| توسط حسین رستمی زاده|



جمعه های خود را چگونه می‌گذرانید؟ به پارک می‌روید؟ سینما را ترجیح می‌دهید؟ بعد از ظهر آرامی را کنار خانواده سپری می‌کنید؟ شاید بد نباشد برای یک روز هم که شده از کامپیوتر و گجت های خود دل بکنید و چشم بر روی زیبایی های زندگی بگشایید.

جملات بالا، حرف هایی درست و منطقی بود؛ حرف هایی که معمولا انتظار شنیدن آن را از بابابزرگ هایمان داریم. اما دوره زمانه عوض شده است. من به گجتم عشق می‌ورزم، شما چطور؟ لذت بازی کردن در یک روز تعطیل، بدون هیچگونه استرس و دغدغه ای را ما گیک ها به خوبی درک می‌کنیم. پس گجت های خود را آماده کنید تا با هیجان انگیز ترین بازی های هفته، لحظات خوشی را سپری کنیم.


Rope escape

mzl.quzldevz.320x480-75_n.jpg

ماجراجویی در اعماق جنگل معمولا با دردسرهایی همراه می شود که یکی از آن ها می تواند بلعیده شدن توسط آدم خوار ها باشد. زمین جای امنی برای حرکت نیست، برای نجات باید مهارت خود در تاب خوردن را به مرحله اجرا در آورید. شاخه های درختان را گرفته، و فرار را آغاز کنید، در بین راه نیز تا می توانید سکه های نابی که به خاطرشان خطر را به جان خریده اید را جمع آوری کنید.

قیمت : رایگان / دانلود از کافه بازار برای اندروید ( 14 مگابایت ) - دانلود از اپ استور برای آیفون و آپید ( با حجم 31 مگابایت )


Trial Xtreme 3

mzl.tvmgfjyv.320x480-75_n.jpg

Trial Extreme را شاید بتوان به نوعی Need for Speed دنیای موتور ها دانست. این بازی همواره با گرافیک عالی و رعایت قوانین فیزیکی در بازی خود، توانسته جایگاهی متفاوت در بین سایر موتورسواری ها داشته باشد. نسخه جدید نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این نسخه مراحل بسیار هیجان انگیزی طراحی شده است که لذت موتور سواری را به گجت شما می آورد. شما همچنین می توانید موتور سوار خود را به لباس و کلاه های متفاوت مجهز کنید و موتورتان را نیز آنطور که دوست دارید، سفارشی سازید. قابلیت Multiplayer نیز می تواند شما و دوستانتان را در یک مسابقه بسیار داغ و خطرناک در کنار یکدیگر جمع کند.

قیمت : رایگان / دانلود از کافه بازار برای اندروید ( با حجم 46 مگابایت ) - دانلود از اپ استور برای آیفون و آیپد ( 142 مگابایت )


Temple Run 2

mzl.szobcqyg.320x480-75_n.jpg

باید اعتراف کنیم که Temple Run سبک جدیدی را در دنیای بازی های موبایل به وجود آورد. این بازی با 170 میلیون دانلود، یکی از بهترین گزینه هایی بود که برای گذراندن زمان می توانستید انتخاب کنید. اکنون نسخه دوم این بازی فوق العاده نیز ارائه شده است. در بازی جدید همان سبک گرافیکی را در مراحی کاملا جدید شاهد هستیم.

در مراحل جدید دیگر تنها محدود به دویدن نمی شوید، بلکه باید گاهی به طناب آویزان شوید و یا حتی بر روی ریل های قدیمی معادن طلا به حرکت در آیید. در نسخه جدید هر کاراکتر ویژگی خاص خود را پیدا کرده است که این موضوع می تواند به تنوع بازی، کمک شایانی بکند. نسخه اندروید Temple Run 2 هنوز آماده نشده است، اما به زودی شاهد ارائه آن خواهیم بود. وقت را تلف نکنید و در دانلود این بازی هیچ شکی نداشته باشید.

قیمت : رایگان / دانلود از اپ استور برای آیفون و آیپد ( با حجم 46 مگابایت )

نوشته شده در 29 دی 1391برچسب:,| ساعت 22:3| توسط حسین رستمی زاده|





چه چیزی تجربه بازی روی تلفن های هوشمند را تکمیل می کند؟ یک دسته کنسول بازی. و این همان چیزی است که منتظرش بودید. با دسته بازی موگا چند ماه پیش در نارنجی آشنا شدید. اما امروز در نمایشگاه شاهد معرفی نسخه جدید آن هستیم. Moga Pro یک دسته بازی حرفه ای برای تلفن های اندرویدی است که با ظاهری کاملا متفاوت نسبت به مدل قبلی به نمایشگاه آمده است.

موگا پرو کاملا شبیه دسته کنسول ایکس باکس است و از طریق بلوثوت به تلفن شما متصل می شود.

شرکت سازنده می گوید استقبال از مدل ۵۰ دلاری قبلی فوق العاده بوده و حالا این شرکت دسته بزرگ تر و حرفه ای تر را وارد بازار می کند.

این دسته جدید از بهار وارد بازار می شود اما قیمت آن هنوز اعلام نشده. شرکت سازنده می گوید بسیاری از بازی های اندروید با آن قابل بازی خواهند بود.

نوشته شده در 29 دی 1391برچسب:,| ساعت 22:3| توسط حسین رستمی زاده|



پس از مدت ها حدس و گمان و شایعات گوناگون، بالاخره کارخانه اتومبیل سازی شورلت از محصول ۲۰۱۴ خود با نام Corvette C7 و نام مستعار Stingray رونمایی کرد. همان طور که انتظار می رفت، در این نسل طراحی داخلی و بیرونی به طور کامل مورد بازبینی قرار گرفته است. اما شورلت همچنان به همان طراحی صاف و یکدست خود که شامل بینی کشیده و دم کوتاه است، وفادار مانده.

از نظر زیبایی شناسی، شورلت بزرگترین تغییر را از سال ۱۹۹۷ و عرضه C5، در اتومبیل های سری کوروت خود به وجود آورده است. مطمئنا این ماشین جدید هنوز یک Corvette است، اما شورلت در مدل جدید به برخی تغییرات مهم و عظیم دست زده. چراغ ها و پنجره جلو کاملا جدید و تازه هستند. چراغ های عقب هم کمی بیشتر به سمت و سوی دایره ای شدن رفته اند و شباهت بیشتری به Camaro پیدا کرده اند.

همچنین در این مدل تعداد زیادی دریچه خروج هوا تعبیه شده است. شما می توانید دریچه هایی در دم، پهلوها و کاپوت ماشین بیابید. در این ماشین به طور قطع هیچ کمبودی از نظر دریچه های تهویه وجود ندارد و واحد تهویه مطبوع آن به خوبی از پس هر وضعیتی بر می آید.

طراحی داخلی C7 برای کسانی که مدل های قبلی کوروت را بشناسند، بسیار آشنا تر از طراحی بیرونی آن است. البته در داخل هم می توانید یک پنل کنترل های دیجیتال را ببینید که در نسل های قبلی Corvette حضور نداشته است. همچنین مقدار زیادی چرم و فیبر کربن جایگزین اغلب بخش های پلاستیکی داخل آن شده اند.

بدنه این اتومبیل برای کاهش وزن، از فولاد به آلومینیوم تبدیل شده است و همچنین سقف و کاپوت آن از فیبر کربن ساخته شده اند. همه اینها باعث شده تا اکنون با ماشینی سبک تر و مرکز ثقل پایین تر سرو کار داشته باشیم.

همان طور که قبلا هم گفته شده بود، این اتومبیل از یک موتور ۴۵۰ اسب بخاری 6.2 لیتری نسل پنجم LT1 هشت سیلندر نیرو می گیرد. از قابلیت های این موتور قدرتمند می توان به تزریق سوخت مستقیم و بی اثر سازی سیلندر برای بهینه سازی مصرف سوخت اشاره کرد. میزان مصرف سوخت این ماشین غول پیکر ۸ سیلندر، تنها ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که در بزرگراه ها کمتر هم خواهد شد.

و در کنار تمام خوبی های این موتور قدرتمند جدید، باید اضافه کرد که ۰ تا ۱۰۰ این ماشین به کمتر از ۴ ثانیه رسیده است. سیستم انتقال نیروی این موتور هم به صورت دستی ۷ دنده است که البته امکان سفارش مدل ۶ دنده اتوماتیک آن وجود دارد.

شورلت هنوز چیزی درباره قیمت احتمالی سی 7 خود اعلام نکرده است، اما انتظار می رود قیمت تقریبی آن حداقل ۵۰ هزار دلار باشد. گفته می شود این ماشین به احتمال فراوان در فصل سوم ۲۰۱۳ وارد بازار خواهد شد.


نمای جلو

159422280-014-500px-narenji-ir.jpg

نمای عقب

159422288-(1)-015-500px-narenji-ir.jpg

نمای بغل و آینه

159422502-017-500px-narenji-ir.jpg

نمای جلو (از پایین)

2014-Chevrolet-corvette-Stingray-front-end-007-500px-narenji-ir.jpg

نمای جلو (سه چهارم)

2014-Chevrolet-corvette-Stingray-front-three-quarters-008-500px-narenji-ir.jpg

نمای عقب

2014-Chevrolet-corvette-Stingray-rear-end-010-500px-narenji-ir.jpg

نمای بغل

2014-Chevrolet-corvette-Stingray-side-011-500px-narenji-ir.jpg

نمای داخل

7-006-500px-narenji-ir.jpg

نمای داخل - قرمز رنگ

6-005-500px-narenji-ir.jpg

نمای جلو (از راست)

2014-chevrolet-corvette-stingray-in-red-front-three-quarter-009-500px-narenji-ir.jpg

نمای عقب (سه چهارم)

2014Vette-0077v2-012-500px-narenji-ir.jpg

نمای عقب (از بالا)

3-001-500px-narenji-ir.jpg

پنجره تهویه

4-002-500px-narenji-ir.jpg

لوگوی استینگری

5-003-500px-narenji-ir.jpg

موتور هشت سیلندر نسل پنجم

5th-generation-small-block-engine-004-500px-narenji-ir.jpg


نوشته شده در 29 دی 1391برچسب:,| ساعت 22:3| توسط حسین رستمی زاده|


نوکیا امروز صبح اعلام کرد به عنوان بخشی از تلاش برای کاهش هزینه های جاری و ساده سازی تجاری، بیش از ۳۰۰ شغل را حذف و ۸۲۰ شغل را هم به شرکت های تخصصی خواهد سپرد.

نوکیا می گوید این تغییرات کمک می کند «بازده کاری را به شکل موثری افزایش داده و از هزینه های جاری بکاهد». و البته این بخشی از استراتژی شرکت است که در ژوئن ۲۰۱۲ اعلام شده بود. آن زمان نوکیا گفته بود باید تا پایان ۲۰۱۳ بیش از ۱۰هزار کارمند را اخراج کنند.

البته این شرکت فنلاندی می گوید، تغییرات امروز آخرین بخش کاهش نیروی کار پیش بینی شده هستند.

قرار است برخی فعالیت های مشخص نوکیا به همراه ۸۲۰ شغل مرتبط با آنها به دو شرکت هندی HLC Technologies و TATA Consultancy Services برون سپاری شوند. در حالی که فعالیت های فناوری نوکیا هم با اخراج ۳۰۰ کارمند، محدودتر می شوند. این اخراج ها، کارکنان فنلاندی نوکیا را در بر خواهد گرفت، اما شرکت برای آنها برنامه حمایتی و غرامت مالی پیش بینی کرده است.

البته نوکیا پیش از این هم با حذف ۴۰۰۰ شغل در بخش تولید موبایل خود در کارخانه های شهر Salo فنلاند، مقداری بار خود را سبک تر کرده بود. نوکیا حمایت های ویژه ای برای کارکنان اخراجی در نظر گرفته است. یکی از برنامه های حمایتی نوکیا شامل تامین بودجه برای افرادی است که قصد راه اندازی شرکت خودشان را دارند.

با این اوصاف، اوضاع نوکیا چندان هم بد به نظر نمی رسد. این شرکت هفته گذشته از فروش 6.6 میلیون ابزار هوشمند در سه ماهه آخر ۲۰۱۲ خبر داد که درآمد 1.2 میلیارد یورویی را برای نوکیا به ارمغان آورده است. به لطف عرضه لومیا ۹۲۰ و لومیا ۸۲۰ با ویندوز فون ۸، این شرکت در فصل پایانی سال 4.4 میلیون لومیا فروخته است. این در حالی است که فروش لومیا در فصل سوم ۲۰۱۲ تنها 2.9 دستگاه بوده است.

این شرکت انتظار دارد درآمدهایش در سه ماهه اول ۲۰۱۳، رشد۳ درصدی داشته باشند.

نوشته شده در 29 دی 1391برچسب:,| ساعت 22:3| توسط حسین رستمی زاده|


  جی ال ایکس یکی از نخستین تولید کننده تلفن همراه در ایران است که موفقیت‌هایی خوبی در زمینه تولید و فروش گوشی به دست آورده، اما در کنار آن می توان گفت که در زمینه برند اشتباهاتی را تجربه نموده است، در مطلب پیش رو «جی ال ایکس» از نگاه برندسازی و مدیریت برند مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت و در انتها پیشنهاداتی هم مطرح خواهد شد. اگر تلاش می کنید برند خودتان را قدرتمند کنید، این مطلب مفیدی برای کسب و کار شما خواهد بود.

انتخاب نام برند:

جی ال ایکس شما را به یاد چه چیزی می اندازد؟ خودروی جی ال ایکس یا گوشی جی ال ایکس؟ می توان این انتخاب شرکت ارتباط همراه گویا اروند را یک انتخاب اشتباه نام برند نامید، گوشی جی ال ایکس زمانی به بازار ایران معرفی شد که بسیاری از افراد با شنیدن این نام یاد خودرو می افتادند و شرکت تولید کننده به جای آنکه با فرایندهای برندسازی به این نام معنا دهد مجبور شد تا در مرحله اول برداشت افراد از شنیدن این نام را تغییر دهد که این مساله عملاً هزینه‌های برندسازی جی ال ایکس را افزایش و تأثیر آن را کاهش داده است، ضمن اینکه این نوع نام گذاری از همان ابتدا حامل این سوال بود که: آیا با کپی شروع کردیم؟


یافتن جایگاه برند:

چنانچه جی ال ایکس میخواست بدون داشتن مزیتی چشمگیر با بهترین برندهای تولیدکننده تلفن همراه در دنیا رقابت کند به احتمال زیاد به مرگی زودرس محکوم می شد.

جی ال ایکس بیش از هر چیز دیگری در تبلیغات خود بر این عبارت تأکید می کند: اولین تولید کننده تلفن همراه در ایران، از نظر یک خریدار مهمترین چیزی که جی ال ایکس را از سایر برندهای تولیدکننده گوشی متمایز می‌کند همین ایرانی بودنش است، بنابراین جی ال ایکس جایگاهی را هدف گرفته که باید هدف می گرفت، هرچند هنوز به شعاری دلنشین در این زمینه دست نیافته، چونان زمزم که میگفت: ذائقه ایرانی، نوشابه ایرانی


جایگاه سازی برند:

بعد از انتخاب صحیح جایگاه، نوبت به جایگاه سازی می رسد، با وجود اینکه جی ال ایکس جایگاه خوبی را هدف گرفته اما در جایگاه سازی اشتباهاتی را تجربه نموده است، اولین اشتباه باز هم به انتخاب نام برند بر می گردد، چطور می‌توان با نامی که یادآور صنعت خودروی فرانسه است از ایرانی بودن حرف زد؟

چرا نام اولین تلفن همراه ایرانی متشکل از عبارت General Luxe است؟ و چرا جی ال ایکس برای انتخاب نام محصولات خود همواره از نام هایی به زبان انگلیسی بهره می برد؟

نام هایی مانند Be One – Best – G1 Middle – G1 Twins – Snowy یک گوشی ایرانی باید هم از روی نام و هم به جهت سبک طراحی محصول به راحتی در میان سایر برندهای گوشی تشخیص داده شود، اما متأسفانه در طراحی گوشی های جی ال ایکس نه تنها اثری از ایرانی بودن به چشم نمی‌خورد بلکه حتی یک سبک خاص طراحی نیز مشاهده نمی‌شود، بنابراین طبیعی است که برخی از منتقدان، جی ال ایکس را از لحاظ ظاهری تقلیدی از سایر برندها بدانند.


آرم:

glx-logo_n.jpg

لوگو نیز همانند نام می بایست متناسب با جایگاه هدف گیری شده طراحی گردد، جی ال ایکس دو لوگو دارد، لوگوی اصلی که روی محصولات نقش بسته و با حروف لاتین است و لوگویی نیز با حروف فارسی، اینکه لوگو با حروف لاتین نسبت به لوگوی فارسی تقدم دارد اشتباه دیگر جی ال ایکس در جایگاه سازی است، از طرفی لوگوی فارسی از لحاظ طراحی ضعیف‌تر از لوگوی اصلی جی ال ایکس است.

مساله دیگر عدم استفاده صحیح از لوگو است، به طور مثال اگر به وب سایت جی ال ایکس مراجعه کنید خواهید دید که لوگوی جی ال ایکس در طرح ها و رنگ‌های مختلف موجود است، در وبلاگ جی ال ایکس طرحی متفاوت با رنگ سفید دارد، در بالای سایت رنگ قرمز به خود گرفته و در برخی تصاویر سایت نیز به رنگ آبی در آمده است، پیام تغییر رنگ و تنوع طرح لوگو برای مشتری چیزی نیست جز عدم ثبات و پایداری برند.


تبلیغات اخیر جی ال ایکس در صدا و سیما:

جی ایکس اخیراً در تبلیغات تلویزیونی صحبت از کاهش جدی قیمت ها را به میان آورده است، اما چرا جی ال ایکس قیمت هایش را کاهش می دهد؟ این سؤالی است که در ذهن مخاطب ایجاد می شود، عده‌ای بدبینانه ترین حالت را در نظر گرفته و می گویند: چون دارد ورشکست می‌شود حراج کرده است، عده‌ای نیز اینطور برداشت می‌کنند که چون جی ال ایکس از لحاظ کیفیت توان رقابت با برندهای جهانی را ندارد می‌خواهد از نظر قیمت رقابت کند.

از طرفی جی ال ایکس با این تبلیغ کاری میکند که داشتن گوشی جی ال ایکس در بین مردم نشانه ای از قدرت خرید پایین صاحب گوشی قلمداد شود، و این نگاه در شرایطی که برخی از افراد برای نشان دادن قدرت خرید بالای خود اقدام به خرید گران ترین برندها می‌کنند بدترین چیز است، نمی‌دانم جی ال ایکس با این تبلیغ آیا فروشی هم داشته است یا نه، فرقی هم نمی‌کند چون در بهترین حالت جی ال ایکس به ازای فروشی که داشته برند خود را در معرض آسیب رها کرده است.

اگر این پیام کوتاه به تبلیغ تلویزیونی جی ال ایکس اضافه می‌شد نتیجه طور دیگری بود: از آنجاییکه که ما تولیدکننده ی ایرانی هستیم توانسته ایم قیمت ها را کاهش دهیم.

با همین یک جمله مخاطب به جای اندیشیدن در مورد علت ارزانی جی ال ایکس با توجه به افزایش اخیر قیمت دلار می گفت: تولید کننده ایرانی از جیب من حمایت می‌کند، من هم از او حمایت خواهم کرد. ساخت تبلیغ نیز باید در راستای جایگاه سازی باشد.

در تبلیغات دیگری جی ال ایکس با معرفی یکی از گوشی های خود مزیت آن را اینطور بر می شمرد: راحت در جیب جا می‌شود و راحت از جیب بیرون می آید.

یکی از دوستان تعریف میکرد که اولین گوشی موبایلی که خریدم به‌قدری بزرگ بود که وقتی آن را در جیبم می گذاشتم نیمی از آن از جیب بیرون میزد.

چندین سال پیش تولیدکننده های تلفن همراه بر سر کوچک کردن سایز آنقدر با هم رقابت کردند که سایز تلفن همراه با جیب لباس کودکان هم همخوانی پیدا کرد و سپس مجدداً گوشی ها بزرگ شدند و رقابت بر سر کاهش سایز فراموش شد، حالا جی ال ایکس بعد از سال ها دوباره در همان فضا به دنبال مشتری می گردد؟

اگر جمله ی «جی ال ایکس راحت تو جیب جا میشه» رو در گوگل جستجو کنید متوجه خواهید شد که عدم تناسب تبلیغ پخش شده با نیازهای بازار زمینه‌ساز تولید لطیفه و شادی مردم شده است.


ایرانی یا چینی:

lg-goldiran_n.jpg

پیش از نگارش و انتشار این نقد با یکی از فروشندگان تلفن همراه در تهران صحبت کرده و در مورد قیمت و کیفیت گوشی های جی ال ایکس از او پرسیدم، قیمت را حفظ نبود و از لیست نگاه کرد و زمانی که صحبت از کیفیت شد فقط به این اشاره نمود که این‌ گوشی چینی است و کیفیتش نیز در همین سطح است، ایران که نمی‌تواند گوشی تولید کند...

منظور بنده این نیست که فروشنده مذکور الزاماً تشخیص درستی داشته و جی ال ایکس در تبلیغاتش صادقانه عمل نکرده است، موضوع این است که نگاهی که یک فروشنده نسبت به جی ال ایکس دارد به سرعت و با قوت در بین خریداران گوشی منتشر خواهد شد اما چرا یک فروشنده چنین دیدگاهی نسبت به گوشی تولید داخل پیدا کرده است؟

ضعف جی ال ایکس در جایگاه سازی زمینه‌ساز چنین دیدگاهی است، شما اگر برند جی ال ایکس را نشناسید و در هنگام خرید، این گوشی را در ویترین ببینید از کجا باید متوجه شوید که این گوشی ایرانی است؟

وضعیت جی ال ایکس با وضعیت شرکتی چون گلدیران قابل مقایسه است، وقتی تلویزیون ال جی می خریم، لوگوی اصلی‌اش با حروف لاتین است و لوگوی فارسی‌اش صرفاً در تبلیغات و بسته بندی استفاده می شود، نامش مخفف عبارت life's good است، و فقط تبلیغات، فروشندگان و نیروهای پشتیبانی اش ایرانی هستند، وقتی جی ال ایکس به عنوان یک برند ایرانی شبیه به یک برند وارد کننده است، خود به خود جایگاهش در ذهن مخاطب نیز به سمت جایگاه وارد کننده نزدیک خواهد شد و طبیعی است که فروشنده موبایل دچار تشخیص اشتباه گردد.

شاید بگویید ال جی نیز با وجود آنکه کره ای است اما نام برندش را متناسب با زبان بین‌المللی انتخاب کرده و موفق هم شده پس چرا انجام این کار توسط جی ال ایکس اشتباه است؟

پاسخ این است که جایگاهی که این دو برند برای خود برگزیده اند متفاوت می باشد.


پیشنهادهایی برای جی ال ایکس:



انتخاب نام برای گوشی های نسل جدید:

شرکت ارتباط همراه گویا اروند این فرصت را دارد که برند جی ال ایکس را برای گوشی های کلاسیک خود استفاده کرده و جهت گوشی های هوشمند برندی جدید خلق نماید، نام جدید، لوگوی جدید، جایگاه جدید و پیامی جدید برای محصولات هوشمند این شرکت.

شرکت ارتباط همراه گویا اروند جهت پیشگیری از آنچه در روند برندسازی جی ال ایکس روی داده است، می‌تواند یک مسابقه اینترنتی برای انتخاب نام برند تدارک دیده و نهایتاً با برگزاری یک همایش عمومی، نام منتخب را اعلام نموده، از بهترین پیشنهادها تقدیر کرده و با معرفی محصولی که قرار است این نام را به خود بگیرد، خبرسازی نماید.

در گذشته برخی از برندهای مطرح بین‌المللی برای انتخاب نام محصول جدیدشان افرادی را جهت تحقیق و بررسی و جمع آوری نام های پیشنهادی مردم به شهرهای مختلف می فرستادند و حالا با وجود اینترنت این امکان میسر شده است تا برندها هزینه ی انتخاب نام را برای برگزاری یک مسابقه صرف نموده و ضمن دست یافتن به نتیجه‌ای بهتر، خبرسازی هم بکنند.

نیکوست اگر برند جدید این شرکت بتواند به جای تولید محصولات متنوع و گیج‌کننده روی یک محصول هوشمند که با سبکی جدید و متفاوت ساخته و آراسته شده است تمرکز نموده و برای بهبود تک محصول خویش تلاش نماید.


انتخاب رنگ برند و طراحی لوگو برای برند جدید:

بهتر است یک رنگ مناسب برای برند جدید انتخاب شده و طراحی لوگو نیز همچون انتخاب نام برند بهانه‌ای برای تعامل با هموطنان و خبرسازی قرار بگیرد.


تبلیغات تلویزیونی:

glx-factory_n.jpg

چنانچه در تبلیغات تلویزیونی جی ال ایکس، تصاویری از روند تولید آن به دست متخصصان ایرانی منتشر شود و مردم متوجه شوند که با خرید تلفن همراه ایرانی برای چند نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم تولید اشتغال می‌شود، حمایت عمیق‌تری از هموطنانشان خواهند کرد. از طرفی می بایست برای پیشگیری از اشتباهات ساخت تبلیغ از مشاوره کارشناسان برندسازی و بازاریابی بهره برد.


وبسایتی قوی تر:

وبسایت جی ال ایکس یک وبسایت معمولی است در حالی که می‌تواند محلی برای تعامل، مرجعی برای پشتیبانی و همچنین جایی برای سفارش آنلاین گوشی های جی ال ایکس باشد.


استفاده از نقطه ضعف رقبای خارجی:

اما مهمترین عاملی که شرکت ارتباط همراه گویا اروند می‌تواند از آن برای جایگاه سازی برندهای خود و افزایش تمایل مردم برای خرید کالای ایرانی از آن بهره برداری نماید استفاده از نقطه ضعف رقبای بین‌المللی است، برخی از آن‌ها در ایران نمایندگی ندارند، برخی نیز فاقد پشتیبانی و گارانتی های قابل اعتمادند و فرصتشان برای تعامل با بازار ایران کمرنگ است، این‌ها همان نقاطی است که باید به نقاط قوت برند جی ال ایکس و برند آینده شرکت ارتباط همراه گویا اروند تبدیل شوند.

به امید آنکه جی ال ایکس پس از رسیدن به جایگاه مورد نظرش در کشور، با دستی پر، برای رقابت با بهترین برندهای تلفن همراه در دنیا، مجدداً جایگاه یابی نماید.

یادآوری: این نقد صرفا جهت حمایت از برند جی ال ایکس و بهانه ای برای آموزش می باشد و پیش از انتشار در نردبان برای ایمیل Servicesinfo@glxphone.com ارسال شده است.

نوشته شده در 29 دی 1391برچسب:,| ساعت 22:3| توسط حسین رستمی زاده|

اگر عاشق لگو هستید در نمایشگاه سی ای اس سوپرایزهای ویژه ای منتظر شماست. کیت Mindstorms EV3 به شما اجازه می دهد که دنیای جدیدی برای خودتان خلق کنید. با یک firmware مبتنی بر لینوکس که توسط اندروید و آیفون هم قابل کنترل است.

حالا آجرهای لگو هم هوشمند هستند و می توانید ربات ساخت خودتان را برنامه نویسی کنید. حتی یک ورودی کارت حافظه SD هم وجود دارد و سنسور مادون قرمز امکانات جدیدی به ربات دست ساز شما اضافه خواهد کرد.

لگو می گوید ربات EV3 شما می تواند طوری برنامه ریزی شود که گجت های متحرک دیگر یا خودتان را در اتاق دنبال کند. یک راهنمای ساخت سه بعدی هم همراه Mindstorms EV3 ارایه می شود که توسط شرکت اتودسک ساخته شده است.

این کیت از نیمه دوم سال ۲۰۱۳ با قیمتی حدود ۳۵۰ دلار وارد بازار می شود. در ادامه مطلب می توانید مثال های بیشتری ببینید از موجوداتی که می توان با کیت Mindstorms EV3 لگو ساخت.

lego-mindstorms-ev3-r3ptar_N.jpg

lego-mindstorms-ev3-gripp3r_N.jpg

lego-mindstorms-ev3-spik3r_N.jpg

نوشته شده در 25 دی 1391برچسب:,| ساعت 21:47| توسط حسین رستمی زاده|

می خواهید با دوستانتان برای گردش قرار بگذارید. فعلا آدرس را با تلفن هماهنگ می کنید. اما فورد روش بهتری برای خودروهای جدیدش در نظر گرفته است.

اپلیکیشن Glympse به کاربران تلفن هوشمند اجازه می دهد تا موقعیت شان را با دوستان به اشتراک بگذارند. اما حالا در نمایشگاه امسال، فورد آن را به داشبورد خودروهایش اضافه کرده است.

راننده اتومبیل می تواند محل خودرو را برای دیگر اتومبیل ها یا دوستان ارسال کند و آنها از موقعیت یکدیگر در مسیر آگاه خواهند بود.

می توانید تلفن آیفون یا اندرویدی تان را به خودرو متصل کنید و کار به اشتراک گذاری مسیر را انجام بدهید. یک نرم افزار واسط به نام Sync AppLink فورد این کار را انجام میدهد و از فرامین صوتی هم پشتیبانی می کند.

کافی است بگویید Send Glympse تا موقعیت خودرو ارسال شود. می توانید موقعیت تان را در شبکه های اجتماعی مختلف مانند توییتر، فیسبوک هم به اشتراک بگذارید یا آن را با پیامک و ایمیل برای دوست تان بفرستید.

نوشته شده در 25 دی 1391برچسب:,| ساعت 21:47| توسط حسین رستمی زاده|

 

لنوو نیز مثل سایر شرکت های سازنده کامپیوتر، طراحی های جدید خود را به نمایشگاه CES آورده. این دسکتاپ قابل حمل که لنوو آن را table PC می نامد، یک آل-این-وان ویندوز 8 است که نمایشگر 27 اینچی آن فول HD است و از 10 نقطه لمس همزمان پشتیبانی می کند. پردازنده Core i7 اینتل و گرافیک انویدیا از قوی ترین مدل ها، می توانند بسته به انتخاب مشتری در قلب دستگاه بتپند.

به لطف باتری داخلی، این دستگاه بزرگ قادر است تا 2 ساعت بدون نیاز به برق به شما خدمت کند و جالب اینجا است که این دسکتاپ با ابعاد بزرگش تنها 2.7 سانتی متر ضخامت دارد، با این حال وزن آن 7.7 کیلوگرم است.

رابط کاربری Moon Dial لنوو به طور خودکار برای برنامه ها یک چرخ لمسی را باز می کند تا بتوانید آنها را کنترل کنید. جسچرها هم به شما امکان انجام کارهای مختلف را می دهند. همچنین می توانید با استفاده از دسته های مخصوص (ادامه مطلب) که لنوو ارائه کرده کارهای مختلفی -مثل انجام بازی های استراتژیک- را روی نمایشگر لمسی انجام دهید.

در ادامه مطلب عکس های بیشتری از این غول لمسی برای شما قرار داده ایم. قرار است لنوو آن را در تابستان و با کف قیمت 1699 دلار عرضه کند.

گالری تصاویر  

HORIZON-hero_verge_super_wide.jpg

HORIZON_7-hero_verge_super_wide.jpg

HORIZON__2_-hero_verge_super_wide.jpg

HORIZON_4_-hero_verge_super_wide.jpg

HORIZON_3-hero_verge_super_wide.jpg

ideacentre-horizon-2-640x358.jpg

DSC_4817-hero_verge_super_wide.jpg

DSC_4813-hero_verge_super_wide.jpg

DSC_4819-hero_verge_super_wide.jpg

DSC_4828-hero_verge_super_wide.jpg

DSC_4831-hero_verge_super_wide.jpg

DSC_4825-hero_verge_super_wide.jpg

DSC_4824-hero_verge_super_wide.jpg

Horizon_Accessories__01-hero_verge_super_wide.jpg

DSC_4745-hero_verge_super_wide.jpg

DSC_4743-hero_verge_super_wide.jpg

DSC_4736-hero_verge_super_wide.jpg

نوشته شده در 25 دی 1391برچسب:,| ساعت 21:47| توسط حسین رستمی زاده|

اسپیکرهای کوچک قابل حمل، این روزها همه جا پیدا می شوند. برخی با بلوثوت کار می کنند، برخی دیگر نیاز به اتصال مستقیم دارند و بعضی هم مجهز به NFC هستند.

شرکت ال جی با ارایه اسپیکر ND8630 خیال همه را راحت کرده. این داک اسپیکر تقریبا از تمام روش های اتصالی موجود پشتیبانی می کند. از ایرپلی و ان اف سی گرفته تا بلوتوث و DLNA و dual dock (برای پورت لایتنینگ) و البته مینی جک هم فراموش نشده است.

نمی دانم که چنین تنوع اتصالی سبب انتخاب آن توسط مشتری ها خواهد شد یا نه. اما این هم ایده ای است که از طرف ال جی در نمایشگاه امسال ارایه شده است.

نوشته شده در 25 دی 1391برچسب:,| ساعت 21:47| توسط حسین رستمی زاده|

 

این مینی پی سی بدون نام یک قطعه مهندسی کوچک است، بسیار کوچکتر از مک مینی ولی در عین حال قادر به تجهیز با پردازنده های Core i3 و i5 و i7.

این مینی پی سی در عین حال تا 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه از نوع SSD را نیز در درون خود جای می دهد و شاید تنها کمبود آن پورت ها باشد. در اینجا تنها با 2 پورت USB، یک پورت اترنت و دو پورت HDMI روبرو هستیم.

نوشته شده در 25 دی 1391برچسب:,| ساعت 21:47| توسط حسین رستمی زاده|

 

به نظر می رسد که رقابت تلویزیون سازها علاوه بر کیفیت تصویر 4K و بالاتر، در زمینه اندازه تصویر هم حسابی داغ است. و البته در این میان هر یک تلاش می کنند که عنوان «بزرگترین در جهان» را از آن خود کنند. عنوانی که در CES 2013 به دفعات شنیده می شود. اکنون سامسونگ توانسته با تلویزیون ۱۱۰ اینچی 4K خود، تلویزیونی بزرگ (واقعا بزرگ) را به رخ بکشد.

البته این تلویزیون که با نام UN85S9 معرفی شده، فعلا تنها یک طرح اولیه است و تا تبدیل به محصول نهایی راه درازی در پیش دارد. در طراحی این تلویزیون زیبا و بسیار نازک، یک پایه لولایی هم تعبیه شده که به خوبی تلویزیون غول پیکر را سر پا نگه می دارد. اگر چه در CES امسال تلویزیون های بسیار بزرگی معرفی شدند، اما تا کنون هیچ یک نتوانسته اند به پای این پروتوتایپ سامسونگ برسند.

البته این نسخه اولیه هیچ یک از امکانات ویژه تلویزیون های هوشمند سامسونگ امسال را در خود ندارد. در خصوص زمان تولید هم سامسونگ تنها به ذکر این نکته اکتفا کرده که طی ۲۰۱۳ این تلویزیون را در بازار خواهید دید.

نوشته شده در 25 دی 1391برچسب:,| ساعت 21:47| توسط حسین رستمی زاده|

 


البته در اینجا با یک تلفن کامل روبرو نیستیم بلکه تنها یک نمونه اولیه برای نمایش کاربرد OLED بر روی تلفن های هوشمند را شاهد هستیم که یک ایده جالب را هم به نمایش می گذارد. همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید، یکی از لبه های کنار تلفن خمیده است و -به اصطلاح- نمایشگر از آن لبه به پایین سقوط کرده.

سامسونگ کاربرد جالبی برای این لبه آبشاری تعریف کرده و آن نشان دادن آیکون های منوی اصلی، یا نمایش SMS ها در زمانی است که نمایشگر دستگاه خاموش است.

در اینجا با اولین نمونه از یک نمایشگر OLED پنج اینچی با رزولوشن 720p روبرو هستیم و مشخصاً یکی دو سالی تا ارائه این تکنولوژی بر روی تلفن های مصرفی، فاصله داریم.

در ادامه مطلب عکس های بیشتری از این نمونه اولیه و کاربرد لبه آبشاری نمایشگر آن را برای شما قرار داده ایم.

گالری عکس

youm-oled-phone (5).jpg

youm-oled-phone (9).jpg

youm-oled-phone (6).jpg

youm-oled-phone (7).jpg

youm-oled-phone (8).jpg

youm-oled-phone (10).jpg

youm-oled-phone (3).jpg

youm-oled-phone (11).jpg

youm-oled-phone (1).jpg

youm-oled-phone (2).jpg

نوشته شده در 25 دی 1391برچسب:,| ساعت 21:47| توسط حسین رستمی زاده|

Antivirus & ESET Smart Security 




ESET Smart Security & Antivirus


Username:TRIAL-79551140
Password:funbfu2ae8

Username:TRIAL-79551147
Password:e4v5x6xj87

Username:TRIAL-79551153
Password:ca5xefuu46

Username:TRIAL-79551158
Password:5sbv4xhfta

Username:TRIAL-79551166
Password:e6rvj3exdm

Username:TRIAL-79551171
Password:pdebb8raks

Username:TRIAL-79551175
Password:evmaxpcudv

Username:TRIAL-79551178
Password:2rubsbnr66

Username:TRIAL-79551180
Password:7eu8m62f72

Username:TRIAL-79551193
Password:8bh7rphjhh
نوشته شده در 25 دی 1391برچسب:,| ساعت 21:47| توسط حسین رستمی زاده|

 

تصورش را بکنید که در اتاق مشغول بازی با ایکس باکس هستید. و بعد از یک انفجار شعله های آتش از تلویزیون بیرون بزند و همه جای اتاق را دربر بگیرد. این ایده ای است که توسط مایکروسافت و سامسونگ دقایقی پیش معرفی شد.

پر کردن اتاق با تصاویری که خارج از تلویزیون قرار دارند تا حس بازی بیشتر به شما منتقل شده و در محیطی واقعی تر بازی کنید. ایده ای فوق العاده که در صورت اجرا شدن لذت بازی ها را چند برابر خواهد کرد. برای مثال اگر در یک محیط برفی باشید، در اتاق شما تصاویری که روی دیوارها افتاده بارش برف را نشان دهد، گلوله ها از تلویزیون بیرون بزند و انتهای راهرو را در گوشه دیوار ببینید.

در دموی ارایه شده توضیحی داده نشد که مایکروسافت با چه فناوری این تصاویر را روی دیوارهای اتاق به وجود می آورند، اما خواننده های نارنجی خبر ثبت این پتنت را چند ماه پیش همینجا خوانده اند.اگر کمی صبر کنید به زودی خبرهای بیشتری از آن اعلام خواهد شد.


ces2013-0346-1357756609_N.jpg

 

نوشته شده در 25 دی 1391برچسب:,| ساعت 21:47| توسط حسین رستمی زاده|

 

تا به حال هدفونی را دیده اید که برای انتقال صدا از گوش استفاده نکند؟ هدفون جدید پاناسونیک صدا را از طریق استخوان های جمجمه به مغز شما می رساند و نامش bone conduction headphones است.

این هدفون درون گوش قرار نمیگیرد و آن را کمی جلوتر از گوش قرار می دهید و صدا از طریق انتقال استخوانی به مغز می رسد.

انتقال صدا از طریق استخوان (با کمک لرزش هایی که صدا را منتقل می کنند) روشی است که در برخی ابزارها استفاده می شود و در پزشکی هم ابزارهایی برای این کار وجود دارد. (برای تست های شنوایی) اما ایده ساخت هدفون بر این اساس، چیزی است که کمتر به آن پرداخته شده است.

البته این هدفون فقط یک مدل نمایشی بوده و پاناسونیک هنوز برای ساخت آن به صورت یک محصول تصمیم نگرفته. فعلا هم نمی شود در مورد کیفیت آن اظهار نظر کرد. اما اگر از هدفون ها خسته شده اید، شاید بتوانید در آینده سراغ این مدل بروید.


20130109-625A1428VERGE_verge_super_wide_N.jpg

نوشته شده در 25 دی 1391برچسب:,| ساعت 21:47| توسط حسین رستمی زاده|


این روزها از شرکت فوجی فیلم کمتر می شنویم. اما زمان اش رسیده تا با ۲ دوربین «ببین و بگیر» جدید این شرکت با طراحی کلاسیک و دوست داشتنی شان آشنا شوید که امروز معرفی شدند.

دوربین بالا X100s نام دارد و این شرکت ادعا می کند سریع ترین اتوفوکوس جهان را در اختیار دارد. آن هم با سرعت 0.08 ثانیه. البته در مقایسه با دیگر دوربین های دارای سنسور APS-C. علاوه بر این سنسور آن ۱۶.۳ مگاپیکسلی است و یک لنز ثابت 23mm f/2 روی آن می بینید.

فوجی فیلم می گوید سنسور CMOS II کیفیتی برابر با سنسوری های فول فریم در اختیار شما قرار می دهد. منظره یاب دوربین هم هیبرید است، ترکیبی از منظره یاب اپتیکال و دیجیتال و تصاویر را به صورت دوتایی نشان می دهد تا فوکوس مقایسه ای بهتری داشته باشید.


دوربین بعدی که در پایین می بینید مدل X20 نام دارد با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور 2/3-inch X-Trans CMOS II. منظره یاب آن هیبرید نیست. اما این شرکت می گوید یک منظره یاب اپتیکال عالی در اختیار شما خواهد بود. لنز زوم f/2.0-2.8 4x manual را هم روی آن پیدا می کنید.

این دوربین می تواند فیلم های تمام اچ دی را هم با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه بگیرد و در ۲ رنگ متفاوت به بازار ارایه می شود.

هنوز قیمت و زمان دقیق ارایه این ۲ دوربین به بازار اعلام نشده. اما احتمال در نمایشگاه CES آنها را خواهیم دانست.


fujifilm-x20-1357487156_N.jpg



نوشته شده در 19 دی 1391برچسب:,| ساعت 23:5| توسط حسین رستمی زاده|


برای آنهایی که تا به حال دست اندر کار آماده سازی یک نمایشگاه تجاری نبوده اند، ممکن است این تصور پیش آید که درست کردن یک شهر موقتی -برپایی آسمانی از چراغ ها و دریایی از صداها، غرفه ها و نمایشگرهای بزرگ- که افراد مختلف از جمله خبرنگارها و وبلاگ نویس ها در میانه آن به دنبال جدیدترین گجت های ساخته شده می گردند، کار تحسین بر انگیزی نیست.

اما بر پا کردن سازه های مختلف و اجرای ایده های جدید طراحان در غرفه ها، نیازمند یک سمفونی متشکل از صد ها کارگر است که از کف پوش ها و دیوار پوش ها گرفته تا تلویزیون های بزرگ و سایر چیزها را باید حمل، پیاده و نصب کنند.

نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی معروف به CES بدون شک بزرگترین در نوع خود است و هفته ها قبل از بر پایی، آماده سازی آن شروع می شود. از آنجایی که در نارنجی نمایشگاه را به طور زنده پوشش می دهیم، خوب است که قبل از افتتاح آن به گوشه کنارش هم سرکی بکشیم تا پوشش CES 2013 کامل انجام شده باشد.

با نارنجی همراه باشید.

سمفونی آشوب قبل از افتتاح نمایشگاه  

1-6-2013 10-53-09 AM.jpg

کارگران بر روی بالابرها مشغول نهایی کردن غرفه سامسونگ با نصب قطعات باقی مانده هستند. گفته می شود که ساخت و ساز غرفه از 1 ماه پیش در جریان بوده.


building-ces-022-1020_verge_super_wide.jpg

جعبه های بزرگ در بیرون از غرفه LG حاوی یخچال، ماشین های لباس شویی و ظرف شویی هستند. کارگران می گویند که ساخت غرفه از 5 هفته پیش آغاز شده.


building-ces-021-1020_verge_super_wide.jpg

با این نوشته های بزرگ، سخت است که جعبه های GoPro حاوی دوربین های پوشیدنی این شرکت، به غرفه اشتباهی ارسال شوند. تا به حال با دوربین های GoPro به موج سواری یا اسکی رفته اید؟


building-ces-020-1020_verge_super_wide.jpg

جیم الیس یکی از کارگران این نمایشگاه است که بر روی جرثقیل چنگک دار کار می کند.


building-ces-019-1020_verge_super_wide.jpg

باز هم سامسونگ و بنرهای تبلیغاتی غول آسایش؛ ولی در اصل اگر به جمله روی بنر دقت کنیم و کلمه refrigerator را با ... جایگزین کنیم (به جای سه نقطه می توانید نام گجت های متنوعی را که در طول نمایشگاه خواهیم دید بگذارید)، جمله ای فراگیر برای 4 روز آخر این هفته خواهیم داشت. موافق نیستید؟


building-ces-018-1020_verge_super_wide.jpg

یک گلکسی نوت 2 غول آسا؛ این یکی را دیگر عمراً بشود با یک، دو یا حتی سه دست کنترل کرد! جالب اینجا است که لوگوی ویندوز روی نمایشگر آن ظاهر شده، چیزی که در واقعیت بعید است اتفاق بیفتد.


building-ces-016-1020_verge_super_wide.jpg

یک جعبه چوبی بزرگ با وزن 282 کیلوگرم در کناری ایستاده و منتظر است تا در غرفه کانن باز شود.


building-ces-015-1020_verge_super_wide.jpg

این هم یک چیز خیلی عادی برای قبل از افتتاح: پارچه های مشکی بر روی برخی تابلوهای سر در غرفه ها.


building-ces-014-1020_verge_super_wide.jpg

حضور برجسته سونی چنان به چشم می آید که گذاشتن نام "غرفه" بر روی فضای در حال آماده سازی این کمپانی ناعادلانه است. باید گفت سونی ساختمان خودش را در سالن مرکزی مرکز همایش لاس وگاس بر پا کرده که نیمی از آن را در جلوی عکس می بینید (غرفه دایره ای شکل است).


building-ces-013-1020_verge_super_wide.jpg

کارگران شب هایی طولانی را تا سه شنبه (افتتاح CES) از سر خواهند گذراند و در آن موقع، آشوب طور دیگری ادامه خواهد یافت؛ یعنی با حضور خیلی عظیم بازدیدکننده ها و وبلاگنویس هایی که می خواهند هر چه سریع تر اخبار محصولات را مخابره کنند.


building-ces-012-1020_verge_super_wide.jpg

غرفه سامسونگ از این زاویه شبیه یک جعبه سفید بی پایان با ارتفاع یک ساختمان چند طبقه است.


building-ces-010-1020_verge_super_wide.jpg

قصد توهین نداریم. ولی نزدیکی غرفه پاناسونیک به سرویس های بهداشتی نمایشگاه، احتمالاً آن را به یک مقصد عمومی برای حاضران تبدیل خواهد کرد.


building-ces-009-1020_verge_super_wide.jpg

iogear هم در اینجا حضور دارد. شما می توانید با خرید محصولات این کمپانی، ویدیو های 2 بعدی را به 3 بعدی تبدیل کرده و روی تلویزیون خود مشاهده کنید.


building-ces-008-1020_verge_super_wide.jpg

در غرفه RCA می بینیم که چطور کارگران از روی طرح های پرینت شده، چیدمان غرفه را طبق نظر طراحان انجام می دهند.


building-ces-006-1020_verge_super_wide.jpg

برای رسیدن به لوگوهای بزرگ سقفی باید از یک نردبان خیلی بزرگ بالا رفت.


building-ces-005-1020_verge_super_wide.jpg

مراقب باش نیفتد!


building-ces-004-1020_verge_super_wide.jpg

یک نفر در حال ور رفتن با برنامه تنظیم نورهای رقصان در غرفه Hisense؛ یک سیستم نورپردازی حرفه ای.


building-ces-003-1020_verge_super_wide.jpg

بالابرهای هیدرولیک در روزهای منتهی به گشایش نمایشگاه جزو چشم اندازهای ثابت غرفه ها هستند.


building-ces-002-1020_verge_super_wide.jpg

Hisense که یک کمپانی تولیدی از چین است برای اکثر امریکایی ها ناشناخته مانده اما امسال غرفه سال گذشته مایکروسافت را اجاره کرده که یکی از بهترین مکان های نمایشگاه است: درست در جلوی سالن مرکزی. (مایکروسافت سال گذشته اعلام کرد که دیگر در CES حضور نخواهد داشت).


building-ces-001-1020_verge_super_wide.jpg

و حسن ختام تور پیش از نمایشگاه، درختی از اولترابوک ها در بالای غرفه اینتل.


امیدواریم با این تور کوتاه، خاطره برخی -به اصطلاح- نمایشگاه های تکنولوژیک که در اصل جایگاه غرفه های خالی، افراد یونیفرم پوش، حراج های فصلی و فروش های ویژه بودند را از یاد برده باشید.
نوشته شده در 19 دی 1391برچسب:,| ساعت 23:5| توسط حسین رستمی زاده|

 

بخش بزرگی از بار اطلاع رسانی CES و به طور کلی هر نمایشگاهی، برعهده عکاسان است. آنها همیشه آماده اند تا با تجهیزات کامل به هر مراسم و برنامه ای یورش برده و آن را با جزئیات کامل به تصویر بکشند. البته برای یک خبرنگار و یا عکاس خبری داستان CES موضوع جداگانه است.

برای یک خبرنگار روزهای CES، از همیشه طولانی تر می شوند و برنامه کاری بسیار فشرده خواهد بود. هر روز باید چندین کیلومتر در نمایشگاه پیاده روی کند تا بتواند آن را در فرصت باقی مانده به اتمام برساند. و البته این یک مسابقه دو سرعتی نیست که بتوان آن را در زمانی کوتاه پشت سر گذاشت، بلکه یک ماراتن نفس گیر است که تنها قوی ترین و زبده ترین افراد از آن جان سالم به در می برند.

اما برای یک عکاس خبری، این داستان علاوه بر سختی های خود، جذابیت های فراوانی را هم به همراه دارد. تعداد فراوانی مدیرعامل های مهم که طی سال به این راحتی نمی توان شکارشان کرد. خیل عظیمی از گجت های جدید که به عکاس چشمک می زنند. و همچنین تعداد فراوانی بازدیدکننده که هر کدام می تواند سوژه ای عالی باشد.

اما برای لذت کافی از چنین موهبت هایی، ضروری است تمام تجهیزات تان را به همراه داشته باشید و قبلا از عملکرد بی عیب و نقص آنها اطمینان یابید. این عکس هم نشان دهنده تجهیزاتی است که یک عکاس باید برای پوشش موفق و رضایت بخش نمایشگاه، دائما به همراه داشته باشد.

در ادامه مطلب هم می توانید تصاویر تجهیزات و توضیح عکاس خوش ذوق Cnet برای حمله به CES 2013 را مشاهده کنید.


دوربین Canon 5D mark ii

whats-in-my-bag-155912dkl.jpg

عکاس سی نت از یک دوربین کانن 5D mkii بهره می برد که آن را به یک لنز 70-24 میلیمتری مجهز نموده. یکی از بهترین قابلیت های این دوربین عکاسی در نور کم است. البته ایشان همیشه یک لنز زوم 200-70 میلیمتری هم به همراه دارد که برای عکس های پرتره و عکس از راه دور گجت ها در کنفرانس های خبری استفاده می شود.


فلاش و نور اضافی

whats-in-my-bag-7095_620x620.jpg

یک عکاس حرفه ای همیشه ترجیح می دهد از نور طبیعی و یا نور فراهم شده در محیط، به عکاسی بپردازد و بهترین استفاده را از این نورها ببرد. اما یک فلاش قدرتمند می تواند کمک بسیار خوبی هنگام عکاسی از گجت ها یا کنفرانس های درون محیط بسته باشد. البته یک لایت باکس جمع جور هم برای روی فلاش نباید از یاد برود.


باتری های یدکی

whats-in-my-bag-7093_620x414.jpg

هر تعداد باتری و شارژر یدکی به همراه داشته باشید، کم است. زیرا معلوم نیست ملاقات بعدی شما با پریز برق چه زمانی باشد.


مک بوک پرو ۳۲۰ گیگابایتی

whats-in-my-bag-7096_620x414.jpeg

یک لپ تاپ با فضای ذخیره سازی کافی و قدرت مناسب برای اجرای برنامه های ویرایش عکس (همچون لایت روم ادوبی) می تواند پس از دوربین، همه چیز یک عکاس باشد.


هارد اکسترنال یک ترابایتی

whats-in-my-bag-7099_620x414.jpeg

داشتن یک بک آپ امن و دائمی از تمامی عکس ها، حیاتی ترین بخش زندگی کاری یک عکاس است. پس قبل از رسیدن به محل کار و تهیه نسخه های دوم و سوم پشتیبان، اولین نسخه را روی یک هارد اکسترنال تهیه کنید.


کارت خوان، ویژه انواع مختلف حافظه جانبی

whats-in-my-bag-7102_620x414.jpeg

همیشه برای ایمنی بیشتر دو دستگاه کارت خوان به همراه داشته باشید. این ابزار پشتیبان وزن چندانی ندارد، اما گاهی اوقات نجات دهنده است.


گلکسی اس سوم سامسونگ

whats-in-my-bag-71014.jpg

یک عکاس زبده همیشه باید آمادگی کامل برای تماس و ارتباط با تیم کاری داشته باشد. پس یک موبایل خوب، می تواند یک دستیار همه کاره باشد.


دستگاه پخش موسیقی و اسپیکر

whats-in-my-bag-7089_620x414.jpeg

بهترین همراه در هر مسافرت، مجموعه ای از آهنگ های دوست داشتنی است. چه بهتر که در اتاق هتل یا هرجای ممکن با صدای بلند و خوب. بدون هدفون آن را گوش دهید.


رکوردر صدای حرفه ای Zoom

whats-in-my-bag-7087_620x414.jpeg

ضبط صدا یکی از بخش های جدایی ناپذیر مصاحبه ها و یا تولید پروژه های چند رسانه ای است. پس چه بهتر که یک رکودر حرفه ای به همراه داشته باشید.


مقادیری کول دیسک

whats-in-my-bag-7090_620x414.jpeg

از آنجایی که یک عکاس همیشه باید آماده تبادل اطلاعات با نویسندگان و ویراستاران همکارش باشد، پس به همراه داشتن چند کول دیسک بدون فایده نخواهد بود.


کابل و کابل و باز هم کابل...

whats-in-my-bag-7103_620x414.jpeg

امروزه در هر کیفی می توان تعداد فراوانی کابل را یافت. در کیف یک عکاس این موضوع بیشتر به چشم می خورد. شارژر تلفن همراه، کابل های یو اس بی، کابل های میکرو یو اس بی، کابل های دوربین برای تتر کردن عکس ها در وبلاگ نویسی زنده، شارژر لپ تاپ و شارژر باتری دوربین ها.


آیپد

whats-in-my-bag-7104_620x414.jpeg

یک ابزار مناسب برای مرور عکس ها، مطالعه، انتقال فایل و حتی برخی ویرایش های جزئی روی عکس ها


و البته عینک آفتابی

whats-in-my-bag-70004.jpg

اگر در یک شهر آفتابی به نمایشگاهی وسیع با محیط باز فراوان می روید، این یکی را حتما هنگام عکاسی به همراه داشته باشید.


نوشته شده در 19 دی 1391برچسب:,| ساعت 23:5| توسط حسین رستمی زاده|



دانشمندان دريافتند نوشيدن شکلات داغ در فنجان هایی با رنگ بدنه نارنجی و جداره داخلی سفید بسيار لذیذ تر بوده و طعم آن خوشمزه تر به نظر می رسد. محققین دانشکده پلی تکنيک Valencia و آکسفورد در ضمن بررسی یک جامعه آماری 57 نفره نشان دادند که رنگ ها تاثير به سزايی بر روی حس چشایی دارند.

 

در يک آزمایش از شرکت کنندگان خواسته شد تا يک شکلات داغ یکسان را در چهار فنجان با رنگ های سفید، کرم، قرمز و نارنجی با جداره داخلی سفید مزه کند. در پايان در ضمن یک نظر سنجی همه آنها معتقد بودند که طعم شکلات در فنجان نارنجی و کرم رنگ بسیار لذيذ تر از شکلات در رنگ ديگر فنجان ها بوده است. جالب آنجاست که برخی معتقد بودند شکلات موجود در فنجان کرم رنگ بسيار شیرین تر و معطر تر نيز بوده است. در کنار آن فنجان ها با رنگ های سفيد و قرمز نمی توانند مزه شکلات را به خوبی نشان دهند.

 

این آزمايش بر پايه این نکته شکل گرفت که قوه چشایی به شدت تحت تاثیر رنگی است که چشم انسان به موازات چشيدن به آن خیره می شود. رنگ ظروف و شکل ظاهری غذاها نیز در کنار انواع ادويه ها و طعم دهنده ها در لذيذ تر نشان دادن غذا و يا نوشیدنی بسيار موثر بوده و نقش مهمی در میزان اشتها آوری ايفا می کنند.

 

اما با این وجود هنوز سخت است که بتوان تصميم گرفت چه رنگ از ظرف و یا چه ماده افزودنی به غذا می تواند آن را لذيذ تر نشان دهد. چرا که این نکته بر حسب نوع غذا متفاوت است. آنچه واضح است تاثير به سزای رنگ ظروف و غذاها بر روی قوه چشايی و ذائقه انسان است.

 

در يک بررسی مشابه دیگر از شرکت کنندگان خواسته شد تا دسر توت فرنگی را در دو ظرف سفيد و سياه سرو کرده و بچشند. آنها معتقد بودند طعم دسر در ظرف سفيد بسیار شيرين تر و خوشمزه تر بوده است.

 

نظر شما در مورد رنگ ظروف غذا، لیوان ها و فنجان هايتان چیست؟ آيا شما نيز تجربه مشابه ای داشته اید؟ پیشنهاد می کنیم در اولين فرصت به فکر خريد یک ماگ و يا فنجان نارنجی باشيد تا لذت نوشیدنی های داغ خود را با رنگ نارنجی متفاوت تر از همیشه تجربه کنید.

نوشته شده در 19 دی 1391برچسب:,| ساعت 23:5| توسط حسین رستمی زاده|

اگر عاشق لگو هستید در نمایشگاه سی ای اس سوپرایزهای ویژه ای منتظر شماست. کیت Mindstorms EV3 به شما اجازه می دهد که دنیای جدیدی برای خودتان خلق کنید. با یک firmware مبتنی بر لینوکس که توسط اندروید و آیفون هم قابل کنترل است.

حالا آجرهای لگو هم هوشمند هستند و می توانید ربات ساخت خودتان را برنامه نویسی کنید. حتی یک ورودی کارت حافظه SD هم وجود دارد و سنسور مادون قرمز امکانات جدیدی به ربات دست ساز شما اضافه خواهد کرد.

لگو می گوید ربات EV3 شما می تواند طوری برنامه ریزی شود که گجت های متحرک دیگر یا خودتان را در اتاق دنبال کند. یک راهنمای ساخت سه بعدی هم همراه Mindstorms EV3 ارایه می شود که توسط شرکت اتودسک ساخته شده است.

این کیت از نیمه دوم سال ۲۰۱۳ با قیمتی حدود ۳۵۰ دلار وارد بازار می شود. در ادامه مطلب می توانید مثال های بیشتری ببینید از موجوداتی که می توان با کیت Mindstorms EV3 لگو ساخت.

lego-mindstorms-ev3-r3ptar_N.jpg

lego-mindstorms-ev3-gripp3r_N.jpg

lego-mindstorms-ev3-spik3r_N.jpg

نوشته شده در 19 دی 1391برچسب:,| ساعت 23:5| توسط حسین رستمی زاده|

 

لنوو نیز مثل سایر شرکت های سازنده کامپیوتر، طراحی های جدید خود را به نمایشگاه CES آورده. این دسکتاپ قابل حمل که لنوو آن را table PC می نامد، یک آل-این-وان ویندوز 8 است که نمایشگر 27 اینچی آن فول HD است و از 10 نقطه لمس همزمان پشتیبانی می کند. پردازنده Core i7 اینتل و گرافیک انویدیا از قوی ترین مدل ها، می توانند بسته به انتخاب مشتری در قلب دستگاه بتپند.

به لطف باتری داخلی، این دستگاه بزرگ قادر است تا 2 ساعت بدون نیاز به برق به شما خدمت کند و جالب اینجا است که این دسکتاپ با ابعاد بزرگش تنها 2.7 سانتی متر ضخامت دارد، با این حال وزن آن 7.7 کیلوگرم است.

رابط کاربری Moon Dial لنوو به طور خودکار برای برنامه ها یک چرخ لمسی را باز می کند تا بتوانید آنها را کنترل کنید. جسچرها هم به شما امکان انجام کارهای مختلف را می دهند. همچنین می توانید با استفاده از دسته های مخصوص (ادامه مطلب) که لنوو ارائه کرده کارهای مختلفی -مثل انجام بازی های استراتژیک- را روی نمایشگر لمسی انجام دهید.

در ادامه مطلب عکس های بیشتری از این غول لمسی برای شما قرار داده ایم. قرار است لنوو آن را در تابستان و با کف قیمت 1699 دلار عرضه کند.

گالری تصاویر  

HORIZON-hero_verge_super_wide.jpg

HORIZON_7-hero_verge_super_wide.jpg

HORIZON__2_-hero_verge_super_wide.jpg

HORIZON_4_-hero_verge_super_wide.jpg

HORIZON_3-hero_verge_super_wide.jpg

ideacentre-horizon-2-640x358.jpg

DSC_4817-hero_verge_super_wide.jpg

DSC_4813-hero_verge_super_wide.jpg

DSC_4819-hero_verge_super_wide.jpg

DSC_4828-hero_verge_super_wide.jpg

DSC_4831-hero_verge_super_wide.jpg

DSC_4825-hero_verge_super_wide.jpg

DSC_4824-hero_verge_super_wide.jpg

Horizon_Accessories__01-hero_verge_super_wide.jpg

DSC_4745-hero_verge_super_wide.jpg

DSC_4743-hero_verge_super_wide.jpg

DSC_4736-hero_verge_super_wide.jpg

نوشته شده در 19 دی 1391برچسب:,| ساعت 23:5| توسط حسین رستمی زاده|

اسپیکرهای کوچک قابل حمل، این روزها همه جا پیدا می شوند. برخی با بلوثوت کار می کنند، برخی دیگر نیاز به اتصال مستقیم دارند و بعضی هم مجهز به NFC هستند.

شرکت ال جی با ارایه اسپیکر ND8630 خیال همه را راحت کرده. این داک اسپیکر تقریبا از تمام روش های اتصالی موجود پشتیبانی می کند. از ایرپلی و ان اف سی گرفته تا بلوتوث و DLNA و dual dock (برای پورت لایتنینگ) و البته مینی جک هم فراموش نشده است.

نمی دانم که چنین تنوع اتصالی سبب انتخاب آن توسط مشتری ها خواهد شد یا نه. اما این هم ایده ای است که از طرف ال جی در نمایشگاه امسال ارایه شده است.

نوشته شده در 19 دی 1391برچسب:,| ساعت 23:5| توسط حسین رستمی زاده|

موتور جستجوی جدید ایرانی سلام

 

اگر از موتور های جستجوی مختلفی همچون گوگل ، یاهو و بینگ استفاده کرده باشید با نتایج مختلفی روبرو خواهید شد.

اما آیا شما از همه آنها یکجا استفاده می کنید؟ آیا همه آنها به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می کنند؟
  اگر به دنبال جایی هستید که بتوانید به وسیله آن از نتایج تمامی موتورهای جستجوگر محبوب خود بهرمند شوید …

” جستجوی هوشمند فراگیر ”

سلام Salam نام یک موتور جستجوگر اینترنتی فارسی زبان است که نتایج را به صورت ترکیبی از چندین موتور جستجو تهیه و نمایش می دهد.

“سلام، یک ابَر جستجوگر (Meta Search Engine) هوشمند و پیشرفته اینترنتی است.”

 

برگرفته از وب سایت سلام

 از اولین و مهمترین ویژگی های موتور جستجوگر سلام پشتیبانی کامل از زبان فارسی است.

از دیگر خصوصیات سلام این است که نتایج مورد نظر کاربر را از چندین موتور جستجوی دیگر ( زال ، گوگل ، یاهو ، بینگ ، اسک و …) تهیه و بر اساس وزنی که خود کاربر می تواند آنها را تغییر دهد به نمایش در می آورد.


::ادامه مطلب::
نوشته شده در شنبه 9 دی 1391برچسب:,| ساعت 21:57| توسط حسین رستمی زاده|




اخيرا در کنار وجود انواع صندلی های چرخ دار موجود در بازار، نسل جدیدی از ربات های هوشمند با قابلیت های مختلف در تحرک و جابه جايی متولد شده اند که می توانند کیفیت زندگی معلولین و کسانیکه دچار اختلالات حرکتی هستند را بالا ببرند. اين صندلی های هوشمند بالا بر به i-Transport مشهورند.

 

طرح یک نوع از اين صندلی های هوشند در دانشگاه بين المللی cheng kung در بین يک تیم از محققین به سرپرستی آقايان Su و Chen مورد بررسی و توسعه قرار گرفته است. حاصل کار فعالیت اين تیم از دپارتمان مهندسی پزشکی دانشگاه یک صندلی هوشمند بسيار سبک است که می تواند ارتفاع کاربر خود را از وضعیت نشسته تا ايستاده کامل تغيير دهد. او را در زوایای مختلف بچرخاند و به او اجازه دهد تا اجسام مد نظر خود را برداشته و جابه جا کند.

 

فرد معلول با استفاده از این صندلی هوشمند می تواند شبيه به يک فرد سالم در منزل و يا محل کار خود جابه جا شده و کليه امور خود را به راحتی انجام دهد. داشتن وزنی سبک و قابلیت تحرک و جابه جایی ويژه این صندلی را به محصولی کاربردی و دوست داشتنی برای کاربران اختصاصی خود تبديل کرده است.

 

جالب تر آنکه اين صندلی مجهز به يک سیستم مانيتورينگ جهت اندازگيری و نمايش پارامتر هايی نظیر اندازگيری و نمايش فشار خون، وضعیت تنفس و ضربان قلب کاربر خود می باشد.

 

به گفته آقای چن، در طراحی اين صندلی هوشمند از يک سیستم کنترلی جديد به نام FPGA استفاده شده است. دلیل اين انتخاب چند هسته ای بودن آن است و اينکه این اجازه را می دهد تا فرایند های متخلف هر یک در هسته هايی مجزا از این چيپست کنترلی مورد پردازش و آناليز قرار گيرد.

 

جهت حفظ امنیت کار نیز برای این مجموعه یک سيستم هشدار امنيتی نیز در نظر گرفته شده. در صورت بروز موقعيت های خطرناک در حرکت و جابه جایی و یا در بخش مانيتورينگ، هشداری بر روی سيستم پلتفرم کنترلی که شامل یک کامپيوتر مرکزی است ظاهر می شود.

 

این صندلی هوشمند شامل مجموعه ای ظریف از بازو های حرکتی رباتيک، موتور های DC کوچک جهت کنترل این بازو ها، چرخ های الکترومکانيکی جهت جابه جایی، پنل کنترلی کاربر و هسته اصلی پردازنده يک چیپ ست کنترلی به همراه دو نرم افزار آنالیزگر و شبیه ساز می باشد.

 

هنوز خبر هایی از قيمت و زمان تولید انبوه این صندلی و ورود آن به بازار موجود نیست. به نظر می رسد که اين محصول در حال گذراندن مراحل بررسی های آزمايشگاهی خود می باشد.

نوشته شده در 9 دی 1391برچسب:,| ساعت 21:23| توسط حسین رستمی زاده|




دوربین لیترو را به یاد دارید؟ دوربینی که از نظر برخی مجله ها لقب بهترین دوربین سال را به خود اختصاص داده است. در این دوربین نیاز به فوکوس ندارید و کافی است دکمه شاتر را بزنید. بعدا می توانید خودتان مشخص کنید که فوکوس تصویر گرفته شده در کدام نقطه باشد و با این امکان یکی از مهمترین دغدغه های عکاسی از میان میرود.

حالا شرکت توشیبا مشغول کار روی این فناوری است و قصد دارد آن را به تلفن های هوشمند بیاورد. گفته می شود این شرکت وقت زیادی روی فناوری جدید گذاشته تا پیش از پایان سال ۲۰۱۳ باید منتظر ورود این فناوری به تلفن های هوشمند باشیم.

با این حساب روی تلفن هوشمند می توانید محل فوکوس را بعد از گرفتن عکس مشخص کنید ضمن اینکه فناوری جدید به شما اجازه می دهد تمام تصویر را هم در وضعیت فوکوس شده قرار دهید.


lytro-light-field-camera-sample_.jpg

در فناوری لایت فیلد بدون دغدغه عکس می گیرید و بعدا مشخص می کنید که فوکوس دوربین روی کدام نقطه باشد. می توانید نمونه های بیشتر را در سایت لیترو ببینید. در این سایت روی نقاط مختلف عکس کلیک کنید تا فوکوس عوض شود.


در فناوری توشیبا لنز دوربین در واقع از ۵۰۰۰۰۰ لنز بسیار کوچک مینیاتوری تشکیل شده که در مقابل سنسور دوربین درون یک ماژول مکعب شکل قرار گرفته است. ضخامت آن تنها ۱ سانتیمتر است و این لنز اجازه می دهد که تمام تصاویر دریافتی توسط سنسور دوربین ثبت شود.
نوشته شده در 9 دی 1391برچسب:,| ساعت 21:23| توسط حسین رستمی زاده|




سالی که گذشت برای شرکت سامسونگ واقعا مهم و تاثیر گذار بود و علیرغم برخی درگیریهای قانونی و شکایات قضایی، این شرکت رکورد جدیدی را در سود بخش موبایل خود به چشم دید. در ۲۰۱۲ سامسونگ با عرضه بیش از ۴۲۰ میلیون دستگاه تلفن همراه، بزرگترین فروشنده موبایل دنیا شد. اکنون سایت تایمز کره می گوید که پیش بینی های درون سازمانی سامسونگ حاکی از انتظار فروش ۵۱۰ میلیون دستگاه تلفن همراه در سال ۲۰۱۳ است. این میزان فروش به معنی افزایش ۲۰ درصدی آمار این شرکت است.

نکته جالب اینجا است که سامسونگ خود را برای فروش بیش از ۳۹۰ میلیون اسمارت فون در ۲۰۱۳ آماده می نماید و پیش بینی می کند که ۱۲۰ میلیون دستگاه از آنها جزو گروه تلفن های هوشمند ارزان قیمت باشند.

این شرکت اکنون در کنار خط تولید اسمارت فون های مشهور اندرویدی گلکسی خود، برخی تلفن های همراه را تحت سیستم عامل ویندوز فون 8 مایکروسافت به بازار عرضه می کند و برخی از موبایل های آن هم از پلتفرم نوپای تایزن بهره می برند.

پیش بینی شما در خصوص میزان موفقیت سامسونگ در سال ۲۰۱۳ چیست؟ آیا این اعداد به حقیقت خواهند پیوست؟ یا تنها یک خوش خیالی صرف هستند و در سال جدید با افول این شرکت مواجه خواهیم بود؟

نوشته شده در 9 دی 1391برچسب:,| ساعت 21:23| توسط حسین رستمی زاده|



با آماده سازی ساز و برگ حمله به سری گلکسی نوت های سامسونگ توسط اغلب بازیگران مهم دنیای تلفن های هوشمند، شاید به درستی بتوان ۲۰۱۳ را سال فبلت ها دانست. در حالی که هنوز هیچ تعریف دقیق و مستدلی وجود ندارد که به چه اندازه و امکاناتی باید فبلت گفت، اغلب کمپانی ها اکنون به دنبال عرضه اسمارت فون هایی با نمایشگر بزرگتر از ۵ اینچ، برای ورود به گود رقابت هستند. البته در این میان اسمارت فون 6.1 اینچی هواوی فعلا در قله اندازه نمایشگر فبلت ها قرار دارد.

اکنون نوبت شرکت بزرگ چینی ZTE رسیده که با معرفی Nubia Z5 با صفحه نمایش ۵ اینچی فول اچ دی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی، خود را به عنوان یکی از مدعیان گروه نوپای فبلت نشان دهد. این تلفن هوشمند که بدنه ای از جنس آلومینیوم دارد، با پردازنده 1.5 گیگاهرتزی چهار هسته ای اسنپ دراگون S4 Pro، دو گیگابایت رم و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی به بازار خواهد آمد.

دوربین عقب این غول زد تی ای، ۱۳ مگاپیکسلی خواهد بود و در جلو هم از یک دوربین ۲ مگاپیکسلی بهره مند خواهید شد. صدای دالبی سوراند و سیستم عامل اندروید 4.1 جیلی بیلی از دیگر امکانات این اسمارت فون بزرگ جثه هستند. این محصول جدید ZTE از نظر قدرت باتری و ظرافت حتی DROID DNA اچ تی سی را هم پشت سر می گذارد. باتری ۲۳۰۰ میلی آمپر ساعتی Nubia به خوبی از شرمندگی ۲۰۲۰ میلی آمپر ساعت دروید دی ان ای بر می آید.

پایان داستان هم اینکه، اگر چه احتمالا این تلفن تنها در بازارهای معدودی از جمله چین توضیح می گردد، اما قیمت ۵۵۴ دلاری آن در کنار چنین مشخصاتی هر خریداری را وسوسه خواهد کرد. شما چطور؟

نوشته شده در 9 دی 1391برچسب:,| ساعت 21:23| توسط حسین رستمی زاده|

اگر شما هم داستان های علمی تخیلی را دنبال می کنید، حتما برای تان جالب است که گه گاهی ببینید که چگونه دیدگاه نویسنده در دنیای مادی تبدیل به واقعیت می گردد. شاید شما هم داستان «دنیای بیسیم» سال ۱۹۴۵ ارتور سی کلارک و پیشگویی یک شبکه ماهواره ای دور زمین برای ارتباطات بهتر را شنیده باشید. چیزی که اکنون یکی از ابزارهای عمومی است و اغلب ما روزانه از آن استفاده می کنیم. یا حتما نوشته هایی از آیزاک آسیموف درباره ربات های انسان نما را خوانده اید؛ چیزی که روز به روز در آزمایشگاه های تحقیقاتی استفاده از آن محبوبیت بیشتری می یابد.


پس اجازه دهید در سال ۲۰۱۲ هم به دنبال تکنولوژی های پیشرویی بگردیم که از خیالات نویسندگان و مولفان این چنینی منشا گرفته و کم کم پیش چشم ما تبدیل به واقعیت شده اند.


عضلات بیونیک

عبارت سایبرگ یا«انسان ماشینی» در سال ۱۹۶۰ توسط Manfred E پایه گذاری شد. بعدها در مقاله کلینز و ناتان اس کلین برای نشریه کیهان نوردی از آن یاد شد. پس از آن عضلات بیونیک به کلمه ای پرتکرار در بسیاری از داستان های تخیلی تبدیل شد: مرد شش میلیون دلاری دهه ۱۹۷۰، Darth Vader و...

در سال ۲۰۱۲ برای اولین بار یک زن فلج از طریق امواج مغزی خود، قادر به کنترل بازوی رباتیک و احساس آن به صورت مستقم شد. نتایج اولیه ای که از این آزمون به دست آمده، نشان می دهد ایجاد یک اینترفیس یا رابط کاربری مغز-کامپیوتر امکان پذیر بوده و به اندازه کافی موثر است تا بتوان حرکات واقعی را در عضلات مصنوعی شبیه سازی کرد. البته عضلات بیونیک هنوز راه درازی را در پیش دارند تا از نظر طراحی و اجزا همانند همتایان افسانه ای و تخیلی خود شوند. فعلا لازم است این ابزارها از طریق الکترودهای بیرونی به جمجمه کاربر وصل شوند. اما این رویا به نظر می رسد که بسیار بیشتر از آنچه که قبلا تصور می شد به واقعیت نزدیک شده باشد.


تله پورت و ارتباطات کوانتومی

اگر چه هنوز امکان ندارد که همانند فیلم Star Trek یک شیئ را به جای دیگر تابانده و منتقل کنیم، اما امسال شواهد و مدارکی مربوط به امکان انتقال آنی فوتون ها از مکانی به مکانی دیگر ثبت گردید. البته قبل از این تله پورت در ابعاد کوانتومی درون آزمایشگاه ها انجام شده، اما محدود به فاصله ای چند متری بود. ولی در ۲۰۱۲ رکورد تازه ۱۴۳ کیلومتری برای این کار ثبت شد. همچنین علاوه بر تله پورت کردن، دانشمندان اولین اینترنت کوانتومی را هم ساختند. این تنها یک شروع است، اما تله پورت فوتون ها به فاصله چندین کیلومتر، می تواند ارتباطاتی را ممکن سازد که غیر قابل هک یا استراق سمع باشند.


پیشگیری از بیماری های ژنتیکی

مهندسی ژنتیک برای داشتن انسان هایی بهتر، تم همیشگی داستان های بسیاری است که شروع آن را به رمان « دنیای قشنگ نو » نوشته آلدوس هوکسلی در ۱۹۳۱ نسبت می دهند. و این زمانی بود که هنوز کسی چیزی درباره وجود DNA نمی دانست. بعدها فیلمی همچون Gattaca و رمان هایی مانندBeggars in Spain سعی در به تصویر کشیدن مفاهیم گسترده تغییرات ژنتیکی نمودند. در سال ۲۰۱۲ شاهد تحقق ایده ای درباره بیماری های میتوکندری بودیم. تقریبا یکی از هر ۲۰۰ نفر با اختلال خاصی در میتوکوندری به دنیا می آید. بد نیست بدانیم میتوکوندری ها، کارخانه های تامین انرژی سلول هستند.

برای اولین با دانشمندان موفق شدند DNA هسته ای یک سلول تخم انسانی را به سلول دیگر منتقل کنند. دو گروه از محققان به صورت جداگانه راهی را پیدا کردند تا پیوند میان هسته سلول های تخم انسانی را امکان پذیر کنند و با این کار DNA میتوکندریایی را که از مادر به فرزند منتقل می شود پشت سر بگذارند.

این یافته ها بدان معنی است که اختلال های میتوکندریایی می توانند قبل از تولد نوزاد درمان شوند. اگر چه با چنین تکنیک هایی نمی توان امراضی چون سندرم داون را درمان کرد. اما این نشان می دهد که برخی دستکاری ها در ژنوم (ترکیب ژنتیکی) انسان نه تنها ممکن است، که اتفاق هم می افتد.


مترجم جهانی

اغلب اوقات هنگامی کاوشگران در داستان های تخیلی با بیگانگان ملاقات می کنند، به نظر می رسد که آنها انگلیسی را به خوبی صحبت می کنند. TARDIS، کشتی فضایی و ماشین زمان دکتر هو، امکانی را فراهم می آورد که مسافران همه چیز را بفهمند و خدمه هیچ نیازی به فرهنگ لغات نداشته باشند. کیم استنلی رابنسون هم در سه گانه Mars چنین ابزاری را به تصور کشیده است. اما وی هیچ گاه فکر نمی کرد که در زمانی زودتر از اواخر قرن ۲۱ چنین چیزی امکان پذیر شود.

اگر چه شما هنوز امکان صحبت با بیگانگان را ندارید، اما طی سال گذشته چندین مترجم مستقیم صحبت به صحبت جهت عرضه به کاربران تجاری ابداع شد. و حتی یکی از آنها امکان عرضه ترجمه با صدای خودتان را هم فراهم می آورد. البته اغلب این اپلیکیشن ها نیازمند اتصال به اینترنت هستند. ولی نمونه هایی چون Jibbigo اطلاعات لازم و فرهنگ لغات شان را به صورت محلی روی ابزار کاربر ذخیره می کنند.


کامپیوترهای پوشیدنی همانند عینک

خوانندگان رمان Accelerando از چارلز استروس در سال ۲۰۰۵ حتما مشتاقانه به پیش گویی درباره عینک گوگل پرداخته اند. گوگل گلاس محصولی است که غول اینترنتی با آن به دنیای واقعیت افزوده حمله برد. در این رمان، Manfred Macx اطلاعاتش را درون حافظه های قرار گرفته روی عینک متصل به اینترنت خود ذخیره می کرد. عینک گوگل هم به کاربر اجازه می دهد تا به اطلاعات و اینترنت دسترسی داشته و با دوربین دیجیتال آن، به ثبت زندگی واقعی بپردازد.


پرواز فضایی خصوصی

در بسیاری از داستان های علمی تخیلی سفرهای فضایی در اختیار شرکت های خصوصی هستند. در پرومتئوس، آخرین فیلم رایدلی اسکات هم صنایع ویلند سرمایه گذاری لازم برای جستجوی بین ستاره ای و یافتن ماه دوردست LV-223 را بر عهده دارد. در زندگی واقعی، شرکت SpaceX الون موسک اولین مجموعه ماموریت های خصوصی سفر به ایستگاه فضایی بین المللی را آغاز کرده است. کپسول دراگون برای تامین منابع ایستگاه فضایی بین المللی طراحی شد. اما موسک که ثروت خود را با پایه گذاری PayPal به دست آورده، نقشه های بسیار بزرگتری در سر دارد: یک کلونی مسکونی روی مریخ.
آیا ۲۰۱۳ سالی خواهد بود که سفرهای فضایی انسان، همانند راه آهن تبدیل به یک شغل و حرفه خصوصی شوند؟ هنوز کسی نمی داند، اما SpaceX سوت شروع این رقابت را زده است.

به طور حتم این لیست جامع و فراگیری نیست، و نمی توان گفت که تمام موضوع مورد بحث را پوشش داده. لطفا اگر چیزی را از قلم انداخته ایم، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. چرا شما این پست را کامل نمی کنید؟

نوشته شده در 9 دی 1391برچسب:,| ساعت 21:23| توسط حسین رستمی زاده|

به سبک هر ساله سایت فون آرنا به انتخاب بهترین و بدترین های هر بخش از دنیای ابزارهای موبایل پرداخته است. در روز های آینده با برندگان و بازندگان این لیست در خدمت شما خواهیم بود. و امشب، بدترین تبلت های سال ۲۰۱۲.

فون آرنا هر ساله بهترین تبلت ها را انتخاب و معرفی می کند، اما هیچ گاه یک طرفه به قاضی نرفته و به آن سوی طیف تبلت ها، یعنی بدترین تولیدات هم نگاهی داشته است. لذا آنهایی را که بیش از همه ناامید کننده بودند معرفی می کند. جالب اینجا است که بدترین تبلت های ۲۰۱۲ از دید فون آرنا محصول شرکت هایی هستند که با تلاش فراوان نام و نشانی برای خود در بازار تبلت دست و پا کرده اند. حتی برخی محصولات شان هم جزو ابزارهای دوست داشتنی بازار هستند.


Huawei MediaPad 7 Lite

huawei-mediapad-7-lite-slika-18059904-001-500px-narenji-ir.jpg

بگذارید حقیقت را بگویم، Huawei MediaPad 7 Lite یک تبلت وحشتناک نیست. شاید حتی برخی جذابیت ها را هم در آستین داشته باشد. مثلا می توان پشتیبانی از سیم کارت برای برقراری تماس تلفنی و استفاده از اینترنت را می توان نام برد. اما وقتی که ایراداتی چون ضعف پردازنده تک هسته ای و کیفیت ساخت پایین تر از حد انتظار را کنار دیگر مشکلات آن بگذاریم، آنگاه آشکار می شود که عرضه MediaPad 7 Lite ایده چندان درخشانی نبوده است. به خصوص اینکه بدانید با همین هزینه می توانید تبلت مدل برتر، اما بدون سیم کارت این کارخانه را خریداری کنید.


Samsung Galaxy Tab 2 10.1

AF340-002-500px-narenji-ir.jpg

بله، گلکسی تب دوم 10.1 هم درون این لیست است و احتمالا برخی را شگفت زده می کند. خب، این تبلت باید نسبت به نسخه اصلی گلکسی تب 10.1 محصولی بهتر و یک سرو گردن بالاتر باشد. اما این تبلت تنها برای اینکه نشان دهد نسخه جدیدتر و بهتری است، یک ارتقاء جزئی پیدا کرده. می توان گفت که دارندگان گلکسی تب 10.1 اینچی اصلی اصلا نیازی ندارند که ۴۵۰ دلار برای چنین ارتقائی پرداخت کنند. مطمئنا سامسونگ تولید کننده برخی از بهترین تبلت های اندرویدی دنیا است، اما نمی توان گفت که Galaxy Tab 2 10.1 یکی از آنها است.

آیا شما هم با PhoneArena موافقید؟

نوشته شده در 9 دی 1391برچسب:,| ساعت 21:23| توسط حسین رستمی زاده|


خبرهای جدیدی از سری جدید مکبوک ایر و مکبوک پرو اپل از راه رسیده است. بر اساس این خبرها باید در خرداد ماه سال آینده منتظر مدل های جدید این کامپیوترها باشیم.

اما انگار قرار نیست تغییر مهمی در طراحی آنها رخ بدهد و گفته شده این لپ تاپ ها بدون تغییر اساسی در طراحی وارد بازار خواهند شد و فقط سخت افزار آنها به روز می شود.

اپل در سال ۲۰۱۱ حدود ۱۳ میلیون نوت بوک به فروش رسانده و میزان فروش ۹ ماه اول سال ۲۰۱۲ نیز حدود ۱۰ میلیون بوده است. اما پیش بینی می شود میزان فروش نوت بوک ها به خاطر استقبال از تبلت ها و تلفن های هوشمند کاهش یابد.

نوشته شده در 9 دی 1391برچسب:,| ساعت 21:23| توسط حسین رستمی زاده|

sony xperia TX

حدود ۳ ماه پیش بود که سونی که در نمایشگاه IFA گوشی های جدید خانواده Xperia را معرفی کرد. اکنون این محصولات جدید به بازار عرضه شده اند و قرار است تا پرچمدارن جدید این کمپانی ژاپنی لقب بگیرند.

سونی بعد از جدایی از اریکسون با اعمال تغییرات گسترده در خط تولید محصولاتش و نوآوری های بسیار، موفق شد تا توجه بازار را به خود جلب نماید. اما آیا این خلاقیت ها همچنان در محصولات جدید نیز ادامه پیدا کرده اند و یا ارائه مدل های متعدد، عنصر تازگی را از چشم بادامی های دوست داشتنی ربوده است ؟

Xperia T و Xperia TX دو قلویی هایی ناتنی هستند که علیرقم سخت افزار کاملا یکسان، از لحاظ ظاهری تفاوت هایی جزیی با یکدیگر دارند. محصولی که جیمز باند در آخرین فیلمش از آن به عنوان تلفن همراه شخصی خود استفاده می کرد.

نوشته شده در 9 دی 1391برچسب:,| ساعت 21:23| توسط حسین رستمی زاده|




مدت زیادی است که پلی استیشن ۳ در بازار است و شاید فکر می کردید پلی استیشن ۲ مدت ها است از بازار خارج شده. اما جالب است بدانید شرکت سونی تازه تصمیم به توقف تولید پلی استیشن ۲ گرفته است و حالا تولید آن رسما در ژاپن به پایان رسیده است.

پلی استیشن ۲ طی ۱۲ سال از عمرش خاطرات خوبی برای علاقمندان بازی ها به جای گذاشته و بیش از ۱۵۰ میلیون دستگاه آن به فروش رفته است. در واقع این کنسول پر فروش ترین کنسول بازی تاریخ به حساب می آید.

البته سونی اعلام نکرده تولید جهانی آن در بقیه کارخانه ها هم متوقف شده یا نه اما به هر حال دیگر زمان بازنشستگی پلی استیشن ۲ فرا رسیده است.

بازی محبوب شما روی این کنسول چه بود؟ هنوز هم با آن بازی می کنید؟

نوشته شده در 9 دی 1391برچسب:,| ساعت 21:23| توسط حسین رستمی زاده|



چشمگیر ترین بخش گجت ها، تلویزیون ها و مانیتورها، پنل نمایشی آنها است. ال جی امروز اعلام کرد که با دست پر به CES خواهد آمد و برای تمام دستگاه ها در اندازه های مختلف، پنل های جدیدی دارد. تلویزیون های اولترا HD با رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل در اندازه های 55، 65 و 84 اینچی با تکنولوژی سه بعدی Passive یکی از محصولاتی است که در این نمایشگاه از ال جی خواهیم دید.

یک رده پایین تر، ال جی مانیتور-تلویزیون 30 اینچی با رزولوشن 4096 در 2160 پیکسل را هم برای کاربران کامپیوترهای شخصی آماده کرده. همچنین پنل 5.5 اینچی فول HD با تراکم 403 پیکسل در اینچ برای تلفن هوشمند را نیز از قلم نینداخته.

در رده میانی هم بالاخره یک کمپانی به داد لپ تاپ ها رسیده و پنل 12.9 اینچی با رزولوشن 2560 در 1700 را آماده کرده. ال جی برای تبلت های 7 اینچی هم آستین بالا زده و نمایشگری با رزولوشن 1920 در 1700 (تراکم 324 پیکسل) را آماده کرده.

اما این فقط رزولوشن بالا نیست که از پنل های ال جی خواهیم دید بلکه قرار است این کمپانی پنل های دیگری را هم با حاشیه های بسیار اندک به بازار بیاورد از جمله مانیتور 23.8 اینچی از سری Neo-Blade، پنل لپ تاپ 13.3 اینچی با حاشیه 2 میلیمتر و پنل 4.7 اینچی برای تلفن هوشمند با حاشیه 1 میلیمتر.

و اما برسیم به تلویوزیون OLED جدید LG که قرار است نمونه فوق سبک آن از راه برسد؛ تلویوزیونی با اندازه 55 اینچ و وزنی تنها معادل 3.5 کیلوگرم که یک پنجم LCD های معمولی است، این تلویزیون نیز تنها 4 میلیمتر ضخامت خواهد داشت.

قرار است ال جی پنل فوق بزرگ 84 اینچی اولترا اچ دی را به عنوان وایت بورد تعاملی برای کلاس درس، یک نمایشگر شفاف 47 اینچی، پنل 47 اینچی با روشنایی بسیار زیاد مناسب محیط های خارجی، و یک دیوار ویدیویی متشکل از 9 پنل 55 اینچی با قابلیت 3D را هم در نمایشگاه CES 2013 رو نمایی کند.
نوشته شده در 9 دی 1391برچسب:,| ساعت 21:23| توسط حسین رستمی زاده|

mayan-calendar-85px.jpg تنها چند روز پس از اتمام داستان خنده دار اما پرآوازه "آخرالزمان مایایی" اکنون نوبت به یک خبر خوش دیگر رسیده است. خرده سیاره پرخطر 2011 AG5 در سال ۲۰۴۰ با زمین برخورد نمی کند. بله درست است، این خطر هم از بیخ گوش زمین گذشت و باز هم باید منتظر واقعه دیگری برای پایان دنیای این کره خاکی باشیم. شاید اتفاقی مانند «راهنمای مسافران مجانی کهکشان».

این سنگ فضایی عظیم الجثه با قطر ۱۴۰ متر تنها کمی بعد از انتشار خبر کشفش، تبدیل به سرتیتر بسیاری از خبرهای آخرالزمانی شد. زیرا در ابتدا ستاره شناسان حدس می زدند که به احتمال 0.2 درصد این شانس وجود دارد که سنگ در فوریه ۲۰۴۰ روزهای بدی را برای زمین رقم بزند.

اما به تازگی ستاره شناسان دانشگاه هاوایی با بهبود اندازه گیری ها و سنجش های دقیق دریافته اند که خط سیر و مدار 2011 AG5 به گونه ای است که در سال ۲۰۴۰ با فاصله ۸۹۰ هزار کیلومتری از کنار زمین عبور خواهد کرد و خطری برای آن محسوب نمی شود. این میزان تقریبا دو برایر فاصله زمین تا ماه است.

در ابعاد و اندازه های کیهانی، این فاصله نزدیک به حساب می آید، اما در ابعاد و اندازه های وای-خدای-من-داره-میاد-به-ما-بخوره! مطمئن باشید ما کاملا در امان هستیم.

محققان انستیتو ستاره شناسی دانشگاه هاوایی بر اساس داده های تلسکوپ ۸ متری جمینی که در هاوایی قرار دارد، اطلاعات جدیدی درباره مدار این خرده سیاره جمع آوری کرده اند. آنها این اطلاعات را برای «دفتر برنامه اشیاء نزدیک زمین» ناسا ارسال کرده و تایید نموده اند: «... ریسک برخورد در سال ۲۰۴۰ منتفی است.»

خب، پس از پایان دنیای مایایی، این خطر هم از بیخ گوش زمین گذشت. به نظر شما خطر بعدی که قرار است این کره خاکی را نابود کند چیست؟ آیا اتفاقی همچون فیلم «برخورد نزدیک از نوع سوم» به وقوع خواهد پیوست، یا طرح اتوبان سه بعدی اداره راه سازی منظومه شمسی » قرار است سیاره ما را تخریب کند؟


نوشته شده در 7 دی 1391برچسب:,| ساعت 14:37| توسط حسین رستمی زاده|

 

با عرضه رسمی ویندوز 8 توسط مایکروسافت، شاهد دمیده شدن جانی تازه در کالبد کامپیوترهای All in One بودیم. این شاخه از کامپیوتر ها غالبا به خاطر فضای کمی که از محیط کار به خود اختصاص می دهند و طراحی متفاوتشان، از محصولات لوکسی به شمار می روند که بسیاری از کاربران با اشتیاق به سمت آن ها می روند. محیط لمسی ویندوز 8 شرایطی را مهیا کرد تا شرکت های سازنده برای جذاب تر کردن محصول خود، صفحه نمایش لمسی را به این دستگاه ها اضافه کنند. قابلیتی بسیار وسوسه کننده که می تواند تجربه تازه ای را در اختیار کاربران قرار دهد.

شرکت ایسوس در طول سال های اخیر موفق شده تا مسیر رو به رشدی را طی کند و همواره سعی کرده تا با نوآوری های خاص، مشتریان را به سمت محصولات خود جلب نماید. همان طور که چندی پیش در نارنجی خواندید ، دفتر ایسوس در ایران طی مراسمی، AIO های مجهز به ویندوز 8 این شرکت را معرفی کرد. اکنون یکی از این محصولات، یعنی ET2300 برای بررسی در اختیار نارنجی قرار گرفته است. اگر دوست دارید تا با این دستگاه بیشتر آشنا شوید،

طراحی و پورت ها

asus-et2300.JPG

asus-half.JPG

ET2300 از جمله دستگاه هایی است که دوست دارید بر روی میز کار خود داشته باشید. لبه های نسبتا نوک تیز این محصول به خوبی راه دلبری کردن را بلد هستند و مجموعه کلی حس یک دستگاه مدرن را به خوبی به کاربر منتقل می کند. صفحه نمایش دستگاه کاملا یک دست و بدون برجستگی طراحی شده و به کمک یک پایه لولایی به بدنه زیرین متصل می شود. این پایه لولایی به شما اجازه می دهد تا صفحه نمایش خود را تا زاویه ۱۸۰ درجه خم نمایید.

asus-side1.JPG

asus-side3.JPG

در سمت راست و زیرین بدنه، می توان دو پورت USB 3.0، یک پورت مشترک USB و eSATA، دو پورت Thunderbolt، یک اسلات کارت های حافظه SD و DVD RW را مشاهده کرد. سمت چپ نیز پذیرای دو پورت USB 3.0 به همراه دو ورودی برای جک ۳.۵ میلیمتری میکروفون و هدفون است.

asus-back.JPG

asus-side2.JPG

در قسمت پشت نیز دو پورت برای ورودی و خروجی HDMI، پورت اترنت و ورودی Subwoofer تعبیه شده است. یکی از مزیت های داشتن پورت خروجی HDMI این است که شما می توانید از صفحه نمایش دستگاه خود به عنوان یک منبع HDMI استفاده نمایید و برای این منظور حتی لازم نیست تا کامپیوتر را روشن کنید؛ هرچند متاسفانه در این مواقع گزینه ای برای کنترل صدا در اختیار نخواهید داشت.

در سمت راست مانیتور دکمه روشن/خاموش دستگاه قرار گرفته که با فعال کردن آن چراغی در جلوی صفحه نمایش خواهد درخشید. در سمت چپ نیز می توان دو دکمه منو و Mode را پیدا کرد. برای کنترل منو می توان از دکمه های لمسی در پایین صفحه نمایش استفاده نمود. درخشش این دکمه بر روی مانیتور، زیبایی خاصی به دستگاه بخشیده است.

اسپیکرها

به همان میزان که ‍‍ET2300 در طراحی چشم نواز است، اسپیکرهای آن را در زمینه صدا می توان گوشخراش دانست. اگر می خواهید یک آهنگ زیبا را برای همیشه در خاطرات خود نابود کنید، تنها کافی است یک بار آن را با ET2300 پخش نمایید. صدای خروجی شاید از بلندی خوبی برخوردار باشد، اما کیفیت آن به هیچ وجه قابل قبول نیست. جالب اینجاست که ایسوس ادعا می کند که در این دستگاه از تکنولوژی SonicMaster به همراه پردازنده MAXXAUDIO استفاده کرده است. اما ظاهرا تنها با عبارات تبلیغاتی روبرو هستیم و در عمل کیفیت صدا را می توان یکی از ضعف های اصلی ET2300 دانست.

asus-subwoofer.JPG

ساب ووفری که به همراه دستگاه عرضه می شود، عملکرد خوبی دارد و Bass صداهای خروجی را افزایش می دهد. اما وقتی کیفیت صدا خوب نباشد، Bass اضافه تنها شکنجه ای است که بر روی گوش ها اعمال می شود. این ساب ووفر به صورت پیش فرض همراه محصول عرضه نمی شود و در صورت نیاز می توانید آن را به مجموعه خود اضافه نمایید.

کیبورد و موس

asus-keyboard2.JPG

کیبورد و موسی که همراه این محصول عرضه می شوند از تکنولوژی وایرلس بهره می برند و برای اتصال آن ها باید از یک دانگل کوچک وایرلس استفاده نمایید. این دانگل به یکی از پورت های USB متصل می شود و از این طریق شما یکی از درگاه های USB خود را از دست خواهید داد و در عمل تنها سه پورت در اختیار خواهید داشت.

asus-keyboard1.JPG

asus-mouse.JPG

کیبورد به صورت جزیره ای طراحی شده است و ۱۱۰ دکمه را بر روی خود جای داده است. دکمه ها کمی نرم هستند، هرچند این موضوع اختلالی در روند تایپ کردن شما ایجاد نمی کند اما شاید حس خوبی را به بعضی از کاربران سخت گیر منتقل نکند. موس نیز با وجود ابعاد کوچکش به خوبی در دست جای می گیرد. در مجموع از لحاظ زیبایی ظاهری شاید بتوان نمره قبولی به این دو قطعه داد، اما قطعا نمی توان آن ها را در سطح طراحی کلی ET2300 دانست.

صفحه نمایش

asus-display.JPG

صفحه نمایش ۲۳ اینچی ET2300 از تکنولوژی ‍LED استفاده می کند و دارای کیفیت تصویر فول اچ دی با رزولوشن 1920‍‍‍×1080 پیکسل است. ایسوس در این مدل از پنل IPS در صفحه نمایش استفاده کرده است. این تکنولوژی که از اواسط دهه ۹۰ توسط کمپانی ژاپنی هیتاچی گسترش یافته، توانایی نمایش دقیق تر رنگ ها و گسترش زاویه دید را به صفحات نمایش اضافه می کند.

ips panel.jpg



در مجموع صفحه نمایش ET2300 را می توان یکی از نقاط قوت این دستگاه دانست. جایی که تصاویر با جزییات بالا و رنگ های دقیق به نمایش در می آیند و شما زاویه دیدی تا ۱۷۸ درجه را در اختیار خواهید داشت. این صفحه نمایش همچنین از ده لمس همزمان پشتیبانی می کند. هنگامی که بازی فروت نینجا را بر روی این دستگاه اجرا کردیم، متوجه شدیم که صفحه لمسی ET2300 از دقت بالایی نیز برخوردار است.

تجربه کار با صفحه نمایش لمسی

DSCN2354.JPG

همان طور که اشاره کردیم، محیط ویندوز 8 شرایط را برای لمسی شدن صفحه نمایش در All in one ها مهیا کرد. اما به راستی چنین قابلیتی تا چه میزان می تواند کاربردی باشد؟

در طی مدتی که مشغول کار با ET2300 بودیم تا حدودی توانستیم جواب این سؤال را پیدا کنیم. در ابتدا باید بگویم که اگر برای حذف کیبورد و موس دندان تیز کرده اید، سخت در اشتباهید. شاید در ابتدا جذابیت بالای یک صفحه لمسی با چنین ابعادی، مشوق شما برای دوری کردن از موس و کیبورد باشد، اما خیلی زود دست های تان خسته می شود و ترجیح می دهید تا به همان سیستم سنتی بازگردید. همچنین با توجه چیدمان میز کارتان، امکان اینکه فاصله زیادی با دستگاه داشته باشید نیز زیاد است و در چنین موقعی اصلا دستتان به مانیتور نمی رسد که بخواهید از قابلیت لمسی آن استفاده نمایید.

نمی خواهیم صفحه نمایش لمسی را تنها یک مانور تبلیغاتی بدانیم، بلکه آن را برای مصرف کننده خانگی چندان کاربردی نمی بینیم. صفحه نمایش ET2300 می تواند تا ۱۸۰ درجه خم شود و در قالب یک میز لمسی ایفای نقش نماید. اما آیا واقعا چنین امکانی در میز کار خانگی می تواند مفید واقع شود؟

از سوی دیگر این صفحه نمایش لمسی و قابلیت خم شدن آن تا ۱۸۰ درجه در محیط کار می تواند بی نهایت جذاب و کاربردی باشد. جایی که ET2300 می تواند در نقش یک میز استراتژیک ظاهر شود و در انتقال بهتر مطالب بسیار مفید باشد.

سخت افزار

asus-hardware.JPG

پردازنده این دستگاه intel Core i7 است که در کنار آن رم ۸ گیگ DDR3 قرار میگیرد. مانند اکثر AIO ها، در این مدل نیز خبری از هارد SSD نیست و شما می توانید از ۲ ترابایت HDD که بر روی دستگاه قرار گرفته، استفاده نمایید.

Capture.JPG

دستگاهی که در اختیار ما قرار گرفته بود دارای پردازنده core i5، رم ۶ گیگابایت و کارت گرافیکی GeForce GT 630 M بود. همانطور که مشاهده می کنید، در بنچ مارک PC Mark 7 که از این محصول به عمل آوردیم، ET2300 موفق شد تا امتیاز ۳۱۹۹ را از آن خود کند (در صورت تمایل می توانید جزییات این بنچ مارک را در اینجا مشاهده نمایید ). سرعت بوت شدن این دستگاه ۲۵ ثانیه است که کمی زیاد محسوب می شود، هرچند در مجموع برنامه های نصب شده بر روی ویندوز با سرعت خوبی اجرا می شوند.

اما اگر از گیمرهای حرفه ای هستید، شاید این محصول گزینه ایده آلی برای شما به حساب نیاید. در آزمایشات خود بازی Battelfield 3 را توانستیم تنها با کیفیت 768×1024 و با تنظیمات پایین اجرا نماییم. به نظر می رسد که ایسوس در طراحی سیستم خنک کننده دستگاه خود نیز چندان موفق عمل نکرده است. فن این دستگاه هنگامی که عملیات سنگینی در حال اجرا باشد، پس از مدتی، سر و صدای زیادی راه می اندازد که این موضوع می تواند تا حدی آزار دهنده به حساب بیاید.

نرم افزار

asus-win8.JPG

و سرانجام نوبت به سیستم عامل پر سر و صدای این دستگاه می رسد. اگر تا به حال با ویندوز 8 کار نکرده اید، باید بگوییم که برای بار اول شاید کمی احساس آشفتگی هنگام کار با محیط جدید به شما دست بدهد. وجود دو فضای اصلی مترو و دسکتاپ به همراه میانبرهای جدید و جابه جایی برخی از تنظیمات، همگی از مواردی هستند که باید به آن ها مسلط شوید. خوشبختانه صفحه نمایش لمسی ET2300 کمک بزرگی است که فرآیند تسلط شما به ویندوز 8 را بسیار تسریع می کند. به محض اینکه با ریزکاری های جدید ویندوز آشنا شوید، متوجه می شوید که با یکی از بهترین سیستم عامل های مایکروسافت طرف هستید و به سرعت عاشق آن می شوید.

جمع بندی

DSCN2457.JPG

Asus ET2300 دستگاهی با ظاهری مدرن است که سعی کرده تا با استفاده از صفحه لمسی، تجربه ای متفاوت از کار با ویندوز را در اختیار کاربر قرار دهد. اما اصل این ایده که یک All in One مجهز به صفحه لمسی می تواند برای کاربر خانگی مفید واقع شود، هنوز به اثبات نرسیده است و حداقل از دید ما این موضوع نمی تواند آینده ای درخشان داشته باشد. جا دارد اشاره کنیم که صفحه لمسی چنین دستگاه هایی برای محیط های کاری و حرفه ای بسیار ایده آل است و می تواند منجر به گسترش خلاقیت نیز بشود.

مدلی از ET2300 مجهز به پردازنده Dual-core 3.3 GHz Core i3 و رم 6 گیگابایت ، با گرافیک یکپارچه در حال حاضر با قیمت ۹۹۹.۹۹ دلار در بازار بین الملل از جانب ایسوس به فروش می رسد.

نوشته شده در 7 دی 1391برچسب:,| ساعت 14:37| توسط حسین رستمی زاده|















قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت