جهان اطلاعات

جدیدترین مطالب علمی، فناوری وکاربردی جهان

 

اندروید در سراسر دنیا با سرعت زیاد به جلو حرکت می کند. اما انگار بازار موبایل چین با سرعت بیشتری به سوی اندروید حرکت کرده و حالا بیش از ۹۰ درصد بازار تلفن هوشمند این کشور در اختیار اندروید است.

از طرف دیگر اپل با کاهش آمار مواجه شده و از ۶ درصد به ۴.۲ درصد سقوط کرده. قیمت ارزان تر تلفن های اندرویدی یکی از دلایل اصلی رشد آنها در این بازار به شمار می‌آید. میانگین قیمت تلفن های اندرویدی در بازار چین ۲۲۰ دلار است در حالی که این قیمت برای آیفون ۷۲۰ دلار است.

نوشته شده در 29 آبان 1391برچسب:,| ساعت 0:38| توسط حسین رستمی زاده|

Vuzix، از سازندگان ابزارهای پوشیدنی تعاملی، امروز رقیب بالقوه پروژه گوگل گلاس در سال ۲۰۱۳ را معرفی کرد. جالب اینجا است که گجت واقعیت افزوده این شرکت با سیستم عامل اندروید کار خواهد کرد.

عینک هوشمند M100 محصول ویژه این کمپانی برای شرکت در CES 2013 است و امیدوار است پشتیبانی از نمایش اطلاعات جلوی چشم کاربر را برای تمام اپلیکیشن های موبایل به ارمغان آورد. قرار است این عینک هوشمند از اواسط ۲۰۱۳ وارد بازار شود. این عینک از سیستم عامل بستنی حصیری اندروید بهره برده و دارای نمایشگر ۴ اینچی WQVGA با نسبت تصویر 16:9 است. استفاده از آن همانند تماشای یک نمایشگر ۱۴ اینچی از فاصله مناسب است. پردازنده آن یک OMAP4430 یک گیگاهرتزی است و یک گیگابایت رم در کنار ۴ گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می کنند.

این عینک یک چشمی مدرن و پیشرفته همچنین از قابلیت عکس برداری و فیلمبرداری با کیفیت 720p اچ دی بهره مند است. البته می توانید فیلم و عکس های مختلف را بر روی نمایشگر آن به تماشا بنشینید. درست است که M100 در ابتدا قرار است با اندروید 4.0 عرضه شود، اما Vuzix در این محصول به دنبال پشتیبانی از iOS هم هست. احتمالا در دسامبر ۲۰۱۲، کیت ویژه توسعه دهندگان با قیمت ۹۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

از قابلیت های این عینک هوشمند می توان به تماس تلفنی، عکاسی، جستجوی وب، ارسال اس ام اس و همچنین امکان استفاده از سرویس هایی چون گوگل مپز اشاره کرد. همچنین سنسور تشخیص حرکات سر سه جهته آن به همراه ژیروسکوپ، GPS و قطب نمای دیجیتال امکان ارائه امکانات نرم افزاری فراوانی را برای توسعه دهندگان فراهم می آورند. بخشی از این عینک هم در گوش قرار گرفته و میکروفون آن مجهز به قابلیت حذف نویز است تا مکالمات و دستورات صوتی به خوبی قابل دریافت باشند.


M100-charcoal-wht-580x483-001-narenji-ir.jpg

نوشته شده در 29 آبان 1391برچسب:,| ساعت 0:38| توسط حسین رستمی زاده|


چند وقت پیش شایعاتی شنیده شد مبنی بر اینکه سامسونگ به خاطر سختی تولید نمایشگرهای فول اچ دی از نوع AMOLED به LCD روی خواهد آورد ولی حالا سایت کره‌ای Asiae خبر از ادامه استفاده از فناوری AMOLED می‌دهد. این سایت به نقل از یکی از کارکنان رسمی سامسونگ از برنامه ریزی کمپانی برای ساخت نمایشگر 4.99 اینچی AMOLED با رزولوشن 1920 در 1080 خبر داده.

گرچه هنوز این مطلب قابل تأیید نیست ولی کاملاً منطقی است که سامسونگ به توسعه تکنولوژی خود ادامه دهد. منابع خبری از معرفی احتمالی این محصول در نمایشگاه CES سخن می‌گویند. کارمند سامسونگ گفته: «این نمایشگر نسبت به رتینای آیفون (326 پیکسل در اینچ) 100 پیکسل بر اینچ بیشتر دارد و فراتر از توانایی چشم انسان برای تشخیص پیکسل‌ها قرار می‌گیرد.» آیا گلکسی اس 4 با چنین نمایشگری عرضه خواهد شد؟ بسیار محتمل است.

اما خبر دیگر این است که گویا سامسونگ همچنان قصد دارد به پر کردن فاصله‌های خالی میان محصولات خود ادامه دهد. منابع درون صنعتی از ارائه تلفنی با نام گلکسی گرند (Galaxy Grand) که بین گلکسی اس 3 و گلکسی نوت 2 قرار می‌گیرد خبر داده‌اند. تلفنی که قرار نیست یک پرچم دار باشد.

احتمال دارد که نسخه بین المللی آن ارائه نشود ولی برای آن نمایشگر 5 اینچی با رزولوشن پایین 800 در 480 پیکسل، پردازنده 1.4 گیگاهرتزی و 4 هسته‌ای Exynos 4412، باتری 2100 میلی آمپری و اندروید 4.1.1 ذکر شده.

نوشته شده در 29 آبان 1391برچسب:,| ساعت 0:38| توسط حسین رستمی زاده|

اکثر مصرف کنندگان امریکایی نسبت به عرضه ویندوز 8 آگاه هستند ولی تعداد کمی از آنها برنامه‌ای برای ارتقا از سیستم عامل فعلی خود به جدیدترین محصول مایکروسافت دارند. فراتر از این، یک سوم از دارندگان ویندوز 7، ویستا یا XP که قصد خرید کامپیوتر جدید را دارند و در نظرسنجی وسیعی که کمپانی امنیتی Avast ترتیب داده شرکت کرده‌اند، خبر از تمایل خود برای مهاجرت به مکینتاش و خرید محصولی از اپل را داده‌اند. نتایج این بررسی بر روی استقبال نه چندان گرم از ویندوز 8 تأکید دارد، محصولی که تغییراتی ریشه‌ای را به سیستم عامل محبوب مایکروسافت آورده و با رابط کاربری جدیدش دنیای کامپیوترهای سنتی و لمسی را به هم پیوند داده.

همانطور که می‌دانید سه شنبه گذشته، رئیس بخش ویندوز آقای استیو سینوفسکی از سِمت خود کناره گیری کرد که به دنبال آن گمانه زنی ها درباره عدم رضایت مدیر عامل از طراحی ویندوز 8 و درگیری های فردی در درون کمپانی بالا گرفت. در سال‌های گذشته، ارتقاهای نرم افزاری ویندوز همراه با بهبودهایی در سرعت پردازشی کامپیوتر، و استفاده بهتر از رم و گرافیک بود ولی با ارتقای اخیر، مایکروسافت از کاربران ویندوز می‌خواهد که به یک رابط کاربری با تغییرات ریشه‌ای مهاجرت کنند.

کار با رابط کاربری مدرن که در اصل برای ابزارهای لمسی طراحی شده، برای کاربران کامپیوتر های سنتی از طریق موس و کیبورد امکان پذیر است و گرچه برخی خیلی سریع می‌توانند با آن خو بگیرند ولی تغییر برای خیلی از کاربران نیز مشکل است. یکی از تحلیلگران Gartner می‌گوید: «این چندان غافلگیر کننده نیست که یک سیستم عامل جدید مردم را به خرید کامپیوتر جدید ترغیب نکند. اگر مایکروسافت به طریقی بتواند در بازاریابی خود نشان دهد که مردم چطور می‌توانند کارها را با رابط و روش جدید انجام دهند، ممکن است توجه مردم بیشتر جلب شود.»

Avast یک روز قبل از ارائه ویندوز 8، به 1.6 میلیون مشتری آنتی ویروس خود نظرسنجی را ارسال کرد که 350 هزار نفر به آن پاسخ دادند، از جمله 135 هزار کاربر امریکایی. 65٪ از آنها از ویندوز 7، 22٪ از ویندوز XP و 8٪ از ویستا استفاده می‌کرده‌اند. از هر 10 فرد، 6 نفر از عرضه ویندوز 8 اطلاع داشته‌اند که نشانگر کار خوب مایکروسافت در بازاریابی محصول پیش از عرضه نهایی است ولی تنها 9٪ از افراد پاسخ داده‌اند که به خاطر داشتن ویندوز 8 حاضر به خرید یک کامپیوتر جدید هستند، و 70٪ آنها از وفادار ماندن به سیستم فعلی شان خبر داده‌اند.

مایکروسافت آمار فروش ویندوز 8 را اعلام نکرده ولی در روزهای اول بعد از عرضه، مدیر عامل کمپانی آقای بالمر خبر از فروش 4 میلیون بسته به روز رسانی و ده ها میلیون لیسانس به شرکای سخت افزاری داده بود. نظر سنجی Avast خبر از برنامه 16٪ افراد برای خرید یک کامپیوتر جدید می‌دهد، در حالی که 68٪ اشاره کرده‌اند که فقط نسخه‌ای از ویندوز 8 را خواهند خرید، 30٪ نیز برای خرید آیپد اپل برنامه دارند و 12٪ برای خرید کامپیوترهای خانواده مکینتاش (آمار همپوشانی دارد).

به نظر می‌رسد که تعداد زیادی از کاربران فعلی ترجیح می‌دهند که ضمن حفظ کامپیوتر فعلی خود، در کنار آن از تبلت به عنوان دومین یا سومین دستگاه کامپیوتری شان استفاده کنند و این می‌تواند پیش بینی های فروش بهتر کامپیوترهای سنتی به واسطه عرضه ویندوز 8 را به چالش بکشد.


نوشته شده در 29 آبان 1391برچسب:,| ساعت 0:38| توسط حسین رستمی زاده|

 

گزارش‌های اولیه Curiosity خبر از این می‌دهد که میزان تشعشعات کیهانی بر روی سطح مریخ، برای حضور انسان مناسب است. اما آیا حالا نقشه این است: «همه به سوی مریخ!؟» نه صبر کنید. دکتر دان هاسلر مأمور ارشد ابزار ارزیابی تشعشعات رادیویی (RAD مخفف Radiation Assessment Detector) که بر روی Curiosity نصب است می‌گوید: «حالا می‌دانیم که فضانوردان می‌توانند در این محیط زندگی کنند (البته نه در هوای آزاد سیاره، بلکه داخل لباس فضایی یا ایستگاه روی سطح سیاره که آنها را در مقابل شرایط متفاوت فشار سطح سیاره و عدم وجود اکسیژن محافظت کند). در اصل، ما فهمیده‌ایم که اتمسفر مریخ می‌تواند به عنوان یک سپر محافظ در مقابل تشعشعات عمل کند و قاعدتاً هر چه لایه اتمسفر ضخیم تر شود، میزان تشعشع هم کمتر می‌گردد.»

پس از فرود Curiosity بر روی مریخ، RAD به اندازه گیری های مختلف پرداخت که نتیجه آنها، با میزان تشعشعی که ساکنین ایستگاه بیل المللی فضایی دریافت می‌کنند یکسان در آمده. Curiosity همچنین در طول هشت ماه سفری که تا مریخ داشت، این را مشخص کرد که میزان تشعشعات در "مسیر بین سیاره‌ای" 2 برابر سطح سیاره (مریخ) است.

مریخ دارای میدان مغناطیسی نیست و محققین بر این باور هستند که بخش بزرگی از اتمسفر آن نیز به خاطر بمباران بادهای خورشیدی از بین رفته. حالا RAD نشان می‌دهد که با کم و زیاد شدن ضخامت اتمسفر در طول روز، چیزی در حدود 3 تا 5 درصد به میزان تشعشعات افزوده یا از آن کاسته می‌شود. به عبارت دیگر دامنه نوسان تشعشعات چندان بزرگ نیست.

آقای هاسلر می‌گوید که اینها اعداد اولیه هستند و هنوز بایستی تحقیقات بیشتری صورت بگیرد، به خصوص که از زمان فرود آمدن Curiosity بر روی مریخ هنوز زبانه و یا طوفان خورشیدی جدیدی رخ نداده تا بتوان اطلاعات مربوط به شرایط بحرانی را هم جمع آوری کرد. چیزی که از نظر این محقق بسیار جالب و مهم است.

نوشته شده در 29 آبان 1391برچسب:,| ساعت 0:38| توسط حسین رستمی زاده|

این سازه دوار که مشاهده می‌کنید در شهر Fushun (شمال شرقی چین) ساخته شده؛ ارتفاع آن 157 متر و جنس‌اش از فولاد ضد زنگ است. اما در مورد کاربرد آن چه نظری دارید؟ خب، این سازه نه قرار است دریچه‌ای به بُعدها یا دنیاهای موازی باز کند، و نه قرار است ایستگاه سفر در زمان باشد.

چینی‌ها برای زیباسازی چشم انداز افق این شهر، این سازه 3000 تُنی را با 12000 لامپ LED تزئین کرده‌اند تا در شب نور افشانی کند. همچنین مردم شهر می‌توانند سوار بر یکی از 4 آسانسور آن، به نقطه اوجش بروند و از چشم انداز آن بالا لذت ببرند.

یکی از مسئولین چینی می‌گوید که این سازه فولادی «حلقه زندگی» نام دارد که به لحاظ فلسفه معماری، استعاره‌ای است از آسمان دوار و مسیری به سوی بهشت در آن سوی آسمان‌ها. البته هنوز این سازه تکمیل و راه اندازی نشده.

نوشته شده در 29 آبان 1391برچسب:,| ساعت 0:38| توسط حسین رستمی زاده|

کینگستون نسخه جدیدی از رم های HyperX خود را رونمایی کرد. Beast نام سری جدید رم های هایپر ایکس کینگستون است که در کنار سری Predator قرار است به جذب کاربرانی بپردازند که در کنار ظرفیت و کارایی بالا، به دنبال ظاهر جذاب هستند. این رم در اندازه های ۸، ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی و کیت های شامل دو، چهار یا هشت ماژول عرضه خواهد شد.

دامنه سرعت این رم ها از ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ مگاهرتز است. کینگستون می گوید: «با طراحی جذاب و سلطه جوی بدنه تبادل گرمایی، هایپر ایکس Beast ویژه بازی خورهای حرفه ای، دوستداران مدل های مختلف کامپیوترهای شخصی، تولید کنندگان محتوا و گیک های اهل اورکلاک است که می خواهند کارایی بالای سخت افزار را با طراحی ابتکاری همراه کنند.»

کینگستون می گوید که از بهترین و کاراترین اجزای سخت افزاری برای تولید این حافظه استفاده کرده است تا به بالاترین سرعت ممکن دست یابد. مارک تکانوف مدیر ارشد تکنولوژی atKingston می گوید ماژول های جدید آنها، مموری هایی با کارایی بالا هستند که بالاترین ظرفیت ممکن بازار را در اختیارتان می گذارند، که طراحی جذابی را هم میهمان سیستم تان خواهد کرد.


نوشته شده در 29 آبان 1391برچسب:,| ساعت 0:38| توسط حسین رستمی زاده|



Username:EAV-72734002
Password:r55nft5b23
 
Username:EAV-72735150
Password:8fdfkf8f8a
 
Username:EAV-72735156
Password:b7tk8ruart
 
Username:EAV-73776796
Password:arbeuxekpr
 
Username:EAV-73792339
Password:m82fht7bt5
 
Username:EAV-73813126
Password:sf763xskbf
 
Username:EAV-73813131
Password:3x28df72hc
 
Username:EAV-73813319
Password:jbh6dfhdeb
 
Username:EAV-73831781
Password:4kmkemvnub
 
Username:EAV-73846371
Password:rxc62sv4p2
 
Username:EAV-73847542
Password:8fcm8ndvpm


Antivirus :
 
Username :EAV-72088402
Password :7afjsrbfxt
 
Username :EAV-72093755
Password :hjbk7nf5fu
 
Username :EAV-72108963
Password :ske727fnah
 
Username :EAV-72108964
Password :m47vtar6kv
 
Username :EAV-72108966
Password :cem8strj3s
 
Username :EAV-72108970
Password :rsm3fhdx5f




نوشته شده در 29 آبان 1391برچسب:,| ساعت 0:38| توسط حسین رستمی زاده|



ساختن تلفن هوشمند کار آسانی نیست. ساختن پرچم‌دارهای هوشمند که دیگر اصلاً آسان نیست. آخرین کمپانی بزرگی که آرزوهای رنگارنگی برای کسب سهم بیشتر در این بازار دارد، یعنی سونی، خود معترف است که نتوانسته رقیبی درخور برای آیفون و گلکسی، دو برند پیشتاز از دو کمپانی پیشتاز در این عرصه، ارائه کند.

ولی بازار تلفن‌های هوشمند، بی رحم و فوق العاده رقابتی است و تنها اپل و سامسونگ هستند که موفقیت‌های چشمگیری در آن به دست آورده‌اند. کار به جایی رسیده که هر دو برند آیفون و گلکسی، طرفدارهای دو آتشه‌ای دارند که در بحث‌های اینترنتی به شدت از آنها حمایت می‌کنند.

اما واقعاً چه عواملی باعث شده تا این دو کمپانی در بازاری به این سختی، موفق باشند؟ دقیقاً همین عوامل می‌تواند باعث موفقیت سایر کمپانی‌ها هم بشود. در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید تا ببینیم که این رازها، که البته چندان هم بر کسی پوشیده نیستند، چیستند.


1. استراتژی  

Samsung-Galaxy-S-III-displayed.jpg

شرکت‌هایی که خواهان سهم در این بازار هستند، بهتر است یک استراتژی داشته باشند؛ آن هم یک خوبش را. این بدیهی است؟ بله، ولی بیایید نگاهی به چشم انداز تلفن‌های هوشمند بیندازیم؛ چیزی که دیده می‌شود تعداد زیادی شرکت است که تقلا می‌کنند خودشان را به پیشتازان بازار برسانند ولی ماحصل تلاش‌شان یک مشت محصول در هم و برهم و نا-گیرا است.

کمپانی‌هایی که خواهان موفقیت در این بازی هستند باید کمی صبر از خود نشان دهند. موفقیت ناگهانی اپل با آیفون اول را کنار بگذارید، آن یک اتفاق خلاف قاعده بود، نه چیزی که سایر کمپانی‌ها بتوانند به راحتی تکرارش کنند. به استراتژی سامسونگ در قبال خانواده گلکسی S توجه کنید که چطور کل کمپانی سامسونگ الکترونیکز را بالا کشیده و حالا قدرت اول بازار تلفن‌های همراه است. البته همین سامسونگ هم اشتباهات کوچکی را مرتکب شده، به عنوان مثال نام گذاری یکی از نسخه‌های گلکسی S 2 برای بازار امریکا با این عبارت: Samsung Galaxy S II Epic 4G Touch ولی در کلیت امر، برند گلکسی S امروزه جا افتاده.

با معرفی هر نسل جدیدی از گلکسی S، این برند جای پای محکم تری پیدا کرده و توجه مصرف کننده نسبت به آن بیشتر شده، در نتیجه هیجان پیرامون آن بالا رفته و امروزه کار به جایی رسیده که می‌تواند در فصل فروش سه ماهه، بالاتر از آیفون که زمانی غیر قابل دسترس به نظر می‌رسید قرار بگیرد. هر کمپانی که بخواهد در گام اول یک جهش ناگهانی در فروش و محبوبیت محصولش ببیند، بی تعارف ناامید خواهد شد. آیفون مسیری 5 ساله را طی کرده، گلکسی S مسیری 3 ساله را طی کرده؛ ویژگی مهم هر یک نیز این بوده که دو کمپانی، توانسته‌اند یک سری از کیفیت‌های مهم را در هر نسل به صورت مطمئن ارتقا دهند طوری که بازار به آنها اطمینان پیدا کرده و حتی در صورت بروز برخی مشکلات در محصول جدید، باز هم فروش آنها رکورد نسل‌های قبلی را می‌زند.

حتی اگر یک محصول بتواند موفقیت اولیه خیره کننده‌ای را رقم بزند، باز هم ریسکی بزرگتر در این موفقیت نهفته است. نگاه کنید که HTC چطور بعد از فروش موفق برخی محصولاتش قافیه را به رقبا واگذار کرد. مشکل چه بود؟ زنجیره تأمین و تولید. تولید 20 تا 30 میلیون آیفون در هر فصل که برای فصل منتهی به کریسمس باید به 40 تا 50 میلیون هم برسد، گاهی برای ما امر ساده‌ای به نظر می‌آید. ولی همین زنجیره تأمین و تولید بود که در مورد HTC نتوانست پایاپای تقاضا حرکت کند و کمبود قطعه و سایر موارد مرتبط، عملیات‌های بازاریابی و فروش کمپانی را مختل کرد و از اوج به زیرش کشید. گوگل و LG را نگاه کنید که با تقاضای خیره کننده برای نکسوس 4 غافلگیر شده‌اند و شدیداً‌ سعی در بالا بردن تولید دارند.

این موارد پشت صحنه، چیزهای ساده‌ای نیستند، برعکس اتفاقاً بخش بزرگی از مبحث استراتژی یک کمپانی را، سامان دهی به زنجیره تأمین و تولید شامل می‌شود.


2. مشخصات فنی  

HTC_Droid_DNA_35536642_06_620x443.jpg

اگر یک کمپانی در صدد ساخت "پرچم‌دار" است، نباید به دنبال این باشد که فقط و فقط ویژگی‌های مُد روز و مورد نظر ملت و بهترین قطعات را در یک قاب زیبا کنار هم تلنبار کند. ماجرا چیز دیگری است؛ کمپانی باید بکوشد تا در پیش بینی "آینده" از رقبایش سبقت بگیرد. یعنی پیش بینی تقاضای آتی مشتریان و مدل استفاده آنها از دستگاه‌ها در آینده. این راه درست بر آورده کردن نیاز مشتریان است. یک مثال غلط از آینده نگری HTC می‌زنیم؛ مدل Evo 3D که ایده‌ای وحشتناک بود و مورد استقبال قرار نگرفت.

ضمناً استفاده از قطعات بنا به مشخصات رقبایی که اکنون در بازار هستند نیز کار عاقلانه‌ای نیست. باید برنامه‌های مشخصی برای ساخت دستگاهی داشت که حتی تا یک سال بعد از معرفی هم قدرتمند باقی بماند. این بیماری گریبان سونی را گرفت با سری Xperia NXT (مدل‌های P و U و S)؛ نمونه‌هایی واضح که حتی قبل از چیده شدن در قفسه‌ها هم شکست خورده و قدیمی بودند.

HTC هم اکنون اولین نشانه در رابطه با درس گرفتن از بازی رقابت را بروز داده و دستگاهی با نمایشگر فوق العاده عالی و دوربین قوی را (البته فعلاً فقط برای امریکا) عرضه کرده ولی نکته مهم این است که قوی بودن مشخصات باید در همه جنبه‌ها باشد؛ باتری ضعیفی که فقط 4.5 تا 5 ساعت کار با دستگاه را پشتیبانی کند، حتی از ارزش‌های محصولی که برخی مشخصات اصلی‌اش متعلق به آینده هستند نیز خواهد کاست. در کنار این مورد، ما شاهد این هستیم که NFC و شارژ بی‌سیم هم -البته به آرامی- دارند راه خودشان را به استانداردهای مورد نظر کاربران باز می‌کنند.

نکته دیگر، تنوع رنگ است. نوکیا و HTC با ویندوز فون‌های خود نشان داده‌اند که می‌شود تلفن‌هایی در رنگ‌های متنوع هم ساخت، البته در این مورد اگر -یا وقتی که- سرشان شلوغ شود، باید دقت بالایی در هماهنگی زنجیره تولید با تقاضا لحاظ کنند تا رنگ‌های پر فروش‌تر از تقاضا عقب نمانند و موجودی انبار هم روی دست‌شان باد نکند.

باریکی و وزن دستگاه هم امروزه مهم است و باید معقول باشد. خوشبختانه تکنولوژی‌های ساخت نمایشگر که اخیراً از کمپانی‌های ژاپنی دیده‌ایم و همین‌طور بهبود تکنولوژی‌های مربوط به صفحات لمسی، امکان ساخت تلفن‌های سبک و باریک تر را فراهم آورده. ضمن اینکه گرایش به تلفن‌هایی با نمایشگرهای بزرگتر، امکان باریک‌تر شدن (در ازای افزایش طول و عرض) را بدون فدا شدن مشخصات فنی می‌دهد. سری Razr از موتورولا و آیفون 5 نمونه‌های خوبی از این موارد هستند. شاید یکی از مهمترین موانع در راه باریک شدن تلفن‌ها، تکنولوژی های فعلی دوربین باشد ولی به هر حال دو کمپانی موتورولا و اپل نشان داده‌اند که می‌شود در عین ارائه یک طراحی باریک، تلفنی پیشرفته هم ساخت. ضمن اینکه بد نیست کمپانی‌ها تا حد امکان از حاشیه نمایشگر بکاهند تا بدون بزرگ شدن ابعاد کلی تلفن، نمایشگری بزرگ داشته باشیم.


3. نرم افزار

android-is-here-to-stay.jpg

از iOS چیزی نمی‌گوییم چرا که سیستم عامل انحصاری دستگاه‌های موبایل اپل است و از دسترس سایر کمپانی‌ها به دور. ولی یکی از مهمترین مشکلات شرکای سخت افزاری گوگل در بازار تلفن هوشمند، نسخه‌های قدیمی اندروید است که روی تلفن‌های نه چندان قدیمی ته نشین شده. شاید این مورد برای کاربران تلفن‌های ارزان و نیمه ارزان زیاد آزار دهنده نباشد ولی برای یک پرچم‌دار اندرویدی افت دارد که تا مدت‌ها دست کاربرش از آخرین نسخه اندروید به دور باشد.

خواهید گفت که رام‌های غیر رسمی برای همین موقع است. مخالفتی ندارم، بحث بر سر پشتیبانی یک کمپانی از تلفن پرچم‌دار خود است که تصویر کمپانی را در اذهان عمومی شکل می‌دهد! اگر به فرض سونی می‌خواهد با Xperia TL در بازار آقایی کند، اندروید 4.0 که روی آن ارائه می‌شود مشتریان را به سمت سایر دستگاه‌ها سوق خواهد داد، دستگاه‌هایی که شروع کرده اند به دریافت اندروید 4.1 (جیلی بیلی).

در سمت دیگر نرم افزارهای اختصاصی خود کمپانی‌ها برای پلتفرم اندروید قرار می‌گیرد که حکم "سس مخصوص" سر آشپز را دارد. هم لایه رابط کاربری و هم اپلیکیشن‌های اختصاصی، هر دو مهم هستند. در بخش رابط کاربری، بهتر است سادگی و روانی و سرعت بالای اندروید، با سنگین کردن رابط کاربری از کاربر دریغ نشود. رویکرد "کمتر بیشتر است" اینجا جواب می‌دهد. درمورد اپلیکیشن‌های اختصاصی هم که لازم نیست چندان سطرنویسی کنیم. آنها بخش مهمی از خواست و نیاز مشتریان را در بر می‌گیرند و باید وجهه نرم افزاری درخوری را برای پرچم دار یک برند تصویر کرده، آن را از رقبا متمایز کنند.


4. بازاریابی جذاب  

apple-marketing-2012.png

حتی اگر کمپانی‌ها بهترین تلفن را با جدیدترین و بهترین سخت افزار و نرم افزار تولید کنند، باز هم بدون تبلیغات هدفمند و پشتیبانی بخش بازاریابی نمی‌توان انتظار موفقیت آن را داشت. نمونه‌اش یکی از محصولات HTC است یعنی One X که نتوانسته آن موفقیتی را که از یک پرچم دار انتظار می‌رود رقم بزند. در مقابل، گلکسی S 3 در بین اندرویدی ها یک سر و گردن بالاتر ایستاده زیرا سامسونگ از ابتدا با قدرت، هیاهو و اعتماد به نفس بالا کمپین بازاریابی آن را پیش برد.

البته در مورد سامسونگ نباید از «جا انداختن برند "گلکسی S" در اذهان عمومی» هم به سادگی گذشت. کاری که HTC با سری One، نوکیا با سری Lumia و سونی با سری Xperia در آن کوشیده‌اند ولی موفقیت چندانی به دست نیامده. البته در مورد این سه کمپانی، مشکل دیگری هم وجود دارد که آن برند اصلی خود کمپانی است. برند "سامسونگ" هم اکنون در جهان به عنوان یک برند قوی در اکثر (اگر نگوییم تمام) زمینه‌هایی که فعالیت می‌کند شناخته شده ولی سونی و نوکیا و HTC در دوران اوج نیستند، در حقیقت هر سه دوران سخت کسب و کار خود را سپری می‌کنند.

باید ذهنیت مشتریان درباره برند خود کمپانی های ذکر شده تقویت شده و در کنارش به برند محصول نیز توجه خاص شود. این دو با هم باعث موفقیت در امر بازاریابی خواهند شد. همچنین باید از ایده‌های تبلیغاتی جذاب هم استفاده و بر روی آنها ریسک شود؛ ایده‌هایی مثل تبلیغات کلاسیک اپل با مضمون Think Different به معنای واقعی کلمه "برند ساز" هستند و نباید آنها را ساده گرفت. در سمت دیگر، همان طور که "پول پول می‌آورد" می‌توان در امر بازاریابی هم گفت که "موفقیت موفقیت می‌آورد."

نگاه کنید که چطور در امریکا تعداد زیادی سایت و وبلاگ، "مختص" محصولات اپل هستند یا سایت Sammobile که تبدیل به پایگاه "اختصاصی" سامسونگ شده. اینها اتفاقی نیست و توطئه هم نیست. افراد علاقمند به هر برند، که البته به دنیای فناوری هم نگاه ویژه داشته باشند، زیاد هستند و اگر اهل فعالیت در اینترنت هم باشند، دیگر مانعی برای پرداختن به برند مورد علاقه شان نمی‌ماند.


5. پشتیبانی اوپراتورهای مخابراتی  

Verizon_iPhone_line.jpg

یک در میلیون هم نخواهند گفت که در صف بالا مردم منتظر خرید یک محصول از سونی یا HTC هستند. در حقیقت صف خرید مربوط به آیفون است، اگر کسی بخواهد یک تلفن سونی بخرد به خاطر تقاضای اندک، احتمالاً مستقیم به داخل شعبه اوپراتور می‌رود.

عامل موفقیت و محبوبیت یک برند در خیلی از کشورها پشتیبانی اوپراتورها نیست ولی از یک نکته نباید ساده گذشت؛ اینکه اگر امروزه ما نام اپل و سامسونگ را در چهارگوشه دنیا زیاد می‌شنویم به خاطر موفقیت آنها در بازارهای اصلی است و این موفقیت نیز بدون کمک اوپراتورها، به دست نمی‌آمد. بنابراین همکاری کمپانی‌ها با اوپراتورها در بازارهای مهم، به کل کمپانی قدرت می‌دهد و زمینه ساز حضور مؤثرتر آن در تمام دنیا می‌شود. معرفی Droid DNA در یک کنفرانس جداگانه و به طور انحصاری برای Verizon هم به همین علت اهمیت دارد.

نوشته شده در 29 آبان 1391برچسب:,| ساعت 0:38| توسط حسین رستمی زاده|

تا کنون می دانستیم که اچ تی سی، شارپ و Oppo به دنبال صفحه نمایش ۵ اینچی 1080p بر روی اسمارت فون های آینده شان هستند. امروز هم با خبر شدیم که سامسونگ همچنان مشغول کار بر روی نمایشگر 4.99 اینچی AMOLED خود با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. حال لنوو هم می خواهد در میان لیست VIP برای خود جایگاهی دست و پا کند. آنچه در عکس بالا می بینید، سه اسکرین شات منتشر شده توسط سایت Sina Weibo هستند که گفته می شود بخشی از رابط کاربری جدید اندرویدی لنوو برای صفحه نمایش 1080p است.

به نظر می رسد با بازار عظیم و اندروید-دوست چین، لنوو باز هم تمرکز خود را بر بازار داخلی گذاشته است. از تصاویر منتشره چنین بر می آید که با یک اسمارت فون دو سیم کارته طرف هستم که قرار است تحت شبکه CDMA2000 تلکام چین به بازار بیاید.

البته منابع خبری انگجت صراحتا استفاده از صفحه ۵ اینچی روی این محصول را تایید نکرده اند. اما می توان این تلفن رازآلود را یک محصول 4.5 تا 5.5 اینچی دانست. هرچند که باید توجه داشت فعلا تنها پنل نمایشگر موبایل 1080p موجود در بازار، ۵ اینچی است. این پنل که چگالی ۴۴۰ پیکسل بر اینچ دارد، تولید مشترک شرکت شارپ و JDI است. برخی منابع از ورود این اسمارت فون به بخش DVT یا تست تایید طراحی می گویند و احتمالا به زودی خبرهایی از عرضه رسمی آن در چین خواهیم شنید.

به نظر شما جنگ کیفیت نمایشگر Full HD در موبایل ها به کجا خواهد انجامید؟


نوشته شده در 29 آبان 1391برچسب:,| ساعت 0:38| توسط حسین رستمی زاده|

تا کنون در مطالب زیادی به طور مفصل به داستان ویندوز فون 8 پرداختیم و تقریبا چیزی باقی نمانده که از منابع رسمی یا شایعات اعلام نشده باشد. امشب هم کنفرانس عرضه رسمی نسخه نهایی این سیستم عامل موبایل بود. در این مطلب قصد داریم به مسایل مطرح شده در کنفرانس و برخی ریزه کاری های ویندوز فون 8 بپردازیم.


lock screen

wp8launchev004narenji-ir.jpg

صفحه قفل موبایل شاید جزو مواردی باشد که زیاد به چشم نمی آید، اما مدت زمان زیادی از روز صفحه موبایل ما را اشغال کرده باشد. برای همین شرکت های تولید کننده سیستم عامل موبایل و سازندگان اسمارت فون ها توجه ویژه ای به آن دارند. یکی از بخش های معرفی شده در کنفرانس امشب هم لاک اسکرین اختصاصی ویندوز فون 8 بود. این صفحه که با نیروی Live Apps کار می کند، به صفحه قفل ویندوز فون 8 ظاهری شبیه فیس بوک می دهد. این قابلیت به تمامی اپلیکیشن ها امکان می دهد که اطلاعات خودشان در صفحه فقل را آپدیت کنند. که می تواند شامل عکس های گالری و دیگر اطلاعات ضروری موبایل باشند.


اپلیکیشن های پاندورا، Cut the Rope و Urbnspoon

urbanspoon-001-narenji-ir.jpg

مایکروسافت می داند که مهمترین عامل موفقیت یا شکست ویندوز فون 8، اپلیکیشن های آن خواهند بود. از اپلیکیشن های معرفی شده در کنفرانس امشب می توان به وعده عرضه نسخه ویندوز فون 8 برنامه رادیو پاندورا در اوایل سال ۲۰۱۳ اشاره کرد، که شامل یک سال استفاده عاری از تبلیغات ایستگاه های رادیویی آن است. علاوه بر این مایکروسافت به دنبال اپلیکیشن ها و برنامه هایی رفته که قبل از این فقط در اندروید و آی او اس شاهد آنها بوده ایم. این لیست شامل مواردی همچون Asphalt 7 و Cut the Rope و Temple Runو Urbanspoon و Where's My Water است. مایکروسافت امیدوار است به زودی ۴۶ اپلیکیشن از ۵۰ برنامه برتر میان پلتفرم ها را برای ویندوز فون 8 عرضه کند.


اکانت گست یا میهمان و بخش ویژه کودک

kids-corner-002-narenji-ir.jpg

آیا تا کنون به این فکر کرده اید بیش از یک اکانت کاربری اصلی روی موبایل تان داشته باشید؟ مایکروسافت به گونه ای با معرفی ویژگی Kid's Corner این خواسته را محقق ساخته است. اگر پدر یا مادر هم نیستید، اجازه ندهید این نام شما را گمراه کند. این قابلیت ویژه هم به درد بچه های تان می خورد و هم تمام دوستان و خانواده تان. به گونه ای که شما را قادر می سازد انتخاب کنید کدامیک از برنامه ها، بازی ها، آهنگ ها و ویدیوها درون این حالت خاص گوشی به نمایش در آیند و کاربر به دیگر بخش های گوشی تان دسترسی نداشته باشد. این یکی از قابلیت هایی است که دیگر گوشی ها تا اینجا از آن طفره رفته و از ارائه اش پرهیز کرده اند. البته امروز گوگل آن را به عنوان یکی از ویژگی های اصلی سیستم عامل جدید جیلی بیلی 4.2 معرفی کرد.


اتاق های ویندوز فون 8

windlows-space-003-narenji-ir.jpg

علاوه بر محیط امن و حصار کشی که با Kid's Corner در ویندوز فون 8 ایجاد شده، هنوز این امکان وجود دارد که شما امکان شخصی سازی را همانند داشتن یک اتاق خصوصی برای هر گروه گسترش دهید. Rooms به شما اجازه می دهد تقویم ها، عکس ها، یادداشت ها و چت های خانواده، دوستان و همکاران شرکتی تان را به صورت جداگانه و امن دسته بندی کنید تا در صورت دست یابی افراد کنجکاو، اطلاعات تان محفوظ خواهند ماند. به نظر می رسد که مایکروسافت بر روی مشتریان تجاری و شرکت ها هم حساب ویژه ای باز کرده و خواهان جذب آنها است.

نوشته شده در 14 آبان 1391برچسب:,| ساعت 2:44| توسط حسین رستمی زاده|

در میان اخبار گوگلی امشب تبلت نکسوس 7 هم با مشخصات جدید معرفی شده است. حالا می توانید مدل ۳۲ گیگابایتی نکسوس 7 را با پشتیبانی از شبکه موبایلی HSPA+ و البته GSM با قیمت ۲۹۹ دلار بخرید. این مدل به صورت آنلاک فروخته می شود و بنابراین در ایران نیز روی شبکه تلفن همراه کار خواهد کرد. 

در کنار آن قیمت مدل های وای-فای نیز کاهش یافته است. مدل ۱۶ گیگابایتی حالا ۱۹۹ دلار قیمت دارد. (قیمت قبلی این مدل ۲۴۹ دلار بود) و مدل ۳۲ گیگابایتی وای-فای ۲۴۹ دلار است

نوشته شده در 14 آبان 1391برچسب:,| ساعت 2:44| توسط حسین رستمی زاده|

و حالا نوبت نسخه جدید اندروید است: نسخه 4.2 که آن هم با نام جیلی بیلی شناخته می شود. اما در نسخه جدید این سیستم عامل محبوب چه چیزهایی اضافه شده است؟ به یاد دارید چند روز پیش در مورد شنیده های اندروید جدید به صورت مفصل صحبت کرده بودیم؟ یکی از امکاناتی که به آن پرداخته بودیم امکان استفاده چند کاربر از یک تلفن اندرویدی با حساب های گوگل مجزا است که حالا آن را در 4.2 می بینیم. 

یک امکان دیگر دسترسی سریع به بخش تنظیمات تلفن است که به راحتی می توانید علمکردهای مهم تلفن مانند وای-فای، بلوثوت، اکانت ها و… را از آنجا کنترل کنید. 

بخش گالری تلفن هم بازطراحی شده و البته همانطور که شنیده بودیم امکان تهیه تصاویر پانوراما نیز به سیستم عامل 4.2 وارد شده است.


10-29-2012jb-new-logo_narenji.jpg

امکان تایپ با حرکات مختلف روی کیبرد هم اضافه شده که بسیار شبیه کیبرد مشهور Swype است. بخش Google Now هم به روز شده و امکانات مختلفی مانند برنامه پروازها و رزور رستوران را در اختیار کاربران قرار می دهد. 

امکان اتصال به نمایشگرهای خارجی به صورت بی سیم هم جزو امکانات مهم جدید در اندروید 4.2 است. فعلا این سیستم عامل را روی دو محصول جدید گوگل یعنی نکسوس 10 و نکسوس 4 می بینیم. و باید منتظر به روزسانی از سوی دیگر شرکت ها برای تلفن های دیگر هم باشیم.


نوشته شده در 14 آبان 1391برچسب:,| ساعت 2:44| توسط حسین رستمی زاده|

مطمئنا داستان معرفی اسمارت فون های جدید هیچ گاه به پایان نخواهد رسید و هر روز شاهد محصول جدیدی در این بازار خواهیم بود. امروز هم شرکت چینی سازنده تلفن های هوشمند، Huawei به معرفی یکی دیگر از اندرویدی های (اندروید 4.0) قدرتمند خود پرداخت. Honor 2 سوگلی تازه هواویی است که از پردازنده چهار هسته ای 1.4 گیگاهرتزی K3V2 ساخت خود این شرکت بهره می برد. درون این اسمارت فون، در کنار این پردازنده قدرتمند، ۲ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی شما را همراهی خواهند کرد. 

در پشت این موبایل هم یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با قابلیت BSI برای عکاسی در نور کم قرار دارد که می تواند علاوه بر عکاسی متوالی، به فیلمبرداری با کیفیت 1080P بپردازد. اگر هم نگران حافظه داخلی نسبتا پایین این محصول هستید، می توانید با استفاده از ورودی microSD از حافظه های جانبی بهره ببرید. Honor 2 به دو میکروفون ضد نویز مجهز بوده و از اسپیکرهایی با صدای استریو دالبی 5.1 بهره می برد. 

صفحه نمایش 4.5 اینچی IPS این موبایل ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسلی بوده و تراکم آن 366 پیکسل بر اینچ است. در واقع اینجا با یک صفحه شبه رتینا سر و کار داریم. باتری این سمارت فون ۲۲۳۰ میلی آمپر بر ساعت است و تا ۷۲ ساعت در حالت استندبای شما را همراهی می کند. 

پیش فروش این تلفن هوشمند از اواخر هفته جاری در چین آغاز می شود و از همه جالب تر قیمت ۳۰۰ دلاری آن است.

نوشته شده در 14 آبان 1391برچسب:,| ساعت 2:44| توسط حسین رستمی زاده|


نارنجی دیشب در این مطلب مشخصات رسمی نکسوس 4 را به نقل از گوگل برای شما معرفی کرد. تلفنی با اندروید خالص 4.2، نمایشگر بسیار با کیفیت، و نیز پردازنده، گرافیک و رم قدرتمند. همه اینها با قیمت 299 دلار برای مدل 8 گیگابایتی و 349 دلار برای مدل 16 گیگابایتی. قیمتی بسیار به صرفه برای یک تلفن که مزیت اصلی آن دریافت آپدیت مستقیم از گوگل است.

اما نکسوس 4 در مقایسه با رقبای خود از سایر کمپانی‌ها چه حرف‌هایی برای گفتن دارد؟ حداقلش این است که هیچ چیزی کم ندارد. طراحی ساده و متفاوت و به خصوص قیمت آن، شاید این تصور را در ذهن بیاورد که تلفن فوق العاده‌ای نیست. ولی نگاهی به جدول مقایسه‌ای زیر، به ما می‌گوید که از هر نظر یک پرچم‌دار قدرتمند برای برند نکسوس است. (برای مشاهده جدول در اندازه واقعی، روی تصویر کلیک کنید)

nexus_4_vs_the_world_small.jpg

نوشته شده در 14 آبان 1391برچسب:,| ساعت 2:44| توسط حسین رستمی زاده|


اپل اعلام کرد طی سه روز اول پیش فروش آیپد مینی، تمام موجودی انبار این گجت جذاب به اتمام رسیده است. اکنون کسانی که برای پیش خرید هر یک از سه مدل وای فای آیپد مینی با رنگ سیاه یا سفید به سایت اپل مراجعه می کنند، با وعده زمان تحویل حداقل دو هفته ای روبرو می شوند که نشانه فروش تمام موجودی آیپد مینی اپل است. البته اپل هنوز هیچ آماری از موجودی اولیه انبار آیپد مینی خود و تعداد دستگاه های فروخته شده منتشر نکرده و تنها به ذکر اتمام موجودی انبار بسنده کرده است.

پیش از این اپل با تصمیم خود مبنی بر قیمت گذاری ۳۲۹ دلاری آیپد مینی، برخی سهامداران را نگران کرده بود. قیمتی که به شکل بارزی بیشتر از رقبای هفت اینچی آیپد مینی، از قبیل نکسوس 7 و کیندل فایر بود. اما میزان فروش و استقبال از این گجت نشان می دهد که علی رغم قیمت بالای آیپد مینی، هنوز خریداران فراوانی در بازار به دنبال آن هستند.

نوشته شده در 14 آبان 1391برچسب:,| ساعت 2:44| توسط حسین رستمی زاده|


روز گذشته در مورد هشدار قاضی به اپل در مورد بیانه عذرخواهی اش از سامسونگ صحبت کردیم. اما به نظر می رسد بازی بین این دو شرکت همچنان ادامه دارد. همانطور که گفتیم دادگاه حکم داد که اپل تعدادی تبلیغ هم در این مورد منتشر کند و تصویر بالا تبلیغی است که امروز در نشریه گاردین منتشر شده است.

می بینید که اپل یک تبلیغ سیاه و سفید در پایین صفحه و بدون آرم این شرکت منتشر کرده و متن آن هم حاوی یک لینک به حکم نهایی دادگاه است. تبلیغ هم به گونه ای نوشته شده که مشخص نیست توسط اپل چاپ شده است.

احتمالا باید در مورد این تبلیغ هم منتظر واکنش قاضی دادگاه باشیم تا به اپل دستور بدهد تبلیغ اش را بهتر طراحی کند! اما کل دادستان شبیه دعوای میان دو کودک در مدرسه شده که معلم سعی می کند آنها را تنبیه کند و آنها هم تلاش می کنند از زیر دستورهای او فرار کنند.

نوشته شده در 14 آبان 1391برچسب:,| ساعت 2:44| توسط حسین رستمی زاده|

چرا هنوز سلول های خورشیدی فراگیر نشده اند؟ پاسخ این است که میزان تولید انرژی آنها کم است و قیمت ساخت نیز بالا است. محققین زیادی در سراسر دنیا تلاش می کنند هزینه ساخت آنها را پایین بیاورند و در کنار آن بازدهی را افزایش دهند. حالا یک تیم در دانشگاه استنفورد می گوید گامی جدید برای ارزان تر کردن آنها برداشته است.

آنها توانسته اند سلول های خورشیدی را از کربن تولید کنند. این تیم از سه لایه مختلف کربن استفاده کرده اند. دو لایه اول کار جذب نور خورشید را انجام می دهد و لایه سوم در نقش الکترود ها عمل می کند.

هرچند ساخت این سلول ها به خاطر استفاده از کربن بسیار ارزان تمام می شود اما فعلا بازدهی آنها کمتر از ۱ درصد است و بنابراین به این زودی ها منتظر تولید انبوه آنها نباشید. فعلا باید چند سالی در آزمایشگاه ها روی این فناوری کار شود تا آنها را در زندگی مان ببینیم.

نوشته شده در 14 آبان 1391برچسب:,| ساعت 2:44| توسط حسین رستمی زاده|

اندروید با قدرت به تصرف بازار تلفن های هوشمند ادامه می دهد. آمار جدید آی دی سی نشان می دهد که در سه ماهه اخیر ۷۵ درصد تلفن های هوشمند به فروش رفته از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند.

در فصل گذشته ۱۳۶ میلیون تلفن اندرویدی به فروش رفته و حالا با اختلاف زیادی می توان اندروید را پادشاه سیستم عامل های تلفن هوشمند دانست. آی او اس با وجود تمام برنامه ریزی های اپل با کاهش مواجه بوده و تنها ۱۴.۹ درصد بازار را به خود اختصاص داده و سیمبیان و بلک بری روی هم حدود ۶.۶ درصد بازار را در اختیار دارند.

اوضاع ویندوز فون هم همچنان خوب نیست و ۲ درصد بازار را در اختیار دارد. هر چند باید ببینیم طی چند ماه آینده ویندوز فون 8 چطور این عقب ماندگی را جبران می کند. هرچند با این سرعتی که اندروید به جلو حرکت می کند، بعید است که بتوان شانس زیادی برای بقیه سیستم عامل ها متصور شد.


idc-1351821220_narenji.jpg

 

نوشته شده در 14 آبان 1391برچسب:,| ساعت 2:44| توسط حسین رستمی زاده|




یک حقیقت آشکار وجود دارد: رزولوشن لپ‌ تاپ‌ های امروزی نسبت به آنچه روی تبلت‌ها می‌بینیم، افتضاح است. چند روز پیش گوگل اولین تبلت 10 اینچی برند نکسوس را معرفی کرد که نمایشگر آن دارای دقت 2560 در 1600 و تراکم 300 پیکسل بر اینچ است و پیش از آن هم اپل آیپد رتینا را با رزولوشن 2048 در 1536 و تراکم 264 پیکسل در اینچ عرضه کرده بود. ولی انگار این پیشرفت‌ های چشمگیر فقط به ابزارهای موبایل و پست پی‌سی ها محدود شده.

جای تعجب نیست که تبلت‌ها در حال پشت سر گذاشتن فروش لپ‌ تاپ‌ ها هستند. چرا که نه؟ آنها قابل حمل هستند، پردازنده‌ های قوی، اپلیکیشن‌ های خوب و بازی‌ های جذاب دارند. و همه اینها در ویترین نمایشگرهای درخشان‌ قرار می‌گیرد. البته هنوز قابلیت‌ های تولید محتوای آنها به پای لپ‌تاپ ها نمی‌رسد ولی این هم با معرفی سرفیس و رفقا در شرف تغییر است. به زودی هیبریدی‌های مبتنی بر ویندوز 8 از راه خواهند رسید که هم تبلت می‌شوند و هم لپ‌تاپ تازه آن هم با صفحه لمسی.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا ببینیم چرا نمایشگر لپ‌تاپ ها هنوز به گرد پای تبلت‌ها نرسیده.

وقتی صدای پدر لینوکس هم در می‌آید  

linus-torvalds.jpg

این مشکل قدیمی (رزولوشن کم لپ‌تاپ‌ها) اخیراً داد آقای «لینوس توروالدز» مؤسس لینوکس را هم در آورده. او در حساب گوگل پلاس خودش نوشته:

حتی یک تبلت 399 دلاری (نکسوس 10) هم رزولوشن 2560 در 1600 دارد، می‌شود لطفاً همین را به استاندارد لپ‌تاپ‌ها تبدیل کنید؟ حتی برای 11 اینچی‌ها؟ لطفاً! بازی با اسم رتینا را بس کنید، فقط اسمش را بگذارید "رزولوشن قابل قبول". در حقیقت لپ‌تاپ‌ها در 10 سال پیش گیر کرده‌اند... 1366 در 768 واقعاً مال یک قرن قبل است. به زودی حتی تلفن‌های هوشمند هم به نمایشگرهای افتضاح لپ‌تاپ ها خواهند خندید. من پیکسل‌های بیشتر برای فونت‌های با کیفیت می‌خواهم...
بهتر از این نمی‌شد گفت، مگر نه؟ به نظر می‌رسد اپل در اینجا باهوش‌ترین بازیگر صحنه است، آنها با مک بوک پرو رتینا 13 و 15 اینچی جانی تازه به لشگر لپ‌تاپ های خود دمیده‌اند. (رتینا اصطلاح بازاریابی اپل برای نمایشگری است که از فاصله طبیعی نمی‌توان پیکسل‌ های آن را از هم تشخیص داد.) ولی سایر کمپانی‌ها در این بازی عقب مانده‌اند و تعداد زیادی اولترابوک در بازار یافت می‌شود که با رزولوشنی که می‌توانست استاندارد بازار باشد، ارائه نشده‌اند.

چرا 1366 در 768 فراگیرترین رزولوشن است؟  

برای لپ تاپ ها مایه رسوایی است که به زودی تلفن‌های هوشمند هم از آنها رزولوشن بهتری پیدا می‌کنند. در حال حاضر 1366 در 768 فراگیرترین رزولوشن کامپیوترهای شخصی است:

stacouinteparil11.jpg

از آنجایی که این رزولوشن با همه نمایشگرها تطابق دارد، به نظر می‌رسد در بین لپ‌تاپ ها هم از همه فراگیرتر باشد. اما چرا پنل‌هایی با این رزولوشن فراگیر شده‌اند؟ به این توضیح توجه کنید:

رزولوشن 1366 در 768 حاصلِ یکی از مراحل خاص مربوط به فرآیند تولید پنل‌های LCD است. در بخش نخست فرآیند تولید، کارخانه‌ ها صفحاتی در اندازه‌ های بزرگ می‌سازند، خیلی خیلی بزرگتر از چیزی که روی محصول نهایی می‌بینیم. سپس هر صفحه بزرگ به قطعات کوچکتر بریده می‌شود؛ در مرحله اول برش، صفحاتی دراز که عرض آنها برابر با 768 پیکسل است حاصل می‌شود؛ و سپس این صفحات دراز، در عرض برش می‌خورند.

ماجرا مربوط به همین برش در عرض است. عیوب احتمالی معمولاً در نقاط منفرد روی پنل‌ها خودشان را نشان دهند. و هر پنل نهایی با تعداد بیش از اندازه‌ای عیب و ایراد، یک مورد منفی به حساب می‌آید و بایستی از چرخه خارج شود.

بنابراین در بخش برش پنل‌های دراز، این تمایل وجود دارد که صفحات -تا حد ممکن- در ابعادی یکسان بریده شوند. و از آنجا که عرض این صفحات به اندازه 768 پیکسل است، طول آنها یا باید 1366 پیکسل باشد تا نسبت 16:9 برقرار شود. یا باید 1024 پیکسل باشد تا نسبت 4:3 حاصل آید. به همین دلیل است که می‌بینیم این دو نسبت بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. چون 768 در آنها مشترک است.

و اما برسیم به اصل مطلب.

چرا رزولوشن لپ‌تاپ ها بهتر نمی‌شود؟  

configure-apple-macbook-pro-retina-laptop.jpg

  سیستم عامل مناسب وجود نداشته: مورد اول این است که صنایع سخت افزاری منتظر رسیدن سیستم عامل مناسب بودند. حالا که ویندوز 8 آمده و از high-dpi پشتیبانی و در ضمن مایکروسافت نیز توسعه‌دهنده‌های مستقل را به ساختن برنامه‌های High-Resolution ترغیب می‌کند، دیگر می‌توان گفت که 100٪ از سیستم عامل‌ها از نمایشگرهایی با رزولوشن بالا پشتیبانی می‌کنند، زیرا OS X از قبل یعنی از زمان عرضه نسخه Lion این امکان را داشت.

  نمایشگر بهتر مساوی است با نیاز به باتری بزرگتر: نکته بعدی این است که نمایشگر High-Resolution قطعاً نیازمند باتری بزرگتر است ولی این برخلاف رویه غالب در بازار لپ‌تاپ‌ها است. چطور؟ فعلاً تولیدکنندگان سعی در فراگیر کردن اولترابوک‌ها دارند که ویژگی‌های کلیدی آنها وزن سبک، ضخامت اندک و در نتیجه جابجایی راحت است. باتری بزرگتر، همه این‌ها را به چالش می‌کشد و هنوز تکنولوژی تولید باتری‌ها هم دچار جهش خاصی نشده تا بتواند بدون تأثیر گذاری منفی بر ویژگی‌های کلیدی اولترابوک‌ها، از نمایشگرهای بهتر پشتیبانی کند.

  صنعت تولید پنل‌های نمایشی به سمت دیگری گرایش دارد: تلویزیون‌های بزرگ و مانیتورهای فول اچ‌دی، و نیز تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند تمام ظرفیت‌های اصلی این صنعت را به خود اختصاص داده‌اند. بله، سونی بر روی سری گران قیمت VAIO Z نمایشگر فول اچ‌دی 13.1 اینچی ارائه می‌کند ولی این، محصولی نادر با ظرفیت تولید اندک است. چیزی که برای فراگیر شدن نمایشگرهای High-Resolution به آن نیاز داریم یک کمپانی سرشار از منابع مالی و یک محصول بسیار محبوب و فراگیر است تا بتواند ریسک مربوط به سفارش پنل‌های جدید در تیراژ بسیار بالا را بپذیرد و به این شکل، قطار نوسازی را به جلو براند. در دنیای لپ‌تاپ ها، چنین شرکتی یافت می‌نشود.

  هزینه تولید بالا است: فقط برای اینکه تخمین بزنیم آمدن نمایشگرهای High-Resolution به لپ‌تاپ های ارزان و نیمه ارزان فعلی چه اثری بر روی قیمت‌ها خواهد گذاشت، به قیمت جدیدترین مک بوک پرو از اپل نگاه می‌کنیم؛ یعنی مک بوک رتینای 13 اینچی که ارزان‌ترین مدل آن برچسب قیمت 1699 دلاری خورده. بله خریداران آن یک سوپر مک بوک خواهند داشت ولی تعداد افرادی که حاضر به پرداخت چنین هزینه‌ای هستند کم است. و از طرف دیگر، در بازاری که کمپانی‌ها در حال دست و پا زدن برای کسب حاشیه سود بیشتر هستند، استفاده از پنل‌های High-Resolution گران، در کنار سعی برای پایین نگه داشتن قیمت، اوضاع بد برخی کمپانی‌ها را بدتر می‌کند.

به نظر می‌رسد همه نشانه‌ها حکایت از این دارند که نمایشگر‌های High-Resolution به این زودی‌ها تبدیل به خط اصلی بازار نخواهند شد و فقط روی محصولاتی با قیمت گران و کانفیگ بالا می‌توان آنها را یافت.

و گرچه از طرفی عرضه ویندوز 8 می‌تواند ماشه تغییر را بچکاند و گرایش کمپانی‌ها به این سمت را سرعت ببخشد ولی از یاد نباید برد که تا آن موقع مردم روز به روز گرایش بیشتری به سمت تبلت‌ها و هیبریدی‌ها خواهند یافت و اینها جایگزین‌هایی برای لپتاپ ها به شمار می‌روند.

در اصل به نظر می‌رسد چیزی که در آینده به نمایشگر لپ‌تاپ ها جذابیت خواهد بخشید، رزولوشن بالای نمایشگر نیست بلکه لمسی بودن آن است.

نوشته شده در 14 آبان 1391برچسب:,| ساعت 2:44| توسط حسین رستمی زاده|

دو روز پیش AMD از کاهش فروش خود خبر داد و اکنون منابع متعددی می گویند که این شرکت چیپ ساز قصد دارد تعداد زیادی از موقعیت های شغلی اش را حذف کرده و ۳۵۰۰ کارمندش را اخراج کند.

CNET، All Things D، Bloomberg و Reuters به نقل از منابع ناشناس می گویند این شرکت به زودی برنامه کاهش نیروی خود را اعلام خواهد کرد. این منابع میزان کاهش نیرو را از ۱۰ تا ۲۰ درصد کل مشاغل AMD می دانند و حتی برخی به عدد ۳۰ درصد هم اشاره می کنند. این شرکت در ماه ژوئن تعداد کارکنانش را ۱۱۷۳۷ نفر اعلام کرده بود. احتمالا هفته آینده باید منتظر اعلام این خبر از سوی دومین چیپ ساز دنیا باشیم.

البته موضوع کاهش مشاغل از سوی AMD چندان شگفت انگیز نیست، این شرکت در نوامبر سال گذشته ۱۴۰۰ نفر را اخراج کرده بود که برخی پست های اجرایی عالی را هم در بر می گرفت. هنوز یک ماه از ترک AMD توسط توماس سیفرت مدیر امور مالی ان شرکت نمی گذرد. این شرکت در سه ماهه دوم ۲۰۱۲ با درآمد ۳۷ میلیون دلاری، شاهد کاهش ۱۱ درصدی سود بود و پیش بینی ها از کاهش ده درصدی سود در سه ماهه سوم خبر می دهند.

با توجه به برخی تحرکات مثبت و امیدوار کننده در سمت عرضه محصول توسط AMD، پیش بینی شما از آینده این غول چیپ ساز چیست؟

نوشته شده در 1 آبان 1391برچسب:,| ساعت 22:9| توسط حسین رستمی زاده|

یک عادت رایج بین اکثر مردم وجود دارد که اگر متوجه بشوند عکسی با دوربین تلفن گرفته شده، آن را نادیده می‌گیرند. خیلی‌ها هم مدام دیگران را نصیحت می‌کنند که «به جای دور ریختن پولت با خرید یک تلفن گران، یک ارزانش را بخر و در کنارش هم یک دوربین "واقعی" بگیر.» ولی می‌دانیم که این دوربین‌های "واقعی" اکثراً در گوشه‌ای از خانه افتاده و دارند خاک می‌خورند.

بسیار خوب است که هر کسی یک دوربین واقعی داشته باشد تا در شرایط خاص مثل سفر یا گردش، بتواند عکس‌های عالی با آن ثبت کنید ولی به هر حال یک عکس خوب، یک عکس خوب است و فرقی نمی‌کند که با چه وسیله‌ای گرفته شده باشد.

دوربین‌های موجود در تلفن‌های هوشمند ضعف‌ها و قوت‌های خود را دارند، با تأکید روی نقاط قوت و بی اهمیت کردن ضعف‌ها، شما می‌توانید منفی‌خوان‌ها را پیش از شروع بازی‌شان به سکوت دعوت کنید. دوربین‌های به کار رفته در تلفن‌های هوشمند در طول چند سال اخیر خیلی بهتر شده‌اند و حالا شما می‌توانید نتایج بسیاری خوبی با آنها بگیرید، به خصوص اگر بدانید که دارید دقیقاً چه می‌کنید.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید. می‌خواهیم «9 مورد» را با شما در میان بگذاریم تا از این به بعد، قبل از آتش کردن اپلیکیشن عکاسیِ تلفن اندرویدی، یا آیفون یا لومیای خودتان، آنها را در ذهن داشته باشید و عکس‌های بهتری بگیرید.


مورد 1: به سوژه نزدیک شوید  

get_close.jpg

بسیاری از دوربین‌های تلفن‌های هوشمند وقتی آنها را در نزدیکی سوژه نگه دارید فوق‌العاده درخشان عمل می‌کنند. سنسور کوچک عمق میدان نسبتاً عریضی را در اختیار شما قرار می‌دهد بنابراین می‌توانید تمام اشیا را در فوکوس داشته باشید، حال آنکه در وضعیت مشابه دوربین‌هایی با سنسور بزرگتر و لنز‌های بلندتر مشکل خواهند داشت.

معمولاً با نزدیک شدن به سوژه، کنترل بیشتر بر وضعیت نوردهی آن شی هم ممکن می‌شود. آیا نورهای روشن پشت سوژه شما باعث می‌شوند دوربین به اشتباه افتاده و سوژه را تیره ثبت کند؟ کافی است با نزدیک شدن به آن، این اثر را حذف کنید. چنین تصاویری در صورت ثبت صحیح، می‌توانند جزئیات زیاد و مؤثری را ثبت کنند.

تصویر بالا، مربوط به ساچمه یک تفنگ بادی است که به هدفی فلزی اصابت کرده و صاف شده. می‌بینید که دوربین تلفن چه جزئیات زیادی را در نور یکنواخت ثبت کرده.


مورد 2: زوم نکنید، بلکه بعداً قیچی کنید  

crop_dont_zoom.jpg

خیلی از دوربین‌های تلفن‌های هوشمند امکان زوم دیجیتال را در اختیار شما قرار می‌دهند ولی تقریباً همیشه بهترین تصمیم این است که وانمود کنید اصلاً چنین چیزی وجود ندارد. حتی در مشاهده زنده قبل از ثبت عکس هم می‌توان دید که با شروع زوم دیجیتال چقدر کیفیت تصویر افت می‌کند. علت این افت را باید در عملکرد دوربین دانست زیرا با انجام زوم دیجیتال، دوربین فقط از روی قرائن و شواهد حدس می‌زند که تصویر واقعی چه شکلی دارد و به همین خاطر نتیجه از واقعیت بیرونی فاصله می‌گیرد.

اما وقتی بعد از ثبت تصویر بدون زوم دیجیتال، با قابلیت Crop بخش‌های اضافه را قیچی و تصویر مورد نظر را بزرگ می‌کنید در حقیقت در حال نمونه برداری از پیکسل‌هایی هستید که قبلاً ثبت شده‌اند. خیلی از تلفن‌های هوشمند دوربین‌های 8 مگاپیکسلی دارند، این یعنی شما می‌توانید با قیچی کردن بخش مورد نظر، همچنان رزولوشن بالایی را در اختیار داشته باشید و فقدان ضایعات تصویری که با بزرگ کردن مصنوعی عکس بروز می‌کنند، کمک خواهد کرد تا عکس شما زاییده دوربین یک تلفن هوشمند پنداشته نشود.

عکس بالا از کوهی در ونکوور گرفته شده و تقریباً نیمی از آن قیچی شده. ولی چنانچه با زوم دیجیتال سعی در ثبت همین کادر تصویر داشتیم، بخش بزرگی از جزئیات درختان از دست می‌رفت. ضمن اینکه عکس از پشت شیشه اتومبیل گرفته شده، پس با دستکاری دیجیتال اعوجاج و شکستگی تصویر هم تقویت می‌شد.


مورد 3: ویرایش کنید، نه فیلتر گذاری  

edit_mushrooms.jpg

اگر می‌خواهید عکس‌هایتان منحصر به فرد باشند، آخرین کاری که باید بکنید این است که از فیلترهای تصویری که میلیون‌ها نفر دیگر هم عین‌شان را استفاده می‌کنند، کمک بگیرید. نگارنده فردی آنتی-اینستاگرام نیست و قابلیت به اشتراک گذاری آنلاین تصاویر را بسیار جذاب می‌داند ولی فیلترهای پیش فرض اینستاگرام دیگر به پایان خط رسیده و تکراری هستند.

می‌توانید از اپلیکیشن‌های ویرایش عکس مثل SnapSeed، Photoshop Express یا iPhoto استفاده کنید که به شما امکان اِعمال تغییرات متعارفی مثل تغییر کنتراست، تیز بودن جزئیات یا درجه گرمی-و-سردی رنگ‌ها را می‌دهند. یعنی درست همان کارهایی که با عکس‌های گرفته شده توسط دوربین‌های بزرگ را انجام می‌دهید. این دیوانگی نیست که عکس‌های خود را قبل از به اشتراک گذاشتن شخصاً ویرایش کنید. بله فقط کمی عجیب است ولی خیلی‌ها انجامش می‌دهند.

با در پیش گرفتن چنین روشی شما در واقع پا در راه یافتن سبک خاص خودتان نیز می‌گذارید یا حتی سبکی را که الآن با دوربینی غیر از تلفن هوشمندتان پیاده می‌کنید گسترش می‌بخشید و نتیجه این کار خیلی مؤثرتر از استفاده از فیلترهای غلو آمیز بر روی همه عکس‌ها است.

تصویر بالا از محیط داخلی نرم‌افزار SnapSeed گرفته شده که به شما امکان ویرایش واقعی عکس و نه فقط اِعمال فیلترهای پیش فرض را می‌دهد.


مورد 4: تاری مصنوعی به تصویر اضافه نکنید  

dont_add_blur.jpg

عمق میدان همیشه یکی از بزرگترین چالش‌ها برای دوربین تلفن‌های هوشمند باقی خواهد ماند. لنزهایی با زاویه دید عریض و سنسورهایی با اندازه کوچک، ثبت پس زمینه تار را بسیار مشکل می‌کنند و تقریباً همیشه با استفاده از افکت‌های ساختگی، اوضاع بدتر می‌شود.

اول اینکه، ایجاد محو شدگی مصنوعی به کمک نرم‌افزارها، معمولاً به طور یکنواخت کل قاب عکس را فرا می‌گیرد. ولی به خوبی می‌دانیم که لنزها این طوری کار نمی‌کنند برای همین افکت‌های نرم‌افزاری خیلی غیر طبیعی به نظر می‌آیند. دوم اینکه، وقتی می‌خواهید شی مورد نظر برای قرار گرفتن در مرکز فوکوس را مشخص کنید، انتخاب کردن دقیق آن مشکل است و در نتیجه اِعمال فیلتر می‌تواند به نتیجه‌ای ناخوشایند منجر شود.

اگر می‌خواهید بیننده عکس، روی یک شی خاص متمرکز شود باید آن را در قاب تصویر به نقطه مرکزی تبدیل کنید. سعی کنید پس زمینه را تا حد امکان ساده نگه دارید و حتی اگر برای اینکار مجبور به جابه‌جایی سوژه‌ها شدید باز هم ارزشش را دارد.

تصویر بالا نمونه‌ای از ایجاد محو شدگی مصنوعی است.


مورد 5: یک اپلیکیشن دوربین بهتر انتخاب کنید  

better_camera_app.jpg

این مورد بیشتر به کار دارندگان آیفون می‌آید تا کاربران اندروید، ولی در هر صورت هدف داشتن کنترل بیشتر است. چند انتخاب استاندارد در این زمینه وجود دارد. Camera Awesome به شما امکان عکس‌برداری پیوسته و نیز جداسازی قفل نورگیری از قفل فوکوس خودکار را می‌دهد و در ضمن مجانی است. اپلیکیشن Camera+ هم تنظیمات مشابهی دارد.

بعد از انتخاب اپلیکیشن، برای آشنایی کامل و عادت کردن به آن کمی وقت بگذارید تا موقع عکاسی، دچار سردرگمی نشوید.

تصویر بالا، اسکرین شاتی از فضای داخلی اپلیکیشن Camera Awesome است.


مورد 6: بی‌خیال فلاش شوید  

ditch_the_flash.jpg

مشکل فلاش خیلی از دوربین‌های موبایل این است که در اصل -گفتنش سخت است ولی در اصل- آنها اصلاً فلاش نیستند. آنها یک یا دو چراغ LED خوشگل هستند که چندان برای وظیفه‌ای که به عهده شان گذاشته شده مناسب نیستند. روشنایی آنها به کنار، اما وقتی کار می‌کنند باعث خراب شدن گرمی رنگ‌ها شده و یکی از اصلی‌ترین وظایف فلاش را ایفا نمی‌کنند: ثابت ثبت کردن حرکت‌ها در قابل عکس. دوره نوردهی آنها آنقدر زیاد است که دست آخر به شما عکسی تار و بد-نور می‌دهند. لازم به یادآوری نیست که آنها چقدر نزدیک لنز هستند که این خود باعث می‌شود چشم‌های افراد حاضر در عکس، مثل چشم شیاطین شود!

خب، پس وقتی در تاریکی دنبال ثبت عکس با آنها هستیم چه کنیم؟ متأسفانه حتی با وجود پیشرفت‌های تکنولوژیک جذاب مثل پیور ویو از نوکیا، باز هم مشکلات عکس برداری توسط موبایل در نور کم پا بر جا دارند. اغلب، بهترین شانس این است که یک منبع نور دیگر پیدا کنید. این شاید چندان عالی یا حتی کافی نباشد ولی به هر حال عکاسی همیشه در پیوند با خلاقیت بوده. پس اگر در یک کنسرت بودید، کمی صبر کنید تا یکی از پروژکتورها گذرش به محل نشستن شما بیافتد. در نهایت اگر منبع نور بیرونی پیدا نکردید، یک فلاش بد بهتر از یک عکس تاریک است.

عکس بالا نمونه‌ای از عملکرد بد فلاش‌ها است: پوستی که به زردی گراییده، چشم‌های قرمز، و تار شدگی ناشی از حرکت سوژه.


مورد 7: لنز را تمیز نگه دارید  

clean_your_lens.jpg

جیب‌های شما جاهای تمیزی نیستند و انواع چرک‌ها عاشق بغل کردن لنز دوربین موبایل شما هستند. در نتیجه کیفیت خیلی از عکس‌ها به این دلیل کاهش می‌یابد. البته برای عکس‌های تاریک این مسئلهٔ مهمی نیست ولی برای عکس‌های روشن، چرا!

لنز‌های امروزی به طرزی عالی محکم و ضد خراش هستند بنابراین تمیز کردن آنها با پارچه‌های معمولی مشکلی ایجاد نمی‌کند. هر از گاهی لنز دوربین را تمیز کنید و مطمئن باشید روی کیفیت عکس‌ها اثر می‌گذارد.

عکس بالا ربطی به تیتر ندارد، فقط یادتان باشد جیب تنها جایی نیست که لنز دوربین در آن کثیف می‌شود. مراقب لیس زدن آقا سگه هم باشید!


مورد 8: مواظب شراره‌های رنگی لنز باشید  

careful_with_lens_flare.jpg

میل به اضافه کردن شراره‌های رنگی لنز به عکس یکی از آن چیزهایی است که الآن بیشتر دیده می‌شود. بله این یک ایراد است ولی در خیلی مواقع می‌تواند جذابیت هم به شمار رود، ولی به شرطی که به طور طبیعی و ملایم ایجاد شود.

اگر می‌خواهید در موقع عکاسی رو به منبع نور شدید، شراره‌های رنگی داخل عکس قرار گیرد کافی است آن منبع نور را در قاب تصویر جا به جا کنید (در اصل موبایل را کمی جا به جا کنید). هر چه منبع نور به لبه‌ها نزدیکتر شود، شراره‌ها نیز بیشتر پخش می‌شوند. این بیشتر از تمام موبایل‌ها در مورد آیفون 5 صدق می‌کند که در اصل یک ایراد است ولی می‌تواند مثل یک افکت خاص و طبیعی هم عمل کند.

البته که شراره‌های ایجاد شده توسط لنز گاهی باعث خراب شدن جزئیات، کنتراست، و دقت رنگ‌ها می‌شود. گاه این مشکل، تصاویری زیبا درست کرده و گاهی هم تصاویر را خراب می‌کند. در مورد آیفون 5 می‌توانید از یک قاب مخصوص با نام camHoodie Lens Hood Case استفاده کنید تا به کلی این اثر رفع شود؛ تفاوت‌ها را در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید.

without-camHoodie.jpg


مورد 9: قوانین عکاسی را فراموش نکنید  

rules_of_photography.jpg

این پیشنهاد، که در آخر برای شما نوشته شده یکی از مهمترین و مؤثرترین موارد است. قواعد گرفتن عکس‌های خوب در مورد عکاسی با موبایل هم صدق می‌کنند، اینکه می‌شود با یک دوربین تلفن هم زد نباید باعث شود که هر آنچه در مورد کمپوزیسیون و نور پردازی می‌دانید را نادیده بگیرید.

به هر حال مواردی که در اینجا ذکر شد، به شما کمک خواهد کرد تا ویژگی‌های خوب دوربین تلفن هوشمند خود را تقویت کرده و موارد ضعفش را بپوشانید. این را بدانید که در نهایت، توانایی حرفه‌ای و دانش شما است که باعث می‌شود عکس‌هایتان ارزش تماشا داشته باشند.

نوشته شده در 1 آبان 1391برچسب:,| ساعت 22:9| توسط حسین رستمی زاده|

اکثر افراد از رفتن به مطب دندان پزشک وحشت دارند. بسیاری از جلسات پزشکی نیز با ایجاد حفره‌هایی در دندان خراب و البته پر کردن آن دنبال می‌شود و خلاصه مردمی که زیر دست دندان پزشک هستند مدام در طول عمل باید دنبال خاطرات خوش زندگی‌شان بگردند تا بلکه صدای فِرِز (مته) دندان پزشک و البته درد و بی حسی یک طرف صورتشان را به دست فراموشی بسپارند. ولی مگر به همین سادگی است؟

دکتر گوستیانا در جاوای اندونزی برای آسان سازی تحمل فرآیند پر کردن دندان، یکی از فِرِزهای خود را با یک MP3 پلیر هماهنگ کرده و امیدوار است تا فوبیای معروفِ دندان پزشک هراسی کمتر به سراغ بیماران بیاید.

ایده کلی این است که وقتی دندانِ بیمار در حال تراشیده یا پر شدن است با پخش موسیقی این فرآیند تحمل کردنی شود یا لااقل ذهن افراد از صداهای آزارهنده منحرف گردد و قاعدتاً هر کسی صدای موسیقی را به صدای سایش فلز و دندان ترجیح می‌دهد.

این دستگاه با در نظر داشتن ترس کودکان و برای آنها طراحی شده؛ فِرِز موسیقایی در کنار نورهای چشمک زن و اسباب‌بازی‌های پلاستیکی می‌تواند ترس بچه‌ها را کم کند ولی بزرگ‌سالان هم فراموش نشده‌اند و می‌توانند از این فِرِز ویژه استفاده داشته باشند.

هر چه دهان بیمار بیشتر باز شود صدای موسیقی در حال پخش هم بلندتر خواهد شد و به این صورت کنترل آن هم تا حدی در دست خود بیمار است. کسی چه می‌داند، شاید با موفق شدن این ایده بعد از مدتی همه بتوانیم فهرست آهنگ‌های مورد علاقه‌مان را به مطب دندان پزشکی ببریم.

نوشته شده در 1 آبان 1391برچسب:,| ساعت 22:9| توسط حسین رستمی زاده|

اگر بخواهید دی وی دی رسمی ویندوز 8 را بخرید این شکل بسته بندی آن خواهد بود. اما در کنار ظاهر بسته بندی، قیمت نهایی این سیستم عامل نیز اعلام شده است. قرار است ویندوز 8 در چهار بسته بندی متفاوت وارد بازار شود:

- نسخه Windows 8 Professional Upgrade با قیمت ۶۹ دلار
- نسخه Windows 8 Pro Pack با قیمت ۶۹ دلار
- نسخه Windows 8 OEM با قیمت ۹۹ دلار
- نسخه Windows 8 Professional با قیمت ۱۳۹ دلار

دو مدل آخر در دو نسخه ۳۲ و ۶۴ بیتی فروخته می شوند و قیمت برای هر دو حالت یکسان است. ضمن اینکه پیش فروش ویندوز 8 از همین امشب آغاز شده و البته در یک بازه زمانی محدود، اگر از نسخه قانونی ویندوز 7 به سیستم عامل جدید آپگرید کنید تنها باید ۱۵ دلار پرداخت کنید.

علی اصغر هنرمند
- 2012-10-12 20:01

با وجود اینکه ویندوز 8 رسما چند روز دیگر وارد بازار خواهد شد، اما شرکت های سازنده سخت افزار سعی می کنند زودتر از دیگر رقیبان محصولات جدیدشان را وارد بازار کنند. شرکت دل هم در این میان پیش فروش محصولات ویندوز 8 اش را از امروز آغاز کرده و قیمت ها را نیز اعلام نموده است. بر این اساس می توانید این کامیپوترها را از همین امروز با سیستم عامل ویندوز 8 سفارش دهید:



مدل تبدیل شونده XPS 12 (تصویر بالا) با قیمت شروع ۱۱۹۹ دلار


xpsone27dell_narenji.jpg

کامپیوتر رومیزی XPS One 27 با قیمت شروع ۱۵۹۹ دلار


Dell-Inspiron-One-23-All-in-one-PC-front_narenji.jpg

کامپیوتر رومیزی Inspiron One 23 با نمایشگر لمسی و قیمت شروع ۷۷۹ دلار


xps13_narenji.jpg

اولترابوک XPS 13 با قیمت شروع ۹۹۹ دلار


در کنار این پیش فروش، شرکت دل ویندوز 8 را برای مدل های مختلفی از لپ تاپ های فعلی اش از سری های XPS ، Inspiron ، Latitude و… ارایه کرده است.

نوشته شده در 1 آبان 1391برچسب:,| ساعت 22:9| توسط حسین رستمی زاده|

چند روز پیش در مورد نخستین سقوط آزاد از فاصله ۳۶ کیلومتری صحبت کردیم. ماموریتی که به خاطر شرایط بد جوی به تعویق افتاد. اما این پرش آزاد هم اکنون در حال رخ دادن است و می توانید با مراجعه به این سایت آن را ببینید.

به روز رسانی: وبلاگ نویسی زنده این ماموریت از وبلاگ گیزمودو قابل مشاهده است.

به روز رسانی: ماموریت با موفقیت انجام شد! فیلیکس از سرعت صوت عبور کرد و به سلامت به سطح زمین برگشت. حالا او رکورد بیشترین ارتفاع سقوط آزاد یک انسان را در اختیار دارد.


frxlarge_narenji.jpg

نوشته شده در 1 آبان 1391برچسب:,| ساعت 22:9| توسط حسین رستمی زاده|


بسیاری از کاربران می‌خواهند بدانند که تفاوت میان بلوتوث 3.1 و 4 در چیست. این دو استاندارد متفاوت ویژگی‌های خاص خود و میزان مصرف انرژی مشخصی دارند که موقع خرید یک دستگاه بد نیست به آنها توجه کنید، البته به نسبت اهمیتی که برای شما دارد. اول به این مورد اشاره کنیم که این مقایسه، بین دو نسل متفاوت از این تکنولوژی است و هر چند بلوتوث 4 جدیدتر است ولی مزیت‌های آن چیزی از ویژگی‌های عالی بلوتوث 3.1 که امروزه پر کاربرد ترین است، کم نمی‌کند.

بلوتوث یک تکنولوژی بی‌سیم است که در سال 1994 توسط کمپانی اریکسون ساخته شد و فقط در فاصله‌های کوتاه کاربرد دارد. فرکانس کاری آن در حدود 2.4 گیگاهرتز است و با مکانیسم مخابرات طیف گسترده از نوع پرش فرکانسی به برقراری ارتباط می‌پردازد. امروزه با حضور بلوتوث در اکثر دستگاه‌های موبایل مثل تبلت، تلفن هوشمند و هدست‌ها، همه آن را می‌شناسند. جالب است بدانید که تاکنون 7 نسل از بلوتوث توسعه یافته است و دو نسخه مورد بحث، تا به اینجا جدیدترین‌ها هستند.

  بلوتوث 3.1: این نسخه، در واقع یک دگردیسی کوچک بر مبنای استانداردهای اصلی بلوتوث 3 است که به طور رسمی آن را با نام بلوتوث HS + 3.0 می‌شناسیم. سرعت انتقال داده در آن تا 24 مگابیت در ثانیه می‌رسد. اما اشتباه نکنید، در اینجا بلوتوث فقط برای شناسایی طرف گیرنده مورد استفاده قرار می‌گیرد و انتقال داده با استفاده از وای-فای انجام می‌پذیرد. جدای از سرعت بالاتر نسبت به نسل قبلی، بلوتوث 3.1 دارای یک کانال ارتباطی مطمئن‌تر است که امکان کنترل جریان انتقال داده را فراهم می‌کند که البته می‌توان آن را برای اپلیکیشن‌هایی که برای مبادلات غیرمهم مورد استفاده قرار می‌گیرند و نیاز به جابه‌جایی حجم کوچکی از اطلاعات دارند، غیرفعال کرد.

از منظر مصرف انرژی، بلوتوث 3.1 یک رَویه مصرف انرژی جدید دارد که برای عمل در وضعیت‌های مشخص طراحی شده و مبنای آن، میزان قدرت سیگنال است. برای مثال، وقتی کاربری تلفن خود را داخل جیب راستش می‌گذارد ولی هدست بلوتوث به گوش چپش آویزان است، مصرف انرژی آنتن بلوتوث روی حداکثر می‌رود تا از برقرار ماندن ارتباط بی‌سیم اطمینان حاصل شود.

  بلوتوث 4.0: این نسخه ویژگی‌های مرسوم نسخه‌های قبلی را در خود دارد، از جمله پروتوکل‌های بلوتوث کلاسیک، بلوتوث سرعت بالا، و بلوتوث کم مصرف. تاریخ پیدایش آن 30 ژوئن 2010 است. در این نسخه دستورالعمل‌های پیشرفته ارتباطات وای-فای همراه با تکنولوژی مرسوم بلوتوث در هم آمیخته‌اند تا کیفیت بهتری را ارائه نمایند که از این جمله می‌توان اشاره کرد به:

- مصرف انرژی پایین: پروتوکل جدید، مصرف انرزی کمی را برای ارتباطات تا بُرد 50 متر را رقم می‌زند. به طور خلاصه، بلوتوث 4 فقط کسری از انرژی مورد استفاده در استاندارد کلاسیک بلوتوث را مصرف می‌کند آن هم بدون فدا کردن قدرت سیگنال، بلکه از طریق دگرگون شدن طراحی مربوط به دوره (یا چرخه) کاری بلوتوث. این سیستم جدید، برای انتقال داده‌های کوچک طراحی شده و طبیعی است که برای استفاده‌های طولانی مصرف انرژی نیز افزایش پیدا می‌کند.
- امنیت بیشتر
- سرعت بالاتر
- کیفیت و پایداری بهتر در ارتباطات چند نقطه‌ای
هر زمان صحبت از بلوتوث می‌شود نسل‌های جدیدتر آن قابلیت‌های برتری دارند ولی باید توجه داشت که بروز یافتن این قابلیت‌ها بستگی به وجود تکنولوژی مشابه در دستگاه‌هایی که ارتباط متقابل برقرار می‌کنند دارد.
نوشته شده در 1 آبان 1391برچسب:,| ساعت 22:9| توسط حسین رستمی زاده|

پیش از این در نارنجی مطالب زیادی درباره سرن و کشفیات مهم آن خوانده اید. اما این بار صحبت از بازی و سرگرمی است. Rovio و CERN (بزرگترین آزمایشگاه فیزیک ذرات جهان) به تازگی اعلام کردند که در یک همکاری مشترک قرار است از پرندگان خشمگین برای آموزش فیزیک به کودکان فنلاندی استفاده کنند. این خبر دو روز پیش توسط Rolf Heuer مدیر امورعمومی سرن و Peter Vesterbacka مدیر بازاریابی Rovio در نمایشگاه کتاب فرانکفورت آلمان اعلام شد.


angrybirdsplayground_320x245.jpeg

Rovio همچنین برند جدیدی با نام Angry Birds Playground را هم معرفی کرد که در مرحله اول، همان برنامه آموزشی کودکان ۳ تا ۸ ساله بر اساس برنامه ملی آموزشی مدارس فنلاند است. این شرکت در خصوص همکاری خود با سرن می گوید که با کمک «بهترین شریک کاری در جهان» سعی دارند «آموختن را تبدیل به سرگرمی کنند.»

البته این اولین نمونه برنامه های آموزشی Rovio نیست و این شرکت قبل از این هم با همکاری انجمن نشنال جئوگرافی برنامه ای برای آموزش کیهان شناسی به کودکان اجرا کرده است.

مدیر آموزش سرن، رالف لاندوآ می گوید: «فیزیک مدرن بیش از ۱۰۰ سال عمر دارد، اما هنوز برای بسیاری از مردم همچون یک رازِ مبهم است. با همکاری Rovio ما می توانیم به بچه ها با سرگرمی و ساده فهم کردن داستان، فیزیک کوانتوم را آموزش دهیم. این یک هیجان و منفعت دو سویه برای هر دو طرف است: ترکیب فیزیک و "پرندگان خشمگین" به شیوه ای جذاب و سرگرم کننده. Rovio یک پلتفرم و بستر عظیم و عالی در اختیار دارد. مجموعه ای گسترده از سرگرمی های سفارشی سازی شده که می تواند این همکاری دو طرفه را بسیار پرمنفعت کند. با Rovio و "تفریحگاه پرندگان خشمگین" ما یک کانال ارتباطی بزرگ را به دست می آوریم که به آن نیاز داشتیم.»

در واقع طبیعت بازی های پرندگان خشمگین و خوک های بد به گونه ای است که آنها را بسیار مستعد آموزش فیزیک می گرداند. از کمان سهمی شکلی که توسط پرندگان پس از پرتاب شان دنبال می شود، تا تاثیرات جاذبه بر روی خوک ها و ماشین های اختراعی شان، بخش بسیار مهمی از بازی های Rovio هستند که محتوایی کاملا مرتبط با علم فیزیک دارند. و البته این داستان ممکن است با ورود پرندگان فضایی جنگ های ستاره ای، رنگی غیر واقعی و خیال انگیز هم به خود بگیرد.

نوشته شده در 1 آبان 1391برچسب:,| ساعت 22:9| توسط حسین رستمی زاده|

 



نینتندو در نمایشگاه E3 با نسخه جدید کنسول Wii U وارد شده است. البته هنوز خبری از قیمت و تاریخ عرضه آن نیست. علاوه بر سخت افزار جدید، یک سری جدید بازی با نام NintendoLand نیز عرضه شده است که در واقع نسخه تاچ اسکرین سری بازی های Wii sports است. در ادامه با ما باشید تا با عکس های فراوان, محیط، گیم پلی و کنترولر آن را توضیح دهیم.


910317-www-narenji-ir-nintendo-wii-u_03.jpg

همان طور که در عکس می بینید اول از کنترولر (گیم پد) شروع می کنیم، زمانی که آن را در دست می گیرید، اولین نکته ای که توجه را جلب می کند (مانند نسخه سال قبل) سبکی آن است. زیرا با توجه به اینکه انرژی این ابزار از باتری تامین می شود، انتظار داریم وزن زیادی داشته باشد.
اما زیاد خوشحال نباشید. شاید اگر بشنوید که عمر باتری گیم پد وی یو حدود ۳ تا ۵ ساعت است، آرزو کنید که کاش باتری سنگین تر, اما با طول عمر بیشتری در آن قرار می دادند. با طول عمر باتری فعلی، احتمالا مجبورید آن را مانند یک لپ تاپ (تقریبا همیشه) متصل به پریز برق نگه دارید.


910317-www-narenji-ir-nintendo-wii-u_04.jpg

سال قبل نینتندو اعلام کرد که هر سیستم وی یو فقط یک گیم پد را پشتیبانی می کند و نمی توان هم زمان دو گیم پد را به یک کنسول وی یو وصل کرد. تغییر مهم دیگر امسال و خبر خوشحال کننده برای بازیخورها این است که اکنون وی یو ۲ گیم پد را پشتیبانی می کند. البته در این حالت فریم ریت به ۳۰ فریم در ثانیه کاهش می یابد و ممکن است کمی کندی هم داشته باشید.
دیگر اینکه، هنوز این سوال وجود دارد که صرف از نظر از تلویزیون آیا می توان روی دو گیم پد (به تنهایی) بازی دو نفره انجام داد یا خیر؟


گیم پد مذکور دارای نمایشگر ۶.۲ اینچی تاچ اسکرین است و یک دوربین در جلو دارد. این گیم پد دقیقا نقش یک دسته کنترل برای سیستم بازی وی یو را بازی می کند، هر چند می توانید روی آن به تنهایی به بازی بپردازید، ویدیو تماشا کرده یا در اینترنت گشت گذار کنید.


علاوه بر این، وی یو جدید دارای تکنولوژی NFC یا near field communication نیز بوده و می توان از طریق وایرلس بین آنها اطلاعات را جابجا کرد.


ظاهر کنترلر وی یو (Wii U) جدید نیز نسبت به مدل سال قبل آن تفاوت های ریز و خوبی داشته است. یکی، آمدن یک جویستیک (عکس بالا) به جای دکمه گرد در نسخه قبلی است که گرچه این تغییر کمی بازی را بهتر کرده، اما چندان تفاوتی هم ایجاد نکرده است. دیگری، تغییر مکان دکمه های Start و Select است که قبلا دو طرف دکمه Home بودند و اکنون به سمت راست آورده شده اند.


910317-www-narenji-ir-nintendo-wii-u_15.jpg

یک دکمه TV نیز در سمت چپ دکمه Power اضافه شده است. به طور کلی دکمه ها کمی برجسته تر شده اند. جای قلم (stylus) نیز تغییر کرده است و در پشت و سمت راست قرار گرفته (قبلا در چپ بود).


910317-www-narenji-ir-nintendo-wii-u_10.jpg

910317-www-narenji-ir-nintendo-wii-u_11.jpg

مانند اکثر کنترولرهای نینتندو، گیم پد وی یو نیز کاملا و به خوبی در دست جا می گیرد و بازی طولانی مدت با آن مشکلی ندارد.


910317-www-narenji-ir-nintendo-wii-u_07.jpg

نینتندولند و سایر نرم افزارها

سری بازی های نینتندولند (NintendoLand) که از جمله آنها Super Mario Bros. U, Pimkin 3, Batman Arkham City, Zombi U, Rabbids Lands هستند، فعلا به صورت دمو به نمایش گذاشته شده اند. چرا؟ احتمالا برای برانگیختن حس کنجکاوی کاربران. اما حدس می زنیم هنوز بعضی از آنها هم تکمیل نشده اند. به طور کلی بازی های کاملا ساده ای هستند. دوباره هم می گوییم، این سری بازی ها دقیقا مشابه Wii Sports است. بازی هایی که اگر ۱۰۰ بار هم بازی شان کنید، باز هم تکراری نخواهند شد.


Luigi's Ghost Mansion

دموی بسیار طولانی ای از این بازی ارایه شده. این بازی کاملا برگرفته از Luigi's Mansion است که با بازی های Pac-Man مخلوط شده. چند بازیکنی بودن آن نیز به جذابیتش می افزاید.
(لویجی به کنار، توصیه می کنم لینک پاکمن را حتما ببینید و به یاد گذشته ها و به پاس سه دهه حضور آن در دنیای بازی ها، آن را بازی کنید!)


حداکثر تا ۴ بازیکن می توانند یکی از لویجی های با رنگ های مختلف را انتخاب کنند. این لویجی ها فقط با استفاده از چراغ قوه و هوش شان می توانند روح (ghost) را پیدا کنند. روح در حالت عادی نامرئی است مگر اینکه توسط چراغ قوه یکی از لویجی ها پیدا شود. لازم به ذکر است که چراغ قوه ها دارای باتری های مزخرفی هستند که ۳۰ ثانیه بعد از روشن شدن، خاموش می شوند.


910317-www-narenji-ir-nintendo-wii-u_08.jpg

بازیکنان در حالت چراغ خاموش، کاملا نابینا هستند و از طریق صحبت با یکدیگر سعی می کنند روح را در فضای پر پیچ و خم بازی به دام بیاندازند. از طرف دیگر، بازیکن نقش روح (که یک گیم پد وی یو نیز در دست دارد) می تواند کل فضای بازی را ببیند. وی باید خود را از نور چراغ قوه ها پنهان نگه دارد تا لویجی ها او را نگیرند. طبیعتا اگر لویجی ها دست شان به روح برسد آنها می برند وگرنه روح برنده می شود.


PanoramaView

910317-www-narenji-ir-nintendo-wii-u_18.jpg

نینتندو یک امکان جدید با نام پانورما ویو نیز ارایه کرده است. با روشن کردن آن، لیستی از مکان هایی که شما می توانید انتخاب کنید، به نمایش گذاشته خواهد شد. مکان هایی از اتوبوس دو طبقه گرفته تا درختان cherry blossom ژاپن.


910317-www-narenji-ir-nintendo-wii-u_17.jpg

نکته جالب اینجاست که شما می توانید با حرکت کنترولر زوایای مختلف تصویر ۳۶۰ درجه ای را ببینید. در واقع گیم پد وی یو شما یک پنجره است که با حرکت آن به اطراف قسمت های مختلف عکس را می بینید. خود شرکت می گوید این یک تجربه است نه بازی و با نمایش پانورما ویو قصد دارد قابلیت های بالقوه این کنسول را به نمایش بگذارد. هر چند این تجربه به خوبی می تواند بازیخورها را به خود جذب کند.


910317-www-narenji-ir-nintendo-wii-u_19.jpg

Donkey Kong's Crash Course

910317-www-narenji-ir-nintendo-wii-u_21.jpg

بازی ساده تر بعدی نینتندولند وی یو، Donkey Kong's Crash Course است. physics-based race game بوده و شما باید یک ماشین کوچک را در میان غول ها و فضای پیچ در پیچ بازی برانید. این بازی کاملا دو بعدی است و کنترل های آن نیز محدود به حرکت ساده.


910317-www-narenji-ir-nintendo-wii-u_20.jpg

910317-www-narenji-ir-nintendo-wii-u_22.jpg

910317-www-narenji-ir-nintendo-wii-u_23.jpg

جمع بندی

910317-www-narenji-ir-nintendo-wii-u_24.jpg

نینتندو اعلام کرده است که تا سال ۲۰۱۱ بیش از 4.5 میلیون کنسول وی فروخته است.
وی یو اکنون به جایی رسیده که یک سال پیش انتظار داشتیم، باشد. گرچه هنوز زمان دقیق ارایه را نمی دانیم، اما Reggie Fils-Aime مدیر بخش آمریکایی نینتندو گفته است که آن را در holiday season (کریسمس) آینده خواهیم دید. سوال بزرگ اصلی قیمت آن است که بدون آن، پیش بینی میزان فروش کنسول جدید مشکل است. اما حداقل این را می دانیم که طرفداران این کنسول اکنون تقریبا تمام چیزهایی را که در ذهن داشتند، پیش روی خود دارند.


910317-www-narenji-ir-nintendo-wii-u_05.jpg

910317-www-narenji-ir-nintendo-wii-u_06.jpg

910317-www-narenji-ir-nintendo-wii-u_09.jpg

910317-www-narenji-ir-nintendo-wii-u_12.jpg

910317-www-narenji-ir-nintendo-wii-u_13.jpg

910317-www-narenji-ir-nintendo-wii-u_14.jpg

نوشته شده در 1 آبان 1391برچسب:,| ساعت 22:9| توسط حسین رستمی زاده|

سرویس استریت ویوی گوگل جزو ایده های خلاقانه ای است که به شما اجازه می دهد نقشه ها را از زاویه متفاوتی ببینید. خدمتی که چند سال است در دسترس کاربران قرار گرفته و هر روز نیز تصاویر خیابان ها و جاده های جدیدی به آن اضافه می شود.

اما این نقشه ها چگونه تولید می شوند؟ در تصویر بالا می توانید پارکینگ خودروهای استریت ویو را ببینید. گوگل حدود ۲۵۰ اتومبیل برای این سرویس در اختیار دارد.

بالای هر خودرو ۹ دوربین ویژه قرار گرفته که تصاویر ۳۶۰ درجه را ثبت می کنند. این دوربین ها در ارتفاع ۲.۵ متری قرار دارند و تصاویر را ثبت می کند.


google-maps-backpack_1_narenji.jpg

جالب است بدانید که ثبت تصاویر گوگل به خیابان و جاده محدود نمی شود. گوگل یک کوله پشتی و یک سه چرخه مخصوص هم درست کرده تا بتواند با آن تصاویر مکان هایی که با اتومبیل در دسترس نیستند را ثبت کند. با این حساب می توانید از طریق دنیای مجازی یک گردش کامل در دنیای واقعی داشته باشید.


google-trike_1_narenji.jpg

نوشته شده در 1 آبان 1391برچسب:,| ساعت 22:9| توسط حسین رستمی زاده|



ویکی پدیا بزرگ ترین دانشنامه بشری به حساب می آید و حالا ۲۵ میلیون کاربر تلفن همراه در خاورمیانه می توانند به صورت رایگان به اطلاعات این دانشنامه دسترسی داشته باشند.

بنیاد ویکی مدیا با همکاری یکی از اپراتورهای عربستان (STC) در قالب یک برنامه به نام Wikipedia Zero شرایطی را فراهم کرده اند، تا کاربران تلفن همراه بتوانند به صورت رایگان به این دانشنامه دسترسی داشته باشند. هدف کلی این برنامه این است که دسترسی رایگان به اطلاعات در کشورهای در حال توسعه فراهم شود. به همین خاطر بنیاد ویکی مدیا با اپراتورهای محلی در کشورهای مختلف همکاری می کند.

در این برنامه اپراتور تلفن همراه، کاربران را هنگام مراجعه به وب سایت ویکی پدیا شارژ نخواهد کرد و آنها می توانند بدون نگرانی از هزینه از این وب سایت استفاده کنند.

در طرح جدید ۲۵ میلیون کاربر تلفن همراه در چند کشور عربی می توانند از ویکی پدیا به صورت رایگان استفاده کنند.

نوشته شده در 1 آبان 1391برچسب:,| ساعت 22:9| توسط حسین رستمی زاده|















قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت